| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

حمايت ايران از توسعه روابط با اكو

آرمان ملی: رئیس جمهور روز گذشته با دبیرکل سازمان همکاری اکو، رئیس و جمعی از فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین و سفرای اسپانیا، هلند و واتیکان به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور گفت: دشمن با برخورداری از پول، قدرت و رسانه به‌دنبال ریزش در مجموعه نیروهای انقلاب و ایجاد تغییر در سبک زندگی و اخلاقیات مردم است اما چون رویش و گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، همواره با شکست مواجه شده‌اند. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
تلاش برای تقویت ماموریت‌های بسیج در مسیر رفع مشکلات مردم ضروری است. جریانات معاند به‌دنبال انحراف در فکر، اندیشه و عمل و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند اما بسیج به‌عنوان سد محکم و استوار در مقابل این انحرافات قد علم کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های فراوانی را خنثی کرده است. دشمن با برخورداری از پول، قدرت و رسانه به‌دنبال ریزش در مجموعه نیروهای انقلاب و ایجاد تغییر در سبک زندگی و اخلاقیات مردم است اما چون رویش و گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، همواره با شکست مواجه شده‌اند.
مصمم است از ظرفیت بسیج برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم استفاده کند. راهبرد دشمن ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه است و در این شرایط لازم است تمام ظرفیت‌های نظام در کنار هم قرار بگیرند تا با ایجاد تحول در زندگی مردم و رفع مشکلات کشور، مردم را به آینده امیدوار کنند و در این زمینه دولت با همه توان آماده حمایت و پشتیبانی است.
شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو ضروری است. باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود. هر کدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد. برنامه ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد. تهران برای همکاری‌های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.
توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری امروز بیش از پیش ضروری است. مفاهیم مسیح و آنچه پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود. امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است. بر اساس آموزهای قرآنی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند. مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم (ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.
بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد. کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد. احترام به حقوق مسلمانان موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا خواهد بود. نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.
سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند. اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقای روابط وجود دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار