| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

سکته یک فوتبالیست درحین بازی
در یکی از بازی های حساس هفته سیزدهم لیگ ستارگان قطر دو تیم الوکره و الریان به مصاف هم رفتند. در دقیقه 19 شجاع خلیل زاده توانست روی پاس خامس رودریگز گل نخست الریان را به ثمر رساند. در دقیقه 41 عثمان کولیبالی مدافع تیم الوکره به طرز عجیبی زمین افتاد و به بیمارستان منتقل شد و این حادثه تلخ باعث شد تا داور سوت پایان بازی را بزند.
سفارت افغانستان تحویل طالبان می‌شود
دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را تحویل نیروهای طالبان می‌دهد. همچنین سفیر دولت سابق افغانستان در تهران نیز ایران را به مقصد کشور اروپایی ترک کرده است. دولت ایران، دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد اما سفارت افغانستان در تهران را تحویل آنها خواهد داد تا به امورات شهروندان افغانستانی در ایران رسیدگی کنند.
تجمع رانندگان تریلی
۳۰۰ نفر از رانندگان تریلی برای چندمین بار در جلوی پارکینگ ایران خودروی تبریز در ممقان تجمع کردند. بیش از یک هفته است این رانندگان به صورت شبانه روزی، به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان در این محل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. شرکت پیمانکاری با شرکت ایران خودرو تبریز، قرارداد ۱۰۰ درصدی تعرفه مبلغ مصوب عقد کرده، اما با رانندگان قرارداد ۶۰ درصد کرایه مصوب عقد و پرداخت می‌کند.
رئیسی امروز به مجلس می‌رود
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: امروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد تا نمایندگان موافق و مخالف کلیات در این باره اظهار نظر کرده و در نهایت تصمیم‌گیری کنند. وی ادامه داد: آیت‌ا... رئیسی هم در صحن علنی مجلس حاضر شده و از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ دفاع می‌کند.
خودرو هم به عنوان وثیقه قبول است
دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای نسبت به پذیرش وثایق معرفی شده از نوع اموال منقول نظیر خودرو و... اقدام شود و در مورد خودرو چنانچه ارزش متعارف آن به تشخیص مقام قضائی تکافوی میزان وثیقه صادره را بنماید با مراجعه وثیقه‌گذار و ملاحظه مدارک معتبر و احراز مالکیت وی، دستور توقیف صادر و خودرو با مسئولیت وثیقه‌گذار به پارکینگ‌های مجاز معرفی و قبض مربوط در پرونده نگهداری و قرار قبولی وثیقه صادر می‌شود.
پیگرد منتشرکننده کارت واکسن وزیر
کسانی که کارت واکسن وزیر بهداشت را منتشر کرده‌اند تحت پیگرد حقوقی قرار می‌گیرند. مدیرکل حقوقی سازمان بیمه سلامت، در واکنش به انتشار اطلاعات وزیر بهداشت در فضای مجازی توسط یکی از پزشکان، توضیحاتی ارائه داد. عبدالرحیم ترابی گفت: دسترسی به سوابق بیمه شدگان از قبیل سابقه‌دارو و خدمات پاراکلینیک تجویزی برای بیماران فقط با اجازه بیمه شده و به وسیله رمز دو مرحله‌ای فراهم است و این اطلاعات در حال حاضر فقط به پزشکان نمایش داده می‌شود.
زنان افغان لباس مردانه پوشیدند!
شماری از فعالان حقوق زنان در کابل می‌گویند که اگر طالبان محدودیت‌های کار و تحصیل زنان را برندارد، ممکن است با لباس مردانه برای کار بیرون بروند. در قطعنامه‌ای که این زنان صادر کردند آمده است: ما زنان امروز با لباس مردانه به این دلیل دست به اعتراض زدیم که اگر قوانین زن‌ستیزانه و غیر انسانی طالبان بر علیه زنان لغو نشود با پوشش مردانه به‌خاطر نجات از گرسنگی و پیدا کردن لقمه نان حلال و آبرومندانه در جامعه ظاهر خواهیم شد.
۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم
روح‌ا... ایزدخواه نماینده مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت اجتماعی نوشته نشده است و رویکرد نظری بودجه محل ایراد است. معتقدم این بودجه باید با یک رویکرد عدالت‌محور نوشته شود، مطلقاً فشار به اقشار ضعیف نیاید، هزینه‌های سبد خانوار ضعیف را افزایش ندهد و خط فقر را گسترش ندهد. ما الان ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم و مطمئنیم که با اجرای حذف ارز ترجیحی به این تعداد افزوده خواهد شد.
جزئیات ماجرای لو رفتن سوالات
خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: تا زمان ارسال رمز، بازگشایی و تکثیر سوالات، دسترسی به سوالات امکان پذیر نیست. تعداد انگشت شماری از دانش آموزان با استفاده از تلفن همراه که به صورت غیر قانونی با خود به جلسه امتحان می‌برند، تصویر سوالات را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این اقدام به معنای لو رفتن سوالات امتحانات نیست.
پنچ میلیارد دلار آزاد شد
نماینده قم در مجلس گفت: طی چند ماه اخیر فروش منابع نفتی افزایش یافته و درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است، حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و بقیه نیز تبدیل به خط اعتباری شده است. احمد امیرآبادی فراهانی، اظهار داشت: با پاکستان نیز ارتباطات مالی به‌خوبی پیش رفته و تبدیل به مبادله‌ها تهاتری شده است، این مسائل موجب می‌شود تا در موضوع روابط خارجی و تنگناهای اقتصادی گشایش‌هایی به وجود بیاید.
توئیت مطهری درباره حادثه هواپیما
علی مطهری در توئیتر نوشت: درباره سقوط هواپیمای اوکراینی سوالات متعددی مطرح است، از جمله اینکه چرا اجازه پرواز داده شد و چرا از کاربر غیرماهر در سامانه دفاع هوایی استفاده شد؟ اما وقتی اتفاق افتاد، نحوه رفتار ما مهم است. همسر خلبان اوکراینی گفته بود حتی یک نامه عذرخواهی از طرف دولت ایران برای من نیامد!
«نادر طالب‌زاده» در سی‌سی‌یو
نادر طالب‌زاده مجری و کارگردان سینما و تلویزیون در پی تشدید بیماری به بخش سی‌سی‌یو منتقل شد. محمدرضا شهبازی مجری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار»، این خبر را شامگاه ۱۸دی ماه در خلال این مراسم بیان کرد. او از حضار خواست تا برای سلامتی او دعا کنند و ابراز امیدواری کرد تا پایان این دوره از جشنواره خبر سلامتی این هنرمند مخابره شود.
پاسخ به درخواست اسحاق جهانگیری
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی نامزدهای ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون، گفت: ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و در یک ماه گذشته چند عضو شورای نگهبان این موضوع را گفتند، طبیعتاً اگر قانون تغییر کند ما پایبند هستیم. گفتنی است که اخیرا، اسحاق جهانگیری گفته است: گفتم هر دلیلی که به شما داده‌اند را شما منتشر کنید و هنوز بر همان نظر هستم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار