| کد مطلب: ۱۰۲۶۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

صدرجدول طلایی شد

آرمان ملی: هفته ششم لیگ برتر روزگذشته با انجام 8 دیدار در حالی برگزار شد که تیم استقلال مقابل گل گهر متوقف شد. پرسپولیس به پیروزی رسید و سپاهان با برد به صدر جدول راه یافت.
برد پرسپولیس
تیم های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند. در ۱۰ دقیقه ابتدایی تیم صنعت نفت آبادان توانست نسبت به پرسپولیس در حملات موفق تر باشد؛ اما ۳ موقعیت این تیم در این دقایق قدرت لازم برای گلزنی را نداشتند و توسط سرلک دفع شدند. دقیقه ۱۹ دیدار هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که پس از ۶۵۷ روز و برگزاری ۶۹ بازی وارد ورزشگاه شده بودند ، یحیی گل محمدی را تشویق کردند. پس از یحیی، هواداران سرخ‌پوش دست به تشویق ملی پوشان تیمشان زدند. تا دقیقه ۲۸ دیدار همچنان دو تیم موقعیت خاصی نداشتند. نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. دقیقه ۴۷ دیدار سانتر سرخپوشان با ضربه سر کامیابی نیا همراه بود، اما دروازه بان صنعت نفت ابادان این توپ را در آغوش گرفت. دقیقه ۵۷ دیدار وحید امیری پس از تغییر موقعیت ضدحمله‌ای را از سمت راست دروازه صنعت نفت آبادان طراحی کرد و با خطایی که بازیکنان آبادانی انجام دادند سرخپوشان صاحب ضربه ازاد شدند. در ادامه، اما شاگردان یحیی از موقعیت هم موفق به گلزنی نشدند و توپ از بالای دروازه صنعت نفت آبادان به بیرون رفت. دقیقه ۷۱ دیدار سرلک بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس با شوت خود از سمت چپ دروازه صنعت نفت دروازه این تیم را گشود. دقیقه ۸۴ دیدار اشتباه حامد لک دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس میتوانست بازی را به تساوی بکشاند، اما این توپ از دروازه اش دور شد. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از هفته ششم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید
تساوی استقلال
دیروز استقلال مهمان گل‌گهر در سیرجان بود که این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. بازی متعادل آغاز شد و بیشتر لحظات ابتدایی به جنگ میانه زمین سپری شد. با گذشت زمان این شاگردان مجیدی بودند که با پاس‌های منظم بازی را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت ناکام ماندند. نیمه‌اول بدون آنکه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها، سرد و کسل‌کننده پایان یافت. در نیمه دوم هم بازی همچنان سرد و کسل‌کننده دنبال ‌شد. دقیقه ۶۰ روی یک غافلگیری «آزادی» فرصت داشت تا استقلال را پیش بیندازد اما اکبر منادی مانع شد. در اواخر مسابقه شاگردان مجیدی دقت پاس‌هایشان را بالاتر بردند و تسلط بهتری پیدا کردند اما فایده‌ای نداشت تا بازی با تساوی بدون گل به پایان رسد.
صحبت‌های مجیدی
فرهاد مجیدی پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته ششم لیگ‌برتر فوتبال، اظهارداشت: دوست نداشتم در نشست خبری شرکت کنم و به احترام خبرنگاران عزیز آمدم. اتفاقاتی در فوتبال ما می‌افتد که تعجب می‌کنم. تیمم دو، سه روز است که تمرین کرده و به اینجا آمد. صبح جلسه فنی در هتل داشتیم و سوار اتوبوس شدیم که به ورزشگاه بیاییم، بعد می‌گویند دو بازیکن‌ خارجی‌تان (ژستد و یامگا) نمی‌توانند بازی کنند. نمی‌توانستند زودتر یا در جلسه هماهنگی اعلام کنند؟ وی ادامه داد: ساعت 13و29 اعلام کردند که 2 بازیکن نمی‌توانند بازی کنند. وقتی دستیارم به من گفت چند بازیکن را به سیرجان ببریم، گفتم هرچه بازیکن داریم ببریم، چون این اتفاق برای من قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم با چه کسی بازی داریم. سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: از بازیکنانم خواستم بدون توجه به این اتفاقات تلاش‌شان را بکنند و فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند. فکر نمی‌کنم کسانی‌که از طریق تلویزیون بازی را نگاه می‌کردند، دروازه‌بان ما را دیده باشند، مخصوصا نیمه دوم که اصلا به دروازه ما رسیدگی نشد. واقعا جای تأسف دارد در فوتبال حرفه‌ای پس از 5 بازی نامه بزنند و بگویند دو بازیکن نمی‌توانند بازی کنند. امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم امتیازها را کسب کنیم.
مربی گل‌گهر چه گفت؟
مجتبی سرآسیایی، مربی گل‌گهر سیرجان پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل استقلال در هفته ششم رقابت‌های لیگ‌برتر اظهارکرد: بازی از نظر کیفی، شرایط خوبی نداشت. شاید از نظر فیزیکی و تلاشی که در میدان به‌وجود آمد، فضای خوبی را در بازی شاهد بودیم. ما در نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشتیم اما در نیمه دوم استقلال شرایط بهتری داشت. از نظر فنی روز خوبی نداشتیم و انتظار از بازیکنان ما بالاتر است. به هیچ وجه از شرایط فنی راضی نیستیم. او درباره حضور تماشاگران در بیرون از ورزشگاه افزود: حضور نداشتن تماشاگران در نتایج تیم تاثیرگذار است و در شرایط جدول خیلی اثرگذار خواهد بود. ما شرایط میزبانی در این بازی داشتیم اما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.
صدرنشینی سپاهان
سپاهان در حالی به مصاف فجرسپاسی می‌رفت که پس از دو هفته ناکامی در کسب پیروزی، نیاز شدیدی به کسب ۳ امتیاز از این دیدار داشت. شاگردان نویدکیا طبق انتظار بازی را هجومی آغاز کردند اما زمین بازی اصلا شرایط مناسبی نداشت و نتوانستند چندان روی دروازه فجر خطرساز ظاهر شوند. با این وجود اما در حالی‌که سپاهان با در دست‌داشتن بازی در خلق موقعیت ناکام بود، گره بازی این تیم روی یک ضربه آزاد شکسته شد و این پورقاز بود که با ضربه سر، ارسال زیبای احمدزاده را به ثمر نشاند تا نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد. در نیمه دوم فجرسپاسی که عقب افتاده بود برای جبران گل خورده پیش کشید و این بهترین خبر برای سپاهانی بود که در زمین فجرسپاسی صاحب فضا و ایجاد موقعیت می‌شد. همینطور هم شد و گل دوم سپاهان قبل از یک ربع از آغاز نیمه دوم، روی یک ضدحمله و درخشش مثلث هجومی سپاهان توسط حسینی به ثمر رسید. فجرسپاسی هرچند بعد از گل دوم هم فشار زیادی برای زدن گل داشت اما ضدحمله‌های خطرناک سپاهان که می‌توانست چند گل دیگر هم برای این تیم در پی داشته باشد اجازه جبران نتیجه به میزبان نداد تا در نهایت این سپاهان باشد که پس از دو هفته ناکامی پیروز شود و چهارمین بردش را جشن بگیرد. سپاهان که تا پیش از این هفته سوم جدول بود، با این برد ۱۳ امتیازی و صدرنشین شد.
سایر دیدارها
در دیگر دیدارهای روزگذشته تراکتور با یک گل پدیده را شکست داد. نساجی مقابل پیکان به تساوی 2 بر 2 رسید. تقابل هوادار و آلومینیوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. ذوب‌آهن با یک گل مقابل فولاد شکست خورد. مس‌رفسنجان نیز با همین نتیجه نفت مسجدسلیمان را از پیش‌رو برداشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار