| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

دیدار هیات طالبان
با «وحیدی» و «ولایتی»
امیرخان متقی و هیات همراه طالبان در جریان به تهران با برخی از مقامات ایرانی از جمله «احمد وحیدی» وزیر کشور و «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.متقی همچنین در حاشیه سفر خود به تهران با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و «حسن کاظمی قمی» نماینده رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبه اقتصادی و سیاسی میان افغانستان و ایران، افزایش پروازها، ترانزیت زمینی و سایر تسهیلات و فراهم‌آوری تسهیلات برای مهاجرین افغان بحث و تبادل نظر کرد.
بنت: به هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهیم بود
نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در نشست کمیسیون امنیت و روابط خارجی پارلمان این رژیم گفت: ما به هیچ توافق هسته‌ای با ایران پایبند نخواهیم بود و آزادی عمل خود را حفظ خواهیم کرد. وی تاکید کرد: ما با ایران و نیروهای نیابتی آن مواجه هستیم و سلاح‌های آن‌ها شب و روز در اطراف ما است. بنت گفت: ما از مذاکرات هسته‌ای وین ناراضی هستیم اما اسرائیل بخشی از این توافقات نیست و ملزم به اجرای نتایج آن نیز نیست.
انهدام باند زمین‌خواری
توسط وزارت اطلاعات
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، یکی از بزرگ‌ترین باند‌های حرفه‌ای زمین‌خواری که مبادرت به جعل اسناد، کلاهبرداری، تصاحب و فروش اراضی عمومی و اموال شهروندان می‌کرد، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. این باند با تمرکز بر مناطق مرغوب استان تهران نظیر شمیران، کن، لویزان، سعادت‌آباد، ازگل، قلهک، پونک، فشم، فیروزکوه، کهریزک و برخی پلاک‌های ثبتی در استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، البرز و... با اقدامات متقلبانه، تعداد زیادی از قطعات اراضی مذکور را تصاحب کرده بودند. شبکه مزبور متشکل از تعدادی از دلالان و جاعلین حوزه زمین بوده که با همکاری بعضی از بازنشستگان ثبت اسناد و یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، طی یک فرآیند پیچیده، اقدام به شناسایی اراضی بلاصاحب، املاک اشخاص خارج‌نشین و اراضی عمومی در اقصی نقاط کشور کرده و با جعل اسناد مربوط به این اراضی به نام تعدادی از افراد فریب خورده و اخذ وکالت فروش از آن‌ها، موفق به اخذ سند رسمی برای این اراضی شدند. با ورود سربازان گمنام امام زمان (عجل‌ا... تعالی فرجه‌الشریف) به این پرونده، از انتقال مالکیت اراضی مذکور به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع و ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری و ۱۵ نفر از اعضای اصلی باند مذکور دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
هدف رئیس‌جمهور از سفر به روسیه
سفیر ایران در مسکو با اشاره به سفر آتی سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری به روسیه گفت: این سفر می‌تواند یک نقطه عطفی در روابط نوین بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران باشد. کاظم جلالی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به روسیه که طی روزهای آتی انجام خواهد شد از ابعاد مختلف دارای اهمیت است و در همین چارچوب شاهد برخی از حساسیت‌ها و بعضاً حتی بغض‌ نسبت به این سفر هستیم، گفت: ایران کشوری است که در طول ۴۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر روی استقلال خود تاکید کرده و در برابر هژمونی غرب که سمبل آن آمریکاست، ایستادگی کرده و برای این ایستادگی هزینه‌های زیادی پرداخته است و از همان روزهای اول شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرده است، بعد از فروپاشی شرق نیز موقعی که غرب به دنبال جشن گرفتن این موضوع و پیشبرد یکجانبه‌گرایی خود بود، مخالفت خود را با یکجانبه‌گرایی غرب اعلام کرد.
تبرئه ۹۵ درصد داوطلبان
از اتهامات
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص جلسه دیروز کمیسیون متبوع خود و رسیدگی به موضوع تخلفات و جرائم داوطلبان کنکور ۹۷ تا ۹۹ و کنکور امسال گفت: به خانواده‌های درگیر این موضوع این نوید را می‌دهیم که رایی خارج از عدالت صادر نخواهد شد، با توجه به توضیحات ارائه شده به نظر می‌رسد که ۹۵ درصد از داوطلبان از اتهامات وارده تبرئه خواهند شد. علیرضا منادی سفیدان درخصوص جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این نشست موضوع نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری مورد بحث و بررسی قرار گرفت، سازمان سنجش در این خصوص به ۲ هزار پرونده تخلف کنکور ورود کرده است که برخی از آنها مربوط به داوطلبان سال‌های ۹۷ تا ۹۹ و برخی مربوط به داوطلبان کنکور امسال هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار