| کد مطلب: ۱۰۲۸۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

شاگردان «قلعه‌نویی» نقره داغ شدند!

آرمان‌ملی: بالاخره فدراسیون فوتبال در خصوص استفاده باشگاه «گل‌گهر» از بازیکن غیرمجاز گابنی رای صادر کرد و نتیجه دیدار شاگردان قلعه‌نویی را مقابل تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان بازنده اعلام کرد.
خرید
اواسط آبانماه باشگاه گل‌گهرسیرجان با یک بازیکن گابنی قراردادی سه ساله امضا کرد. «اریک.باگناما» بازیکن 195 سانتیمتری تیم فوتبالِ المپیک گابن با قراردادی 3 ساله به گل‌گهر سیرجان پیوست. باگناما 22 ساله است و در پستِ مهاجم و وینگر بازی می‌کند‌. باگناما در اردوی تدارکاتی گل‌گهر در ترکیه حضور پیدا کرد و در دو بازی مقابل آلانیا‌اسپور و ایوپ‌اسپور به میدان رفت و با ارزیابی و بررسی کامل کادر‌فنی، قرارداد درازمدت با این بازیکن منعقد شد.
شکایت استقلال
طبق قوانین سازمان لیگ، این بازیکن آفریقایی برای حضور در لیگ‌برتر ایران نیازمند حداقل 4 بازی در تیم‌ملی کشورش است و باشگاه گل‌گهر نیز مدعی شده در نامه‌نگاری‌ای که با فدراسیون فوتبال گابن داشته، انجام 4 بازی این بازیکن برای تیم‌ملی گابن مورد تایید قرار گرفته است، اما نکته مبهم در این باره، عدم ثبت بازی‌های ملی این بازیکن در سایت‌های معتبر خارجی است. ابتدا باشگاه استقلال و سپس باشگاه سپاهان شکایت خود را از باشگاه گل‌گهر به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز به فدراسیون فوتبال ارائه کردند.
ماجرای ایمیل!
فدراسیون فوتبال بدون چک‌کردن آدرس ایمیل‌ها نسبت به تایید و ارسال آنها به سازمان لیگ برای صدور کارت بازی اقدام کرده است. حسین شریفی سخنگوی‌ فدراسیون فوتبال هم که برای توضیح در‌ خصوص روند پیگیری پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر روی خط برنامه فوتبال برتر آمده بود، با قاطعیت اعلام کرد فدراسیون فوتبال صرفا با ایمیل ‌رسمی فدراسیون گابن که روی سایت فیفا موجود است در ارتباط بوده و فدراسیون فوتبال گابن به‌عنوان بالاترین نهاد فوتبالی آن کشور تنها مرجع پاسخگویی به شمار می‌آید و سایر بررسی‌ها از جمله سرچ اینترنتی برای فدراسیون فوتبال رسمیت ندارد. این در حالی است که سخنگوی فدراسیون اعلام نکرد که آیا فدراسیون فوتبال هم فقط نامه‌های‌‌ دریافتی از ایمیل رسمی فدراسیون مبدأ را مدنظر قرار می‌دهد یا اگر از هر ایمیل جعلی نامه‌ای دریافت شود برای فدراسیون رسمیت دارد! گویا ماجرا از این قرار است که کلیه نامه‌های دریافتی فدراسیون فوتبال از ایمیل‌های جعلی و ساختگی ارسال شده که فقط شبیه به ایمیل واقعی فدراسیون گابن بوده‌اند.
صدور رأی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر سه بازی گل‌گهر مقابل تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان را 3 بر صفر به‌سود هر 3 تیم اعلام کرد. در حکم کمیته انضباطی آمده که بازیکن گابنی گل‌گهر هم باید به کشورش برگردد و حتی باشگاه گل‌گهر نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان و بازیکن گابنی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شده است و این رأی به اتفاق آرای اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است.
جدول امتیازات
سهیل مهدی در خصوص اینکه با توجه به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بازنده‌شدن گل‌گهر در 3 مسابقه مقابل پیکان، سپاهان و استقلال و با توجه به هم‌امتیازشدن شاگردان نویدکیا و مجیدی کدام تیم صدرنشین مسابقات محسوب می‌شودف اظهارداشت: قبلا به این موضوع اشاره کرده بودم ولی بازهم تاکید می‌کنم قانون بازی رودررو فقط برای زمانی است که مسابقات به اتمام برسد. وی افزود: اگر بعداز پایان مسابقات شرایط تیم‌ها مساوی بود تصمیم‌گیری برای صعود و یا سقوط تیم‌ها روی دیدارهای رودررو اتخاذ خواهد شد در غیر این صورت چون شرایط تیم‌ها هفته به هفته تغییر می‌کند در جریان مسابقات بازی رودررو ملاک نیست و تفاضل گل محاسبه خواهد شد. با این شرایط تیم فوتبال سپاهان با تفاضل گل بهتر در صدرجدول و استقلال با یک تفاضل کمتر نسبت به حریف اصفهانی در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارد.
نقش کارمند فدراسیون؟
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به 3 بر صفر شدن بازی‌های تیم گل‌گهر که در آن «باگناما» بازیکن گابنی حضور داشته داد و طی آن مدعی شد بررسی صحت مدارک بازیکن بر عهده باشگاه بوده و این فدراسیون نقشی در تایید مدارک بازیکن نداشته است. «ایلنا» نوشت: با این وجود نامه مربوط به مدارک این بازیکن منتشر شده و زیر آن امضای حمیرا اسدی، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال که این موضوع را تایید کرده است دیده می‌شود و این نشان می‌دهد برخلاف ادعای کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال مدارک را بررسی و آن را تایید کرده است. با این وجود باید دید چرا در رفتار مسئولان فدراسیون فوتبال چنین تناقض بزرگی دیده می‌شود.
توضیحات فدراسیون
سخنگوی فدراسیون فوتبال، توضیحاتی در مورد محکومیت سنگین باشگاه گل‌گهر سیرجان به‌دلیل استفاده از بازیکن گابنی خود ارائه کرد. حسین شریفی درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر 3 بر صفر بازنده اعلام‌شدن گل‌گهر سیرجان در دیدار مقابل استقلال، سپاهان و پیکان اظهارداشت: موارد مشابهی در لیگ‌های فوتسال داشتیم که نتیجه این بازی‌ها 3 بر صفر شد و این وحدت رویه وجود داشته است. مقررات انضباطی نقل‌وانتقالات که به آن استناد شده، متعلق به سال 93 بوده که این آیین‌نامه سال 96 بازنگری شده است. وی در ادامه تصریح کرد: امسال هم آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که در ماده 14 آن قید شده صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی بر عهده باشگاه است. اینگونه نیست که بازیکن یا باشگاه ارتباط مستقیمی با فیفا داشته باشد. سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون ابتدا مدارک ارائه شده گل‌گهر را نپذیرفت، خاطرنشان کرد: به نامه حمیرا اسدی (رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون) هم استناد شده است، اما سازمان لیگ دو مساله را از باشگاه گل‌گهر درخواست کرد. اینکه مسئولیت این اتفاق را بپذیرند و فدراسیون گابن هم زمان و دیدارهای ملی باگناما را اعلام کند. شریفی با بیان اینکه 9 ایمیل به فدراسیون فوتبال ارسال شد، گفت: وقتی نتوانستیم جمع‌بندی کنیم، از مقام قضائی خواستیم شرایط را بررسی کند. موضوع به پلیس فتا ارجاع داده شد و آنها نیز ایمیل‌ها را جعلی تشخیص دادند. 9 ایمیل با یک تلفن‌همراه خاص صادر شده و حتی در یک روز، دو نامه دریافت کردیم که هر دوی آنها جعلی تشخیص داده شده است. وی که با برنامه «ورزش‌ومردم» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد شباهت این موضوع با پرونده آیانداپاتوسی که به استقلال ملحق شده بود، خاطرنشان کرد: ما آن زمان در فدراسیون نبودیم. بند 14 آیین‌نامه نقل‌وانتقالات می‌گوید مسئولیت احراز صلاحیت بازیکن با باشگاه،‌ مدیرعامل، سرپرست و نماینده معرفی شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار