| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

شکار طعمه‌ها از بین کاربران «دیوار»
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی از کلاهبرداری زن و مرد شیاد که طعمه‌های خود را از بین کاربران سایت آگهی‌محور دیوار انتخاب و شکار می‌کردند، خبر داد. سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با مراجعه یکی از اهالی روستایی در شهرستان رشتخوار مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت آگهی‌محور دیوار رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار قرار گرفت. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات وی مبنی بر پرداخت مبلغ 50میلیون ریال تحت‌عنوان بیعانه در قبال خرید خودرو سانتافه اقدام به کشیدن کارت‌بانکی خود در دستگاه کارت‌خوان سیار فرد فروشنده نموده است و در نهایت فرد فروشنده خودرو که یک خانم جوان بود با خاموش‌نمودن دستگاه تلفن خود از هرگونه پاسخگویی در برابر شاکی امتناع ورزیده است. جهانشیری افزود: در پی اقدامات صورت گرفته مشخص شد افراد دیگری نیز به همین روش از سایر استان‌ها در تله کلاهبردار گرفتار شده‌اند که با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار و با هماهنگی مقام قضائی یک مرد به‌همراه یک زن شناسایی و دستگیر شدند. این مقام انتظامی بیان داشت: در اعتراف 2 متهم زن و مرد در مواجهه با ادله فنی غیر قابل‌انکار بزه خود را پذیرفته و اعتراف کردند با همکاری یکدیگر و دارابودن دستگاه کارت‌خوان اجاره‌ای دست به کلاهبرداری در سایت آگهی‌محور دیوار و فروش خودرو زیرقیمت بازار زده‌اند که در بررسی‌های بعدی تعداد و میزان کلاهبرداری‌ها مشخص و اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه شگرد به‌کارگرفته شده توسط دو شیاد اینترنتی پرتکرار است و همچنان قربانیان این تله اینترنتی به طمع از دست‌ندادن کالای مورد نیاز خود و یا کسب سود حداکثری گرفتار آن هستند و همچنین با اشاره به قوانین سایت‌های آگهی‌محور نظیر دیوار؛ در مواجهه با کالا یا خدمات در سایت دیوار پلیس به شهروندان توصیه می‌کند از واریز هرگونه وجهی تحت‌عنوان بیعانه خود داری نمایند تا شاهد تکرار این نوع از کلاهبرداری نباشیم. رئیس پلیس فتا استان با اعلام شماره مرکز فوریت‌های سایبری گفت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس 096380 اطلاع نموده و یا با آدرس الکترونیکی به نشاني www.cyberpolice.ir از بروز‌ترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.
فوت راننده پس از واژگونی خودرو
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از حادثه واژگونی سواری ۲۰۶ پس از برخورد با پژو ۴۰۵ و فوت راننده ۲۳ ساله و مصدوم‌شدن سرنشین آن در مسیر بلوار دستواره میدان مادر خبر داد. سرهنگ علی همه‌خانی اعلام داشت: در مسیر بلوار دستواره میدان مادر یکدستگاه سواری پژو ۲۰۶ که در این مسیر در حال حرکت بوده به‌شدت با سواری پژو ۴۰۵ برخورد می‌نماید. وی گفت: پس از این برخورد شدید سواری ۲۰۶ واژگون شده و راننده آن که فردی مذکر و حدودا ۲۳ ساله بوده به‌علت شدت جراحات وارده در محل تصادف فوت و سرنشین آن مصدوم می‌شود که با حضور عوامل اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد. سرهنگ همه‌خانی افزود: بلافاصله پس از این حادثه تیم‌های منطقه ۲۰ پلیس راهور تهران بزرگ در محل حادثه حضور یافتند و ضمن ایمن‌سازی محل تصادف به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند و مشخص شد عدم توانایی راننده ۲۰۶ در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت باعث این حادثه شده است. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب توصیه نمود: رانندگان حین تردد از سرعت و سبقت جدا خودداری نموده و تمام حواس و تمرکز خود را به رانندگی معطوف داشته و از انجام هرگونه رفتاری که باعث حواس‌پرتی آنان از رانندگی شود جدا خودداری نمایند تا شاهد این اتفاقات ناگئار در سطح شهر نباشیم.
سارقان ارز دیجیتال دستگیر شدند
رئیس پلیس فتا استان مـــرکزی از بازگردانــدن دو میلیارد ریال ارز دیجیتال سرقت شده از کیف‌پول شاکی اراکی خبر داد. سرهنگ احسان آنقی گفت: در پی مراجعه شاکی به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر به سرقت‌رفتن ‏ارزهای دیجیتال از کیف‌پول الکترونیکی‌اش، ‎ ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشته بود که دو میلیارد ریال ارز دیجیتال در کیف‌پول خود داشته است که به‌صورت غیرمجاز برداشت‌ شده‌ و رمز و پسورد کیف‌پول خود را در اختیار هیچ‌کسی قرار نداده است. سرهنگ آنقی بیان کرد: با اقدامات کارشناسی و فنی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهمان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی به‌همراه ادله قضائی به پلیس فتا منتقل شدند. وی افزود: در ادامه پس از مواجهه شاکی پرونده با 2 نفر متهم دستگیرشده، مشخص شد یکی از این افراد از همکاران شاکی پرونده بوده و با کمک دوست خود پس از دسترسی به کیف‌پول دیجیتال فرد قربانی اقدام به سرقت از آن نموده‌اند. اين مقام انتظامي در پایان بیان داشت: متهمان پس از مشاهده ادله قاطع پلیس به جرم خود اقرار کرده و اعلام داشتند که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی و با دسترسی به گوشی وی، اطلاعات کیف‌پول الکترونیکی را به‌دست آورده و دارایی‌های کیف‌پول وی را به سرقت برده‌اند که پس از هماهنگی قضائی مبلغ سرقت شده از شاکی پرونده به ایشان بازگردانده شد. رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به مخاطرات ورود بدون دانش و آگاهی کافی به بازار پرتب‌وتاب رمز ارزها گفت: اطلاعات شخصی و رمزهای عبور خود را با ایمنی بالا انتخاب کنید و این اطلاعات را به‌هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا بروز مشکلات احتمالی در فضای‌مجازی با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره 096380 تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره افسران پلیس بهره‌مند شوید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار