| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

هجمه به حجاریان برای پوشش ناکارآمدی

آرمان ملی- یاسمین طالقانی: اکنون که شهرداری و شورای شهر در دست اصولگرایان است ناکارآمدی خود را با هجمه به اصلاح‌طلبان جبران می‌کنند اما غافل هستند که جامعه دوران پیش از حضور اصلاح‌طلبان در بهشت را به خاطر دارند که اداره شهر در دست اصولگرایان بود. بی‌تردید شورای شهر فعلی و شهرداری تهران از آغاز کار تا به امروز دستاورد مهمی نداشته که بتواند به عنوان موفقیت ازآن یاد کند و تنها درگیری‌های داخلی و اقداماتی بوده که سودی برای مردم نداشته است. پس بیراه نیست به تخریب اصلاح‌طلبان مشغول هستند. دیروز مشرق نوشت :«سعید حجاریان، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان روحانی به تازگی در یک توئیت کنایه‌آمیز نوشته است: «ماحصل سیاست‌های فرهنگی کشور را در برخی بنرهای هفته کتاب و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌بینیم. روز به روز وامی‌ترقیم»! آنچه حجاریان نوشت نظر و دیدگاه بسیاری از متخصصان و کارشناسان است. حتی شهرداری در این حد که حجاریان اشاره کرده هم موفق نبوده است به عنوان نمونه شهرداری به‌جای تصویر غلامرضا حیدری ابهری نویسنده کتاب «پیامبر و قصه‌هایش»، تصویر غلامرضا حیدری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم را انتشار داده است.
اتهامات واهی به حجاریان
اما تحلیل دلواپسان از توئیت حجاریان چیست؟ آنها در مطلبی با تیتر « حضور شهردار نجفی در مجلس رقص یا عرق‌ریزان جوانان جهادی؟» نوشتند:« آنچه که حجاریان از تأثیر سیاست‌های فرهنگی کشور نمی‌بیند و نمی‌خواهد کس دیگری هم آن را ببیند، گسترش قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی در داخل سرزمین ایران و در خارج از آن از دشت قبچاق در شرق تا سواحل مدیترانه و بعدتر در جنوب قاره آمریکاست. طبیعی است که حجاریان به‌عنوان یک تئوریسین دولت‌های اصلاحات و اعتدال مایل نیست اثر رفتار مردمی که در اثر سیاست‌های فرهنگی نظام اسلامی در رخداد مهمی مثل ۹ دی به فتنه‌گران تودهنی زدند، دیده شود. او به‌عنوان کسی که ولو به بهانه درگذشت یک خواننده جوان هم مردم را به «اعتراض خیابانی» فرا می‌خواند؛ طبیعی است که نخواهد فراگیری گسترده شعائر دینی و انقلابی در جامعه و خانواده‌های ایرانی، هزاران جوانی که پس از دفاع مقدس در راه حفظ امنیت ایران به شهادت رسیدند، پیاده‌روی میلیونی اربعین، مراسم پرشکوه دعای عرفه و خیل جوانان جهادی که در اقصی‌نقاط کشور مشغول خدمترسانی و عرق ریختن هستند را به‌عنوان دستاورد سیاست‌های فرهنگی نظام ایران در پسا انقلاب ببیند، اما حقیقت را نمی‌توان با قرار گرفتن شکم‌های بزرگ در مقابل آن کتمان کرد و خورشید ولو از پشت ابر هم نورافشانی خواهد کرد.
خودزنی دلواپسان
جالب اینجاست که دلواپسان به اندازه‌ای نگران هستند که به خودزنی هم می‌پردازند مانند آنچه درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح است. او در رزومه کاری خود سفر اربعین را هم ذکر کرده بود. دیروز مشرق نوشت:« صد البته در این میان اشتباهات، کم‌کاری‌ها و رخدادهای غیرقابل دفاع هم از سوی عده‌ای وجود دارد. مثل اشاره به حضور در سفر اربعین برای ارائه رزومه کاری! اما کسی می‌تواند این اشتباه را به یک عامل طعنه علیه نظام اسلامی و راهبردهای فرهنگی درست آن تبدیل کند که آن‌همه دستاورد جاری و ساری اشاره شده را نبیند و نسبت به عرق ریختن جوانان جهادی ایران در مناطق محروم نابینا باشد.»
بازگشت دلواپسان به ادعاهای گذشته
دلواپسان آن اندازه از عملکرد شهرداری تهران نگران هستند که مجبور شدند به گذشته‌ای باز گردند که در آن دوران هم به تحریف اخبار و تخریب اصلاح‌طلبان مشغول بودند. دلواپسان به مراسمی در سال 96 متوسل شدند که دختران کم سن و سال در «همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری تهران» حرکاتی را انجام دادند و محمد علی نجفی شهردار وقت تهران هم دراین مراسم حضور داشت. دلواپسان در بوق و کرنا کردند و از تیتر رقص دختران جوان در مقابل نجفی استفاده کردند اما این ادعا به اندازه‌ای دروغ بود که به آن توجهی نشد. اکنون بار دیگر دلواپسان برای پوشاندن ناکارآمدی‌ها مدیریت شهری به انتشار همان ادعا اقدام کردند و نوشتند:« ما همچنین ضایعه حضور شهردار اصلاح‌طلبان تهران در مجلس رقص دختران نوجوان را هم به آقای حجاریان یادآوری و تصریح می‌کنیم که آن روزها جای بیشتری برای طعنه و کنایه نسبت به مسائل فرهنگی وجود داشت.»
داماد زاکانی چی شد
مشخص نیست این دلواپسان چرا از خودانتقادی هراس دارند و تنها به تخریب و طرح ادعاهای دروغ نسبت به رقیب می‌پردازند. به عنوان نمونه چرا همین دلواپسان که خود را داعیه دار گسترش گفتمان انقلاب اسلامی می‌دانند، در این متنی که روز گذشتده منتشر کردند به این موضوع نپرداختند که زاکانی دامادش را به عنوان مشاور در شهرداری انتخاب کرد و تبلیغ کردند او مشاوری است که قرار نیست پولی دریافت کند و پستش فقط تشریفاتی است که با فشار افکار عمومی مجبور به برکناری آقا داماد گرفته شد. گفتمان انقلاب اسلامی تبعیض ندارد و مدعیان نشر آن بهتر است ابتدا با محتوای گفتمان انقلاب بیشتر گاه شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار