| کد مطلب: ۱۰۲۹۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

پرستاران در
«پویش سپاس رهبرم»
آرمان ملی: جامعه پرستاری به پاس قدردانی از مواضع حکیمانه رهبرانقلاب و توجه دادن مسئولان اجرایی برای رسیدگی به مطالبات پرستاران و تقویت جامعه پرستاری، با شرکت در «پویش سپاس رهبرم» از ایشان قدردانی می‌کند. بیانات ارزشمند حضرت آیت ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در مراسم روز پرستار و تاکید دوباره ایشان بر اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، استانداردسازی تعداد نیروی پرستار و توجه به امنیت شغلی پرستاران بارقه‌های امید را در دل پرستاران برای رسیدگی به مطالبات آنان روشن کرد. اکنون جامعه فهیم و قدرشناس پرستاری کشور با شرکت در «پویش سپاس رهبرم» که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری به آدرس www. ino. ir قرار گرفته است، مراتب قدردانی خود را از مقام معظم رهبری اعلام می‌کند.
دستگیری معتادان آزارگر
ایسنا: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح میزان تماس‌ها با خط ملی اعتیاد طی ۹ ماه سال جاری بیان کرد: از میان تماس گیرندگان، ۸۳. ۲ درصد آنها زن بوده‌اند. فاطمه رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که تماس گیرندگان بیشتر درخصوص چه مواردی سوال داشتند بیان کرد: از بین مواد اعتیادآور، بیش‌ترین سوال به ترتیب اولویت درباره ماده اعتیادآور گل، شیشه و تریاک بوده است.
رتبه‌بندی معلمان تا پایان 1400
آرمان ملی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱ افزوده شده است، گفت: رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی معلمان باید رتبه‌بندی شوند. علیرضا منادی سفیدان افزود: در تلاشیم این عدد را در بودجه سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم. وی بر «ساماندهی نیروهای انسانی» گفت: در ماه‌های اخیر ۱۷هزار و ۵۰۰نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند در آزمون دوم نیز ۱۲هزار نفر دیگر وارد این دستگاه شدند؛ در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ۷نوع طرح داشتیم و امروز در کمیسیون یک طرح را با دو ماده مدنظر داریم.
دستگیری فروشندگان داروی سقط جنین
آرمان ملی: سخنگوی ناجا گفت: در ماه گذشته بیش از ۲۵ نفر از فروشندگان داروهای سقط جنین دستگیر شده و بیش از ۷۲ تارنما مسدود شده است. سردار مهدی حاجیان تصریح کرد: ۶۴ درصد افزایش درصد ریالی پرونده‌ها، ۱۰‌درصد دستگیــــری متهمان داشته‌ایم و ۳‌میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق کشف که نسبت با مــدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد افزایش داشته است. وی با پرسش اینکه آیا مجازاتی که برای سارقان در نظر گرفته می‌شود بازدارنده‌اند یا خیر، افزود: در بحث جرایم خورد افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، سرقت‌های خورد ۵۲ درصد از تمام سرقت‌ها را شامل می‌شود.
تخصیص حقابه هامون
در مذاکره با طالبان
آرمان ملی: با لبریز شدن سد کمال‌خان در غرب افغانستان، این کشور ملزم به رهاسازی آب در رودخانه هیرمند و تامین حقابه تالاب هامون است اما تاکنون این کار انجام نشده است. اما در حال حاضر تالاب هامون به دلیل بارش‌های اخیر آبگیری شده است و اگر رهاسازی حقابه این تالاب از سمت افغانستان صورت گیرید، بهترین فرصت برای احیای هامون مهیا می‌شود. در ماه‌های اخیر مسئولان وزارت خارجه مستقر نشدن دولت مرکزی را دلیل توقف مذاکرات با افغانستان برای رها سازی حق‌آبه هیرمند عنوان کرده‌اند اما اکنون که 6 ماه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان گذشته و این گروه کنترل کشور افغانستان را در دست گرفته است، بهانه‌ای برای تاخیر در مذاکرات وجود ندارد.
آلودگی هوا مدارس را
تعطیل کرد
آرمان ملی: آلودگی هوای تهران مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل و برگزاری کلاس‌های مقطع ابتدایی را غیرحضوری کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها و برگزاری غیرحضوری کلاس‌های مقطع ابتدایی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد. مقرر شد پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال‌احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی شوند. پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدام کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار