| کد مطلب: ۱۰۲۸۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد

آرمان ملی: رئیس‌جمهور در اولین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت سیزدهم ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کنند، گفت: میزان کالایی که در انبارها، بنادر، گمرکات و سازمان املاک تملیکی وجود دارد، گواهی بر برخورد با قاچاق کالا است. رئیس‌جمهوردر دوازدهمین سفر استانی خود به یزد رفت و از کارخانه‌های تعطیل شده بازدید کرد و در جمع خیرین استان یزد گفت: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن مالی دارند برای گره‌گشایی دیگران تلاش کنند. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
قاچاق ضد اقتصاد ملی و خنجری از پشت بر تولید است. قاچاق به صورت ته‌لنجی و کوله‌بری هر‌چه سریع‌تر سامان پیدا کند و با تبیین و مشخص کردن مقررات، تعیین شود چه کالاهایی ممنوعه و غیرمجاز است و چه کالاهایی می‌تواند به صورت مجاز وارد کشور شود و تعیین گردد چه اشخاصی، به چه میزانی و چه‌نوع کالایی را می‌توانند وارد کشور کنند. نیازمند یک بازنگاه نسبت به روند مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستیم و باید قوانین مرتبط با ورود اجناس جلوی چشم مردم قرار گیرد و برای تمام کشور قوانین یکسان باشد.
تعدد قوانین در حوزه مبارزه با قاچاق بسیار است، هر چند تنقیح همه قوانین هم زمان‌بر است، اما قوانین و آئین‌نامه‌هایی که امروز مورد نیاز گمرکات است، باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کمک دولت و مجلس صریح و سریع آماده شود و به مردم اعلام گردد زیرا یکی از مواردی که در زمینه قاچاق سوءاستفاده می‌شود، وجود همین قوانین متعدد است. نیروی‌انتظامی مرزبان است، اما مرزبان اقتصادی گمرکات هستند و آنها مشخص می‌کنند که چه کالایی وارد شود و چه کالایی وارد نشود و در این مسیر نیروی انتظامی به عنوان مجری فعالیت می‌کند لذا تعیین مصادیق قاچاق با مرزبانان اقتصادی است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تعیین رویه‌های مشترک و هم‌آوایی دستگاه‌ها ایجاد شده است و ذات تأسیس این ستاد جلوگیری از فرافکنی است و تمامی دستگاه‌ها به این ستاد پاسخگو باشند.
می‌توان با هماهنگی و تصمیم صحیح به جای واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، مواد اولیه توسط مرزنشینان به کشور آورده شود. باید عوامل اصلی پشت پرده قاچاق توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شود و با سرشبکه آنان برخورد شود.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید زمینه‌ساز تسهیل تجارت باشد، این ستاد باید تلاش کند تجارت قانونی با دیگر کشورها آسان شود اما در عین حال از صادرات و واردات غیرقانونی جلوگیری کند. در دولت باید نسبت به سلامت نیروها حساس باشیم که افراد سودجو و سوداگر آنها را دچار لغزش نکنند. یکی از سازوکارهای این موضوع فعال کردن سامانه‌ها است و حتماً باید نسبت به اجرای قوانین نظارت و مراقبت وجود داشته باشد.
کارخانه خوش‌ریس یزد باید هر چه زودتر با همت و پیگیری فعال شود. تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می‌دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، بانک‌ها اگر جایی را تملک می‌کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعاً به افراد توانمند واگذار کنند. هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟
کارخانه الکترو کویر نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌ها معلوم می‌شود که در مقابل تحریم‌هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.
ایرانی‌هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه‌مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند. بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند. توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت‌هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق‌تعالی استفاده می‌کنید. رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.
باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت‌های زیادی بدست آمد. مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است. همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.
هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از مردم می‌شود. نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش می گذرد و از دین خدا دفاع می‌کند و دچار سستی نمی‌شود، عمل شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار