| کد مطلب: ۱۰۲۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

کلینیک امام صادقی‌ها!

آرمان ملی - مطهره شفیعی: «کلینیک خودسازی و ترک گناه» پرونده جدیدی است که دلواپسان گشوده و به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای جذب حامی جدید برای جریان اصولگرایی باشد. در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری 1400 عیان شد که بدنه حامیان جریان اصولگرایی ریزش زیادی داشته و کاندیداهای آنان در انتخابات‌های اخیر با رای حداقلی پیروز شدند. نکته قابل تامل آنجاست که حتی زمانی که اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها مختلف ردصلاحیت شده و میدان برای اصولگرایان باز بود ، باز هم اصولگرایان نتوانستند آرای قابل قبولی در میدان بدون رقیب جلب کنند. تصمیم‌گیران جریان اصولگرایی برای بازسازی بدنه این جریان تلاش زیادی کردند که بخش عمده آن القای متهم بودن مسئولان دولت قبل و وعده دادگاهی کردن شخصیت‌هایی مانند روحانی، ظریف و ابتکار بود اما جامعه آگاه‌تر از آن بود که متوجه نشود آنچه دلواپسان اصولگرا مطرح می‌کنند، تنها یک حرکت نمایشی است و بس.
مجلس نشد، میریم کلینیک!
برنامه جدید دلواپـــــسان تبلیــــغ کلینیک خودسازی و ترک گناه است. در تبلیغات مجازی این کلینیک ذکر شده که تدریس برعهده بهترین اساتید کشور است اما زمانی که به اسامی آنانی که به‌عنوان استاد این کلینک معرفی شده‌اند، نگاه می‌کنیم، سوالات زیادی در ذهن شکل می‌گیرد. 3 شخصی که نام و تصویرشان به عنوان استاد آمده عبارتند از وحید یامین پور، بشیر حسینی و حجت الاسلام دریایی! نیاز است نگاه کوتاهی به عملکرد این اشخاص انداخته شود که به عنوان استاد کلینیک معرفی شده و قرار است آموزش ترک گناه و خودسازی دهند. وحید یامین‌پور متولد 1359، دکترای حقوق و عضو هیات علمی دانشگاه است. وی استاد دانشگاه و مدرس علوم‌اجتماعی و ارتباطات و مطالعات فرهنگی و مدرس دانشگاه‌های امام صادق(ع)، هنر، باقرالعلوم (ع) و... است. او ازاعضای نزدیک به جبهه پایداری بود که درانتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شد و زمانی که نامش در لیست اصولگرایان قرار نگرفت اعتراضاتی داشت که رسانه‌ای شد؛ به‌عنوان نمونه در بهمن 98 نوشت: «آنچه از مواضع پایداری در جلسه دیروز شنیدم، باورنکردنی بود. آقای صادق محصولی! به خاطر یک جمله که در حمایت از وحدت و آقای قالیباف گفتم، اسم بنده را از لیست وحدت خط زدید! فقط برای مقابله با انحصارطلبی و باندبازی شما انصراف نمی دهم. رای من: لیست وحدت منهای سه نفر از سهمیه پایداری.» از واکنش یامین‌پور مجری خاص صداوسیما و دارنده نقش تاثیرگذار در برنامه‌های ثریا در شبکه سک و جهان‌آرا در شبکه افق مشخص بود که او به دنبال کسب قدرت است و در نهایت تا حدودی هم به آن رسید، چنان‌که معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان شد. مشخص نیست اعتراض به قرارنگرفتن درلیست مجلس و آنچه از شبکه افق و برنامه ثریا پخش می‌شود چه نسبتی باخودسازی دارد .بشیر حسینی هم روحیاتی مشابه یامین‌پور دارد و البته نمره قابل قبولی در حاشیه‌سازی کسب کرده‌است. آنچه درباره او مطرح شده نسبتی با یک استاد ندارد که بخواهد درس خودسازی و ترک گناه بدهد. به عنوان نمونه در یک برنامه خطاب به مژده لواسانی گفت « انشالا که کرونا تمام بشه و دو تایی با هم یک سفر اربعین به کربلا برویم آن هم یک سفر شیطون بلا!» یا در برنامه دیگری گفته بود: «بذار یک چیز عجیب‌تر هم این جا به شما بگم. همین نگاهی که از زمان فروید جدی شد که فوتبال را اساسا از سنخ مقوله لذت جنسی می‌بیند، میگه چرا شما از فوتبال لذت می‌برید؟ همان‌طور که لذت دارد، این هم عین همان است، از همان جنس و همان سنخ است.» و ادامه داده بود:
«یک مطالعه‌ای کردم...» تیرماه سال جاری فارس نوشت: «شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که در آن عنوان شده بود همسر سیدبشیر حسینی داور عصر جدید از علی فروغی مدیر شبکه سه سیما گله کرده و گفته که فروغی باعث شده که همسر من تا نیمه‎های شب با خانم‎های مجری چت کند.» و سپس متن دستنویس همسر بشیر حسینی را منتشر کرد که این ادعا را تکذیب کرده و نوشته بود:« می‌فهمم که همسرم در برنامه زنده یک خطای زبانی داشته و از آن عذرخواهی کرده اما این هجمه ناجوانمردانه و حمله به خیمه خانواده و بر هم زدن آرامش زن و فرزند، انتقام از سال‌ها تلاش همسرم در سنگر دانشگاه، رسانه و خدمت‌هایی است که هیچ‌وقت نمی‌خواهم رسانه‌ای شود» سیدبشیر حسینی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) دارد و مرتبه علمی‌اش «استادیار» است. حجت الاسلام امیرحسین دریایی اما مانند یامین پور و حسینی چهره شناهته شده‌ای نیست و به نظر می‌رسد ارتباط نزدیکی با بشیر حسینی دارد چرا که پیش از این هم دوره «سه گام موفقیت» با حضور او و بشیر حسینی برگزار شده بود. جالب اینجاست که از دریایی به عنوان استاد اصلی کلینیک و از وحیدیامین پور و سیدبشیر حسینی به عنوان مدرس مهمان نام برده شده است.
در نهایت
به‌نظر می‌رسد برگزاری چنین دوره‌هایی بر اساس سیاست‌های جدید دلواپسان باشد و آنها در جذب وحفظ مخاطب در عرصه سیاسی ناکام شدند، در صدد آن هستند که ازمسیر فرهنگی به بازسازی جریانی بپردازند اما مشخص نیست چرا از افراد حاشیه ساز استفاده می‌کنند که سبب می‌شود پروژه جذب فرهنگی‌شان بیشتر از برنامه‌های سیاسی با ناکامی مواجه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار