| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

جزئیات آتش زدن دفتر یک نماینده
نماینده شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان گفت: یک فرد با پرتاب کوکتل مولوتف تابلوی دفتر ارتباط مردمی اینجانب در شهر رباط کریم را آتش زده و فیلم‌برداری کرده است. حسن نوروزی با اشاره به آتش زدن تابلوی دفتر ارتباط مردمی‌اش در شهر رباط کریم افزود: حدود ساعت پنچ صبح روز شنبه یک فرد با خودروی پراید جلوی دفتر ارتباط مردمی اینجانب متوقف شد و پس از پیاده شدن از خودرو با پرتاب کوکتل مولوتف تابلوی دفتر اینجانب را آتش زد. وی افزود: این فرد پس از فیلم‌برداری از محل سریع متواری شد. بر اساس شنیده‌ها فردی که فیلم مذکور در فضای مجازی منتشر و ۲ روز قبل از کشور خارج شده است.
برگزاری بزرگداشت
مرحوم آیت‌ا... مجتهد شبستری
آیین بزرگداشت مرحوم آیت‌ا... مجتهد شبستری دیروز با حضور جمعی از روحانیون و فعالان سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد. در این مراسم که به ابتکار و میزبانی جامعه روحانیت مبارز کشور در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد شخصیت‌هایی چون آیت‌ا... محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت و همچنین سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی و اعضای این تشکل سیاسی حضور داشتند.
هیأت منصفه جرم سیاسی در استان‌‏ها
معاون اول قوه قضائیه گفت: اکنون در مراکز تمامی استان‌ها رسیدگی به جرم سیاسی موضوع قانون جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می‌گیرد. حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی ماده ۴ قانون جرم سیاسی مصوب ۱۳۹۵ رسیدگی به جرایم جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می‏‌گیرد. در این راستا در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در خصوص نحوه اجرای قانون جرم سیاسی ابلاغ شد و مطابق بند ۱ این دستورالعمل حضور هیأت منصفه در رسیدگی به جرم سیاسی ضروری است. مصدق افزود: به منظور تحقق این تکلیف قانونی از سال ۱۳۹۹ و در زمان تصدی حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در معاونت اول قوه قضائیه پیگیری تشکیل هیأت منصفه جرم سیاسی در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و به تدریج در استان های مختلف تشکیل شد و اکنون در مراکز تمامی استان ‏ها رسیدگی به جرم سیاسی موضوع قانون جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می‌گیرد.
رایزنی دو مقام روس با امیرعبداللهیان
نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کردند. لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه با حضور در وزارت امورخرجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات سوریه دیدار و رایزنی کردند. هیات روس که از دمشق و بعد از گفت‌وگو با مقامات سوری وارد تهران شده‌اند، پیش از این نیز با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی دیدار و رایزنی کرده بود.
رهبری شدیداً
به جوانان جامعه دلبسته‌اند
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه گفت: رهبر خردمند و جوان‌شناس و جوان‌یاور و جوان‌باور، شدیدا به جوانان جامعه دلبسته‌اند و یک مربی عالیقدرند که به‌خوبی جوان، آفاق ذهن، آرمان‌خواهی و دل‌شوره‌های او را می‌شناسند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی اکبری با تبیین بیانیه دوم گام انقلاب و نقش روحانیون در این باره افزود: این بیانیه با تبیین متفاوت، در عین نوآوری و خلاقیت، با بهره‌مندی از رویکردی تاریخی و مستند و با روایتی زیبا و خوش ساخت از اصل انقلاب اسلامی، چالش‌ها، بحران‌ها، عبرت‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌ها و تکیه بر شناخت مزیت‌های کلیدی و الزامات جهش در چله دوم انقلاب، ضمن تجویز راهبردهای اساسی، نوید بخش تحولات عمیق و گسترده‌ای است.
قدردانی حماس از ایران
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ایران نقشی محوری در حمایت از مقاومت دارد. اسماعیل هنیه گفت: ایران از مقاومت فلسطین حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کند و تکیه‌گاهی محکم برای آن است. وی از ایران به خاطر نقش محوری و مرکزی در حمایت از مقاومت فلسطین تشکر کرد. هنیه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه حماس جنبشی بزرگ و قدرتمند در داخل و خارج فلسطین است، عنوان کرد که یکی از مولفه‌های قدرت و انسجام حماس، انتخابات داخلی و پایبندی به نتایج آن در تمامی مناطق است. بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه خاطر نشان کرد که جنبش متبوعش توانسته موقعیت و جایگاه مسئله فلسطین در میان کشورهای اسلامی و عربی و وحدت امت بر سر این مسأله را حفظ کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار