| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

تغییر ساعت
محدودیت‌های ترافیکی؟
آرمان ملی: با توجــه به عــدم بازگشایی کامل مراکز آموزشی شهر تهران ساعات محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تغییر نمی‌یابد. این معاونت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به عدم بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها تغییر ساعت اجرای محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) کماکان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ پا برجا خواهد بود. در این اطلاعیه آمده است: پیش از این بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران قرار بود، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ساعت اجرای محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۶:۳۰ لغایت ۱۸:۰۰(در نیمه دوم سال) تغییر یابد.
دلایل ترافیک سنگین معابر
ایسنا: رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح برخی از دلایل منجر به افزایش ترافیک در تهران بر ضرورت انجام اقدامات اصولی برای حل مساله ترافیک تاکید کرد. سردار سید کمال هادیانفر اظهارکرد:‌ درباره ترافیک کلانشهرها و به خصوص تهران آن هم در ساعات شبانه چند نکته حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اول اینکه همواره در نیمه دوم سال و با آغاز مهرماه یک افزایش حجم ترافیک داریم که ناشی از بازگشایی مراکز آموزشی و تغییر ساعت رسمی و... است. البته تازه در شرایطی هستیم که مدارس هم به طور کامل باز نشده است.
بارندگی در ۱۴ استان
مهر: رئیــس مــرکز ملــی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت و بارش باران در ۱۴ استان طی امروز (۳۰ آبان ماه) خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: دوشنبه (اول آذرماه) علاوه بر این مناطق، بارش به استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، مناطق جنوبی گیلان، مازندران، برخی مناطق یزد و شمال فارس کشیده خواهد شد. بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.
محک به کودکان کشور تعلق دارد
آرمان ملی: مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه خیــریه محــک گفت: همه کودکان مبتلا بــه سرطان در سراســر ایــران که در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی اطفال درمان می‌شوند، تحت حمایت محک قرار دارند. بهناز آسنگری افزود: همه کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران که در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی اطفال درمان می‌شوند، تحت حمایت محک قرار دارند و هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی وحمایتی آنها، توسط کارشناسان مددکاری در این مؤسسه پیگیری و مطابق درصد حمایتی پرداخت می‌شود.
بازگشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه!
برنا: مدیر رصــد خانه مهاجرت ایران گفت: حدود ۲ هــزار و ۵۰۰ نخبــه زمــانی به کشور بازگشتند که کشور درگیــر مسائل اقتصادی زیادی بوده و این مساله نوید بخش است که می‌توانیم از ظرفیت‌های نخبگانمان در خارج از کشور استفاده کنیم. بهرام صلواتی درباره دلایل مهاجرت، گفت: مهاجرت در ایران طی چندسال اخیر بیشتر تحت تاثیر عوامل اقتصادی بوده و نقش مهمی را برای انگیزه مهاجرت افراد ایفا می‌کند درحالی که پیش از ۴ سال گذشته مسائل اقتصادی تا این اندازه دخیل نبود. طی پیمایشی که بهار ۱۴۰۰ صورت گرفت عوامل میل به مهاجرت را در میان دانشجویان احصا کردیم و مهم ترین دلایل مهاجرت در میان دانشگاهیان و فارغ التحصیلان شامل بی ثباتی اقتصادی کشور، شیوه حکمرانی و اداره کشور، نا امیدی به آینده کشور، داشتن امید به زندگی بهتر در خارج از کشور است.
ممنوعیت دانشجویان واکسن‌نزده
مهر: مــدیر کــل دفتــر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشجوی واکسینه‌نشده حق حضور در دانشگاه را ندارد و دانشگاه‌ها باید از واکسیناسیون دانشجویان اطمینان حاصل کنند. محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره ابلاغیه وزارت علوم به دانشگاه‌ها مبنی بر جلوگیری از حضور دانشجویان واکسینه نشده در دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم دانشگاه‌ها را مکلف کرده است از واکسیناسیون جامعه دانشگاهی شامل دانشجویان اطمینان کسب کنند، سپس اجازه حضور در محل آموزش را بدهند. او یادآور شد: به سخن دیگر دانشجوی واکسینه‌نشده حق حضور در دانشگاه را ندارد.
افزایش ۶۲ درصدی تصادفات
آرمان ملی: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول امسال تا امروز ۱۱۷ مورد حادثه تصادف اتوبوسی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است. محمدجعفر میعادفر به بیان آماری از تصادفات ۷ ماه گذشته پرداخت و اضافه کرد: درهر ۲۴ ساعت ۲۲ حادثه پر تلفات ترافیکی اتفاق می‌افتد. ما در میان خود حوادث ترافیکی را این طور تعریف کرده ایم: ۳ کشته و ۵ مصدوم است. این آمار در هفت ماه اول ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. از اول سال تا به حال ۱۱۷ مورد حادثه تصادف اتوبوسی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار