| کد مطلب: ۱۰۲۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

لغو نتایج ۱۸ درصد از
حوزه‌های انتخابات عراق
رئیس ائتلاف فتح عراق با اعلام لغو نتایج ۱۰ هزار حوزه انتخاباتی تاکید کرد این مساله باعث ایجاد تغییر فاحش در نتایج کلی انتخابات خواهد شد. هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق از لغو نتایج ۱۸ درصد حوزه‌های انتخابات پارلمانی اخیر این کشور خبر داد و گفت: لغو این حجم از حوزه‌های انتخاباتی، تغییر فاحشی در نتایج انتخابات ایجاد می‌کند. دفتر العامری با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: رئیس ائتلاف فتح در دفترش در بغداد با یک هیات جبهه ترکمانی به ریاست «حسن‌توران» دیدار کرد. دو طرف در این دیدار تاکید کردند تناقض‌ها در اعلام نتایج و سو مدیریت کمیسیون عالی انتخابات در روند برگزاری آن، در ایجاد آشوب فراگیر در عرصه تحولات سیاسی کشور نقش بسزایی داشت. در این بیانیه به نقل از هادی العامری آمده است: تصمیم هیات قضائی برای باطل‌کردن برخی از حوزه‌های انتخاباتی به باطل‌شدن نتایج بیش از ۶ هزار حوزه منجر خواهد شد. همچنین حدود ۴ هزار حوزه به علت اثر انگشت‌های تکراری باطل شده است. این یعنی نتایج ۱۰ هزار حوزه لغو خواهد شد که حدود ۱۸ درصد مجموع همه حوزه‌های رأی‌گیری در عراق است که شمار آن به ۵۵ هزار حوزه می‌رسد.
پایان محدودیت‌ها در «نیوزیلند»
نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد، با طراحی سیستم جدید زندگی با ویروس از ۳ دسامبر به محدودیت‌های سختگیرانه در این کشور پایان می‌دهد. «جاسیندا.آردرن» افزود: از ۳ دسامبر (۱۳ آذر) در راستای سیستم جدید زندگی با کرونا محدودیت‌های سختگیرانه در کشور پایان می‌یابد و به کسب و کارها اجازه فعالیت در بزرگترین شهر نیوزیلند داده خواهد شد. در نیوزیلند از آغاز همه‌گیری کرونا تا ماه اوت هیچ‌گونه مورد ابتلایی ثبت نشده بود. اما در ماه اوت و با انتشار ویروس جهش‌یافته دلتا این روند متوقف شد و این کشور در مقابله و مهار این بیماری شکست خورد. گسترش ابتلا به ویروس دلتا موجب شد «جاسیندا.آردرن» از مواضع ابتدایی که استراتژی زندگی بدون ویروس بود دست بکشد و با استراتژی جدید زندگی با ویروس تا تبدیل آن از حالت پاندمی به اندمی ادامه دهد.«اتوکلند» بزرگترین شهر نیوزیلند به مدت ۹۰ روز در قرنطینه بود و اخیرا برخی محدودیت‌ها در آن برداشته شده است.
اعتراضات در پایتخت‌های اروپایی
در روزهای گذشته در پی خیزش همه‌گیری کرونا در اروپا که دولت‌ها را مجبور به وضع محدودیت‌های سختگیرانه کرده، پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی با اعتراضات مواجه شده که در بسیاری مواقع به خشونت کشیده می‌شود. بسیاری از دولت‌های اروپایی در تلاش برای مقابله با افزایش ابتلا به کرونا در سراسر قاره، محدودیت‌های جدیدی را برای کرونا وضع کرده‌اند که این کشورها را با موج اعتراضات مواجه کرده است. کشورهای اروپایی که با افزایش ابتلا به کرونا مقابله می‌کنند، شاهد اعتراضات علیه احیای مجدد محدودیت‌های کرونایی بودند که در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی با خشونت همراه شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار