| کد مطلب: ۱۰۲۶۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

آمار مرگ کرونا دو رقمی شد
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت از یکشنبه تا دوشنبه (یکم آذر) متاسفانه ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و پس از ۲۳۴ روز آمار مرگ و میر کرونا در کشور دو رقمی شد. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۲ هزار و ۸۶۵ نفر رسید. مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسید. در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
طاعون نشخوارکنندگان
در خراسان شمالی
ایرنا: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دو لاشه جدید از وحوش تلف شــده بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقــه سالوک شهــرستان اسفراین شناسایی شد که شمار تلفات این بیماری به ۶۵ راس رسید. حسن پهلوان افزود: لاشه وحوش شناسایی شده در سالوک شهرستان اسفراین کشف و امحا شد. به احتمال فراوان منشا بیماری دام‌های اهلی هستند که به صورت غیرمجاز در منطقه حضور دارند.
فقط منع تردد شبانه لغو شده
ایسنا: پس از لغو منع تردد شبانه برای برخی از رانندگان این تصور ایجاد شد که ممنوعیت تردد بین شهرها نیز حذف شده است، سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ «ممنوعیت تردد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و خروج از آنها همچنان تابع قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا است و بایستی مردم پروتکل‌های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند.» موضوعی که نشان می‌دهد ممنوعیت مربوط به سفر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی همچنان پابرجاست.
دستور دولت برای خرید واگن
آرمان ملی: عضو کمیسیــون برنامـه و بودجه شــورای شهــر تهــران گفت: شهرداری نسبت به اصلاحیه بودجه اقدام کرده است و به نظر می‌رسد، پیشنهاد رقم قابل توجهی برای کاهش بودجه ۴۸‌هزار میلیاردی دارند تا بودجه واقعی شود. میثم مظفر افزود: شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی که با اعضای شورای شهر برگزار شد، خبری دادند مبنی بر اینکه دولت قرار شده تعهدات خود را در حوزه حمل و نقل عمومی با اولویت تامین واگن و از طریق تهاتر نفت انجام دهد. دستور توسط رئیس جمهور صادر شده است و معاون اول پیگیر هستند که آن را عملیاتی کنند.
تکذیب قاچاق خاک هرمز
آرمان ملی: رئــیس کل دادگستری هرمزگان، گزارش‌ها در ارتباط با قاچاق خاک جزیره هرمز را رد کرد و گفت: «تنها بخشی از خاک‌های رنگی جزیره در صنایع دستی اهالی این جزیره مورد استفاده قرار می‌گیرد» علی صالحــی افزود: با توجه به تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قاچاق خاک قیمتی جزیره هرمز، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضائی استان هرمزگان قرار گرفت که بر اساس بررسی های انجام شده مشخص گردید این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه بوده است.
زمان افتتاح مترو پرند؟
فارس: مدیرعامل شرکت متــرو تهران درباره سرانجام راه‌اندازی مترو پرند اظهار کرد: سناریویی که سال گذشته در مترو تهران پیش‌بینی کردیم این بود که حداقل از دو لاین رفت و برگشت از تهران به پرند حداقل یک لاین راه‌اندازی شود که یک لاین به طور کلی 750 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. علی امام افزود: اگر بودجه دولت را هم بگیریم که همان از طریق بودجه خزانه اسلامی است باز هم 650 میلیارد تومان دیگر کم خواهیم داشت تا بتوانیم تا یکسال دیگر راه‌اندازی یک لاین را انجام دهیم.
تایید ذبح دام‌های آبستن
ایرنا: معاون امور حقــوق عامــه دادستان عمومی و انقلاب تهران به‌صورت سرزده به محل کشتارگاه مراجعه کرد و مشاهدات میدانی نشان داد که اعلام گزارش ذبح دام‌های آبستن در این کشتارگاه صحت داشته است. مرتضی تورک در این باره گفت: طبق مقررات قانونی، کشتار و ذبح دام آبستن مطلقا ممنوع است و ذبح دام ماده نیز باید تحت شرایطی خاص با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد. در پی برخی ناهماهنگی صورت گرفته میان دو نهاد جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان دامپزشکی، متاسفانه شاهد کشتار روزانه دام ماده و آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر هستیم.
آموزش حضوری ۸ میلیون دانش‌آموز
آرمان ملی: طبــق اعــلام سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس، از روز گذشته (اول آذر) کفت: حــدود ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و ۶ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی در مناطق شهری که تا به امروز فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام می‌دادند و از این پس وارد فعالیت‌های آموزشی حضوری خواهند شد. علیرضا کمرئی افزود: با توجه به توسعه آموزش‌های حضوری به کل کشور و همه دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی، رعایت مقررات بهداشتی با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند و تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها به حداقل ممکن برسند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار