| کد مطلب: ۱۰۲۹۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

ظهور «دیکتاتوری راست‌گرا» در آمریکا
توماس هومر دیکسون یک استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا در مطلبی در روزنامه گلوب‌اند میل نوشت: ما نباید نسبت به این احتمالا بی‌توجه باشیم چون تصور آن هم بسیار وحشتناک است. وی در ادامه نوشت: در سال ۲۰۱۴ اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد، تقریبا از دید هر کسی مساله‌ای مضحک و بی‌معنی تلقی می‌شد اما امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که این گونه مسائل ممکن است به واقعیت تبدیل شود و شرایط وحشتناک به‌دنبال داشته باشد. تا سال ۲۰۲۵، دموکراسی آمریکایی ممکن با فروپاشی مواجه شود که در نتیجه منجر به بی‌ثباتی شدید در سیاست داخلی این کشور از جمله خشونت داخلی گسترده خواهد شد. تا سال ۲۰۳۰ نیز این احتمال می‌رود که آمریکا تحت هدایت یک دیکتاتوری راست‌گرا قرار بگیرد. این استاد دانشگاه کانادایی اظهارکرد که از جمله احتمال پررنگ‌ترشدن فعالیت جمهوری‌خواهان در کنگره و یا به‌دست‌گرفتن سنا و مجلس نمایندگان آمریکا توسط حزب جمهوری‌خواه طی سال‌های آتی است.
«الکاظمی» به دیدار «العامری» رفت
مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با هدف حل اختلافات سیاسی به دیدار هادی العامری رئیس ائتلاف فتح رفت. بنابر اعلام دفتر العامری، دو طرف در این دیدار راه‌های مناسب برای عبور از اختلاف‌های کنونی در عراق را مورد بررسی قرار دادند. پنجمین دوره پارلمان عراق در حالی آغاز شد که درگیری بین نمایندگان «جریان صدر» و «چارچوب هماهنگی»، این نشست را با تنش روبه‌رو کرد. «چارچوب هماهنگی» که ائتلاف تحت رهبری هادی العامری هم بخشی از آن است، در نشست پارلمان با ۸۸ نماینده خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس معرفی کرد که این موضوع با مخالفت شدید نمایندگان جریان صدر مواجه شد و درگیری‌هایی بین نمایندگان آنها به‌وجود آمد.
جزئیات ۴ بندی سازمان‌ملل
برای بحران سودان
اسکای نیوزعربی جزئیات ابتکار عمل ارائه شده توسط سازمان ملل برای حل و فصل بحران سودان را اعلام کرد که مهم‌ترین بند این ابتکار عمل انحلال شورای حاکمیتی و جایگزینی آن با شورای افتخاری ریاستی متشکل از سه عضو غیرنظامی است. این ابتکار عمل همچنین خواستار اعطای شورای امنیت ملی و دفاع به نظامیان است، اما این شورا باید تحت نظارت نخست‌وزیر باشد که به او اختیارات اجرایی کامل، از جمله تشکیل یک دولت کاملا مستقل با تعداد نمایندگی بیشتر برای زنان، اعطا خواهد شد. یک منبع آگاه گفت: این ابتکار عمل براساس اصلاح سند قانون اساسی امضا شده در سال ۲۰۱۹ است که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان بخشی از مفاد اصلی آن را در چارچوب اقدامات ۲۵ اکتبر لغو کرد. این منبع خاطرنشان کرد که این ابتکار عمل راه را برای مشارکت رهبران احزاب، کمیته‌های مقاومت و عناصر جنبش‌های مسلحانه در پارلمان باز می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار