| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

بازنگری در بازگشایی مدارس
آرمان ملی: دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، با اشاره به شروط این کمیته برای بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، سینماها و ... همچنین هشدار نسبت به پیک ششم بیماری در کشور گفت: نظر جمعی کمیته علمی درباره این بازگشایی‌ها تا امروز (چهارشنبه) به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. حمیدرضا جماعتی افزود: باتوجه به اینکه افراد زیر ۱۸ سال ما هنوز به طور کامل واکسینه نشدند و بچه‌های زیر ۱۲‌سال، هنوز پروتکل را در این سنین نداریم.
افزایش سرقت دریچه فاضلاب
تجارت نیوز: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران گفت: روند سرقت دریچه‌های فاضلاب در تهران به شدت افزایش پیدا کرده است. علی موسوی افزود: در شهر تهران طی ۶ ماهه سال جاری بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد سرقت دریچه فلزی صورت گرفته. در حالی که کل سال ۹۹، تعداد سرقت دریچه‌ها ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بود. اگر این روند سرقت ادامه داشته باشد، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سرقت‌ها دو برابر می‌شود! سرقت دریچه‌ها فقط مربوط به مناطق تحت پوشش آبفای منطقه ۳ نیست بلکه در سراسر تهران دیده می‌شود. به دلیل افزایش قیمت دریچه فلزی جاذبه سرقت دارد.
۱۸۰هکتار خلازیل
جرم خیز شده!
آرمان ملی: یک عضو شـورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت ۱۸۰ هــکتاری خلازیل به محدوده ای جــرم خیــز تبدیل شده است، گفت: مدیــریت شهــری باید احیای هویت محلات جنوبی پایتخت را در دستور کار قرار دهد. مهدی پیرهادی با اشاره به بازدیدش از منطقه ۱۹ شهرداری تهران، نسبت به غفلت از ظرفیت‌های مختلف این منطقه تذکر داد و گفت: وجود ۲۷ کوره آجرپزی در این منطقه، ظرفیت قابل توجهی است که بهره گیری از آن مغفول مانده این کوره‌ها وضعیت نامشخصی دارد و مالکان به خاطر عدم جذابیت پهنه ای و اقتصادی تمایلی به حل این مسائل ندارند.
کمک خیران به زلزله زدگان
آرمان ملی: فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه محرومیت زدایی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها گفت: در یکم آ ذر‌ ۱۴۰۰، طی اقدامی شایسته سبد کالا و پوشاک و مواد ضد عفونی ومواد شوینده به ارزش 10 میلیارد ریال معادل یک میلیارد تومان توسط خیرین استان تهران به مناطق زلزله‌زده هرمزگان اهدا گردید و یکبار دیگر قرار گاه محرومیت زدایی این بنیاد گامی بلند برداشت.
بررسی «سد ایلیسو» در مجلس
آرمان ملی: نماینــدگان فراکسیون‌های محیط زیست و کشاورزی مجــلس شورای اسلامی با برگزاری نشستی تبعــات افتتاح سد ایلیسو در ترکیه را بررسی کردند. در این جلسه نماینده وزارت امور خارجه ضمن ارائه مکاتبات این وزارتخانه با ترکیه در موضوع سد ایلیسو از تصمیم وزارت خارجه برای تشکیل کارگروهی برای پیگیری‌ سدسازی‌های ترکیه موسوم به پروژه گاپ خبر داد. نماینده وزارت نیرو نیز با ارائه بررسی‌های استراتژیک انجام شده در زمینه این سدسازی‌ها, درباره پیامدهای زیست محیطی این سد هشدار داد.
افزایش مرگ با برق گرفتگی
ایرنا: سازمان پزشکــی قــانونی اعلام کرد: از فروردین تا پایان مهر سال جــاری ۵۵۲‌نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۱۳۹۹) که آمار تلفات ۵۰۲ نفر بود، ۱۰‌درصد بیشتر شده است. در ۷ ماه سال جاری از کل تلفات برق گرفتگی ۴۹۷ نفر مرد و ۵۵ نفر زن بودند. همچنین در این مدت بیشترین آمار تلفات برق گرفتگی در تیر ماه با ۱۰۵ فوتی و کمترین آمار با ۴۶ فوتی در فروردین ثبت شده است. استان های تهران با ۸۳، خوزستان با ۴۷، خراسان رضوی و فارس با ۳۷ و استان های کهگیلویه و بویراحمد با دو، ایلام با سه، زنجان و خراسان جنوبی با پنج فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند. این آمار در استان چهارمحال و بختیاری نیز صفر گزارش شده است.
آلودگی هوای ۷ کلانشهر
آرمان ملی: سازمــان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای هفت کلانشهر طی روزهای آینده هشدار داد و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای تهران،کرج و اصفهان بیشتر خواهد بود. این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید پایداری هوا آورده است: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا پنجشنبه (۴ آذرماه) برای شهرهای اصفهان، کرج و تهران پیش‌بینی می‌شود. امروز (۳ آذرماه) در شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، کرج و مشهد و پنج‌شنبه (۴ آذرماه) در شهرهای اراک، ارومیه، تبریز و مشهد موجب افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار