| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

پیام رهبرانقلاب به مناسبت هفته بسیج
حضرت آیــت‌ا...‌خامنـه‌ای در پیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا» را ابزارهای تجربه‌شده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است: بسم‌ا... الرحمن الرحیم هفته‌ی بسیج بر همگان مبارک باد، بویژه بر رویش های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل عظیم‌الشأنند. عزیزان! قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی، و با اعتماد و توکّل به خداوند دانا و توانا، می توانید در همه‌ مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید. این تجربه‌ چند دهه‌ ملت ایران است. و السلام علیکم و رحمةا...
انتقاد از حمایت‌ آمریکا از اسرائیل
وزیر امور خارجه پیشین ایران در پیامی توئیتری از حمایت بی‌چون‌ و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی انتفاد کرد.محمدجواد ظریف با انتقاد از حمایت‌های دولت آمریکا از اسرائیل، در پیامی توئیتری نوشت: برای آن‌ها که اول اسراییل ورد زبانشان است، هزینه کردن از منافع آمریکا در خارج از کشور کافی نیست. حالا آن‌ها می‌خواهند قانون اساسی آمریکا را لگدمال کرده و از منافع آمریکا در داخل کشور نیز هزینه کنند. آیا حد و حدودی برای این وجود ندارد؟
سفر رئیس جمهور به خارج کشور
ابراهیــم رئیسی رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی منطقه‌ای اکو که از شنبه هفته آینده در پایخت ترکمنستان برگزار خواهد شد، عازم عشق‌آباد می‌شود. پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان برگزار خواهد شد و این کشور رئیس دوره‌ای اکو خواهد بود. اجلاسیه پانزدهم این سازمان، به صورت حضوری است گرچه چهاردهمین اجلاس سران اکو اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و پاکستان ریاست این نشست را بر عهده داشت. شعار چهاردهمین نشست سران اکو نیز «همکاری اقتصادی منطقه ای در دوران پسا کرونا» بود.
ارایه طرح
«اعطای تابعیت به اتباع خارجی»
۳۷ نماینده مجلس طرحی با عنوان «اعطای تابعیت به اتباع خارجی» تهیه کرده اند که اکنون این طرح در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار دارد. در بخشی ازاین طرح آمده است:« 1.مهاجرین یا اتباع خارجی که حداقل به میزان مشخص شده در دستورالعمل اجرائی این قانون در کشور سرمایه گذاری نمایند. 2.مهاجرین یا اتباع خارجی که نسبت به صادرات حداقل میزان کالاهای ایرانی مشخص شده در دستورالعمل اجرائی این قانون، به کشور خود یا کشور ثالث مبادرت ورزند.تبصره: دستورالعمل اجرائی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان ابلاغ، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه خواهد شد و هر ساله به روزرسانی می گردد.»
پیشنهادات معیشتی جلیلی به قوا
عضــو مجمــع تشخیــص مصلحــت نظام با اشاره به اختصاص بیش از 57 میلیارد دلار ارز با قیمت 4200 تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و همچنین برخورد قانونی و قضائی با گیرندگان متخلف این منابع شد. سعید جلیلی تاکید کرد: در شرایط فعلی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده است و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از موثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود. جلیلی با یادآوری راهکارهای ارائه شده به مجلس دهم و یازدهم در زمینه توزیع کالاهای هدف، روش توزیع مویرگی کالاهای اساسی در همه واحدهای تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها و ..) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه را روشی ساده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان برشمرد. وی عنوان کرد که با ایجاد این ساختار، علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع ارزی، میتوان بستر اجرای «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» را نیز اجرا کرد.
سفر هیأت ایرانی به عراق
رسانه های عراقــی گــزارش دادنــد که یک هیات قضائی ایرانی برای بررسی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی وارد عراق شده اند. فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی عراق دبروز (چهارشنبه) میزبان یک هیات قضائی ایرانی بوده و با اعضای آن دیدار کرد. این رسانه عراقی هدف از این سفر را پیگیری پرونده ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، نایب رئیس نیروهای حشد الشعبی عراق و همراهان آنها در حمله تروریستــی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد عنوان کرده اســت. بنــابر‌این گــزارش، ریاست هیأت ایرانی را مصطفی سید اشرفی، معاون دادستان کل تهران و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران بر عهده دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار