| کد مطلب: ۱۰۲۶۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

ناکامی یک دلواپس‌ دراتهام زنی

آرمان ملی - مطهره شفیعی: حمید رسایی محکوم شد! تیتر خبر همین اندازه کوتاه و چهار کلمه است اما تمام ماجرا این نیست. وکیل علی‌اکبر ناطق‌نوری از به نتیجه رسیدن شکایت موکلش از حمید رسایی به دلیل ایراد اتهاماتی در خلال رسیدگی به پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت: حمید رسایی به «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در دادگاه بدوی محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر دادسرای ویژه روحانیت نیز عینا تایید گردید. بخش مهم ماجرا، شاکی او یعنی ناطق نوری است، همان شخصیتی که سالها علیه او نوشتند و گفتند بدون آنکه سند یا مدرکی داشته باشند اما هیچگاه تصمیم به شکایت از دلواپسان نگرفت چرا که می‌دانست هدف آنها تخریب شخصیت‌های اعتدالی و رسیدن به قدرت با تخریب بزرگان است اما این بار از دلواپس قمی شکایت کرد. دلیلش این بود که رسایی اتهاماتی را به ناطق نوری نسبت داده است که پیش از آن بارها تکذیب شد و آنچه رسایی نوشته بود بدون شک تنها یک دلیل داشت و آن هم انتقام طیف دلواپس از شیخ نور.
واکنش به توئیت جنجالی
رئیس دفتر علی اکبر ناطق نوری در واکنش به توئیت عضو جبهه پایداری که اتهاماتی را متوجه ناطق نوری در پرونده طبری کرده، این اتهامات را ادعای وی دانسته و با تکذیب آن هدف از طرح آن را «تشویش اذهان عمومی در پیشگاه مراجع ذیصلاح و همزمان سکوت آن‌ها» دانست و گفت: البته در این مورد برخی قائلند چه بسا طرح چنین شایعات کذب، با نیت ایجاد انحراف در مسیر دادرسی و اخلال در روند رسیدگی به این پرونده باشد. وی ارتباط طبری با ناطق نوری و یا حتی حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) را رد و تاکید کرد: صراحتا عرض می‌کنم که این مطلب، مطلقا و تماما خلاف واقع و کذب محض است. «تشخیص کذب بودن این سخنان، کار دشواری نیست» اولاً؛ آقای طبری اساسا هیچگاه فرماندار شهرستان نور نبوده است. ثانیاً؛ این شخص مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص ایشان نداشته است. ثالثاً؛ بر خلاف اظهارات حمید رسایی، نه تنها هیچ توصیه‌ای برای آقای اکبر طبری از سوی جناب آقای ناطق وجود ندارد بلکه برعکس، در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضائیه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضائیه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند که بحمدا... شاهدان این موضوع در قید حیات هستند. رئیس دفتر ناطق نوری خاطرنشان کرد: همچنین با یک بررسی ساده اینترنتی، معلوم می‌شود که جناب آقای ناطق هرگز در سال ۹۵ با حکم رهبری معظم انقلاب، برکنار نشده‌اند بلکه در سال ۹۶ به دلیل مصالحی که در همان مقطع عمومی نیز مطرح گردید، از سمت بازرسی رهبری استعفا و کناره گیری کرده‌اند و ضمناً لازم به ذکر است برخلاف ادعای فرد مذکور، تا زمان حضور جناب آقای ناطق در بیت رهبری، هیچ گونه ارجاعی در این خصوص وجود نداشته است.
هدف رسایی چه بود؟
گمانه‌هایی درباره هدف رسایی از انتشار این رشته توئیت می‌توان مطرح کرد: نخست اینکه به‌طور ناشیانه خط ارتباطی رسم می‌کند. در بخش دیگری سعی دارد ذهن مخاطب را به این سمت هدایت کند و در نهایت هم تبلیغ انتخاباتی را از آن زمان کلید زده تا مبادا چهره‌ای که ناطق نوری و حلقه اعتدالیون از او حمایت می‌کنند رای بیاورد و پیروز شود. البته شاید رسایی هنوز از ردصلاحیتش برای حضور درمجلس ناراحت است که اینچنین می‌نویسد!
اتهاماتی که به ناطق زدند
رسایی باور نداشت که شکایت ناطق نوری منجر به صدور حکم شود. این سراسیمگی از واکنشی که به حکم صادره داشت عیان می‌شود. رسایی نوشت:« باشکایت واستخدام وکیل توسط آ.ناطق‌نوری و کمک روزنامه‌های اصلاح‌طلب، بابت این پرسش‌ها در #دادگاه ویژه روحانیت به پرداخت جزای نقدی محکوم شدم. نه از موضع‌ام عقب نشسته‌ ونه عذرخواهم. جزییات دفاعیات و رأی را منتشر میکنم تا افکار عمومی قضاوت کند. هستیم برآن عهد که بستیم #ازکجاآورده‌ای» با این توئیتی که رسایی منتشر کرد می‌توان نتیجه گرفت که ادعاهای او بخشی از زنجیره اتهام زنی دلواپسان به ناطق نوری است. دراذهان هست که سال 88 احمدی‌نژاد در مناظره با کاندیدای جریان اصلاحات پسر ناطق‌نوری را میلیاردر خواند و فرزندان رفسنجانی را رانت‌خوار و سرمایه‌دار نامید‌. احمدی‌نژاد که هنگام بیان این مطلب ناآرام و عصبی به نظر می‌رسید به موسوی گفت: هزینه تبلیغات شما را همین‌ها می‌دهند.» در آن زمان ناطق‌نوری می‌خواست به صداوسیما بیاید تا پاسخ احمدی‌نژاد را بدهد. جریان اصولگرایی اما نفع کوتاه‌مدت خود را در این می‌دید که به او اجازه ندهد. ناطق‌نوری هم قهر کرد و خود را کنار کشید. ضرغامی که رئیس صداوسیما بود در پاسخ به این سؤال که چرا هاشمی و ناطق‌نوری امکان و اجازه حضور در صداوسیما را پیدا نکردند تا به اتهاماتی که احمدی‌نژاد علیه آنها در مناظره‌ها طرح کرده بود، پاسخ دهند، گفته بود: «بر‌اساس مصوبات کمیسیون تبلیغات، تنها نامزدهای انتخابات حق پاسخ‌گویی موارد اتهامی در مناظره‌ها را داشتند و ما دقیقا بر‌اساس قانون عمل کردیم. من در‌این‌‌باره بارها با آقای ناطق صحبت کردم. خیلی تماس گرفتم و گفتم تلویزیون در اختیار شماست. اما ایشان خودشان در شرایطی بودند که نمی‌آمدند. مصطفی ناطق‌نوری اما به جماران گفته است: « باوجود درخواست کتبی اینجانب به تاریخ پانزدهم خرداد ٨٨ که هم از طریق فاکس و هم به‌صورت دستی خدمت ایشان تقدیم شد (از طریق گوگل هم این روزها قابل جست‌وجو است) و همچنین تماس‌های مکرر با ایشان و همکارانشان، به هیچ عنوان فرصت پاسخ‌گویی به تهمت‌های آقای‌احمدی‌نژاد در اختیار ما قرار نگرفت!» این بار اما دستگاه قضا مانند صداوسیما عمل نکرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار