| کد مطلب: ۱۰۲۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

دعوای 15 میلیاردی استقلال و سازمان لیگ!

آرمان‌ملی: در فصل جاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها واگذار شده و البته هر باشگاهی بایستی مبلغی به سازمان لیگ در این خصوص پرداخت کند. در حالی‌که کارگزار باشگاه پرسپولیس، تمام مبلغ توافق شده را به سازمان لیگ پرداخت کرده است چک‌های پاس نشده کارگزار باشگاه استقلال به مبلغ 15 میلیارد تومان رسیده است.
انتخاب کارگزار
28 مهرماه سالجاری باشگاه استقلال از قرارداد با کارگزار جدید این باشگاه برای فصل پیش‌رو خبر داد. طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت «ایده پروران تبلیغ»، این شرکت به‌عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شد. طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری 500 میلیارد تومان و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمدها سهم بالایی خواهد برد. گفتنی است 150 میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است. صادق درودگر، عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به سوالی در مورد سرمایه یک‌میلیون تومانی شرکت کارگزار باشگاه استقلال گفت: همه شرکت‌ها برای ما محترم هستند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود ولی باید عرض کنم سرمایه این شرکت در ابتدا یک میلیون تومان بود و سپس در سال ۱۳۹۷ یک میلیون و صدهزار تومان شد و بعد در ۲۵ مهر ۱۴۰۰ آن را به ۵۲ میلیون تومان رسانده است.
واگذاری تبلیغات محیطی
یکماه قبل بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال واگذار شد و قرارداد آن به امضا می‌رسد. همچنین وثیقه ملکی استقلال مورد قبول سازمان لیگ قرار گرفته است. ایرنا سیزدهم آذرماه نوشت: پیش از این «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی درباره پیشنهاد مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه مسئولیت اجرای تبلیغات محیطی در مسابقات خانگی توسط باشگاه این باشگاه انجام شود، گفت: «مصطفی آجرلو» مدیرعامل استقلال برای تبلیغات محیطی طرحی را برای بهره‌گیری تیم‌ها منطبق بر قوانین و شرایط AFC ارائه کرد تا تیم‌های میزبان در ورزشگاه خانگی یا ورزشگاهی که از سوی آنها اجاره می‌شود، مجری تبلیغات محیطی خود شوند.
ضمانت قرارداد
گفته می‌شود کارگزار باشگاه استقلال برای ضمانت این قرارداد سند یک ساختمان یا ویلا در منطقه لواسان را به ارزش نزدیک ۳۹ میلیارد به سازمان لیگ ارائه داده است. حالا سوال اینجاست که مالک این ملک که به‌عنوان ضمانتنامه به سازمان لیگ داده شده چه کسی است؟ آیا این ملک برای شخص کارگزار یا نزدیکان او بوده یا جزو املاک خود کارگزار است؟
نظر سازمان لیگ
در چند هفته اخیر تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی در اختیار سرخابی‌ها بوده است اما اکنون سازمان لیگ باردیگر با استقلال به مشکل خورده است. صادق درودگر عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال در این خصوص اظهارکرد: کارگزاران استقلال و پرسپولیس دو شرکت مجزا هستند و دو نوع قرارارداد مختلف با این دو شرکت بسته شده. کارگزار استقلال اولین پرداختی‌اش را که داشت پس از آن نامه‌ای زد که به‌دلیل مسدودبودن حساب‌های باشگاه استقلال قادر به پرداخت پول نیستیم که این دلایل قانع‌کننده‌ای نبود. در بدو درخواست قراردادها می‌توانستند به‌صورت مجزا آنها را تفکیک کنند و از آن به بعد چهار بازی است که هیچ پولی پرداخت نشده است. براساس قرارداد موجود اگر اولین پرداختی انجام نشود موجب فسخ قرارداد می‌شود. ما هنوز قرارداد را فسخ نکردیم و بخش حقوقی‌مان دارد این موضوع را مطالعه می‌کند. درودگر ادامه داد: دو بار مکاتبه شده با باشگاه استقلال که درواقع همان جواب‌های قبلی را داده و گفته شما از قبل به ما بدهکار هستید. یعنی با وعده‌های اول فصل برای تولید ثروت همخوانی ندارد و به اعتقاد من باید منطقی‌تر برخورد شود. روز اول صحبت‌ از کف درآمد پانصدمیلیاردی تا هزار میلیاردی بود و بعد ما فهمیدیم تبلیغات محیطی به علاوه پیراهن است. به‌هرحال فصل‌های گذشته هم شاید درآمدهای زیادی از پیراهن استقلال کسب شده بود. ما دوست داریم باشگاه‌هایمان موفق باشند ولی از این به بعد این مساله به بخش حقوقی ما مربوط است. من اعلام خطر کردم درباره کسی که صدمیلیارد بدهی به فوتبال کشور بدهی دارد و پشت این قضیه است. او در خصوص وضعیت سازمان لیگ با باشگاه پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیسی‌ها شیوه قراردادشان به‌گونه‌ای بود که از همان اول همه چیز را با ما تسویه کردند و بدهی ندارند و از اول اسپانسر ما را پذیرفتند و هیچ مشکلی با آنها نداریم. درودگر در خصوص علت بسته‌بودن حساب استقلال گفت: من در حوزه بازاریابی نظرم را قبلا دادم و به دوستان در استقلال توصیه کردم که این کار را نکنند و به آنها کمک نمی‌کند. حساب استقلال به‌دلیل بدهی مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی مسدود است البته ماده ۳۸ بیمه تامین اجتماعی شامل هیچ باشگاهی نمی‌شود. ما قطعا به باشگاه استقلال کمک می‌کنیم و به‌گونه‌ای که به نفع فوتبال باشد عمل می‌کنیم چون اگر این دوازده میلیارد را گرفته بودیم حداقل باید به هر باشگاه هشتصد میلیون می‌دادیم.
افزایش بدهی
با پاس‌نشدن چک تبلیغات محیطی کارگزار باشگاه استقلال برای بازی با مس‌رفسنجان، بدهی این باشگاه به سازمان لیگ افزایش یافت. استقلال شنبه این هفته در چارچوب هفته چهاردهم لیگ‌برتر به مصاف مس‌رفسنجان رفت. این باشگاه در این بازی خانگی که با پیروزی ۳ بر ۲ آبی‌پوشان به پایان رسید، تبلیغات محیطی را در اختیار داشت. ایسنا نوشت: براساس توافق باشگاه استقلال با سازمان لیگ فوتبال قرار بوده که پس از هر بازی سهم ۳ میلیاردی این سازمان از تبلیغات محیطی پرداخت شود اما این پرداخت پس از بازی با مس رفسنجان اتفاق نیفتاد. پیش از این چک‌های تبلیغات محیطی کارگزار استقلال برای چهار دیدار خانگی پاس نشده بود تا این باشگاه ۱۲ میلیارد تومان به سازمان لیگ فوتبال بدهکار باشد و حالا با پاس نشدن چک بازی با مس‌رفسنجان، این بدهی به ۱۵ میلیارد افزایش یافت. البته باشگاه پرسپولیس مشکل مشابهی با سازمان لیگ فوتبال ندارد چرا که طبق ادعای مسئولان این سازمان کارگزار پرسپولیس در همان ابتدای کار با پرداخت ۴۲ میلیارد تومان، سهم سازمان لیگ را پیش‌پیش پرداخت کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار