| کد مطلب: ۱۰۲۶۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

در این 5 هفته برنامه خاصی از «استقلال» ندیدم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در این 5 هفته برنامه خاصی از استقلال ندیدم و این تیم نوسان بسیار زیادی داشت و عملکرد آنها سینوسی بود.
دیدار با نساجی
مسعود اقبالی در خصوص دیدار استقلال مقابل نساجی مازندران اظهارداشت: وقتی فوتبال ایران را می‌بینم کم‌کم در حال ناامیدی هستم. متاسفانه در بازی‌ها بعضا شاهد هستیم ساختارها رعایت نمی‌شود و مربیان برای دقایقی با سیستم 2-4-4 تیمشان را ارنج می‌کنند و چند دقیقه بعد 1-4-1-4. بازیکنان اصلا برای پست‌هایشان توجیه نیستند و کاملا مشخص است که در فوتبال ایران هوش تاکتیکی وجود ندارد. وی افزود: نساجی تیمی است که با دوندگی فضا و زمان را از رقبا می‌گیرد و در بازی با استقلال هم در زمین خودش و هم در زمین حریف این کار را به‌خوبی انجام داد. وقتی تیمی در زمین حریف پرس می‌کند، تیم مقابل بازی مستقیم انجام می‌دهد، اما فاصله خطوط شما باید به شکلی باشد که توپ به‌راحتی لو نرود. من در بازی استقلال دقت و سرعت لازم را در ارسال پاس ندیدم.
نقاط قوت
وی در خصوص اینکه نقطه قوت استقلال خط‌دفاع این تیم محسوب می‌شود اما در خط‌حمله و هافبک انتقاداتی وجود دارد؛ بیان داشت: شاید صحبت‌هایی که می‌کنم برای خیلی‌ها ناراحت‌کننده باشد اما واقعیت است. استقلال سه مهاجم داشت که هر سه به یک شکل بازی می‌کردند. یامگا اصلا پستش هافبک راست نیست یا اگر هست، چابکی لازم برای حضور در آن پست را ندارد اما او در هافبک راست به کار گرفته شد. امین قاسمی‌نژاد سال گذشته این همه گل می‌زد، چرا امسال این کار را انجام نمی‌دهد، چون در پست تخصصی بازی نمی‌کند. اگر می‌گویید استقلال فقط یک گل خورده، دلیلش قدرت خط‌دفاع این تیم نیست بلکه ضعف تیم‌های دیگر است.
انتقاد
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: من ارتباطی بین هافبک و مهاجمان نمی‌بینم. نمی‌دانم ضربه به توپ از خط دفاع استقلال چگونه آموزش داده شده است، اما همه این کارها نیاز به تایمینگ دارد. اگر این مسائل آموزش داده نشده باشد، تیم دچار مشکل می‌شود. صادقانه من در این 5 هفته برنامه خاصی از استقلال ندیدم و این تیم نوسان بسیار زیادی داشت و عملکرد آنها سینوسی بود.
پیشنهاد
مربی اسبق استقلال ادامه داد: باید تاکتیک انفرادی و گروهی برای بازیکنان در نظر گرفته و کادرفنی خطوط را به‌هم متصل کند. اقبالی تصریح کرد: فراموش نکنید وقتی تمرین تکرار شود، به یک عادت تبدیل شده و در نتیجه در زمین به جریان می‌افتد. اگر یک سانتر اصولی درست انجام شود در پسِ آن تمرینات منظم قرار گرفته است، اقبالی تصریح کرد: این روش تیکی‌تاکایی که در تیم‌های دیگر می‌بینیم با کلی تمرین اجرا می‌شود. جالب است بازیکن حرفه‌ای قبل از دریافت توپ برای واگذاری آن تصمیم می‌گیرد، اما بازیکنان ما اول توپ را دریافت می‌کنند و بعد فکر می‌کنند که آن را به چه کسی واگذار کنند. برای مثال آماری از ژاوی در زمان بازی‌کردنش گرفته شد که او قبل از دریافت توپ 400 بار در یک مسابقه پشت‌سر و اطرافش را می‌دید. اما در ایران کدام بازیکن چنین کاری انجام می‌دهد. مشکلات در فوتبال کشورمان و به‌خصوص در بین بازیکنان زیاد است که اگر بخواهم به آنها اشاره کنم زمان زیادی می‌برد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار