| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

سنگ بزرگ «بهارستان» پیش پای بانوان تاریخ‌ساز؟!

آرمان‌ملی- حسین ردکا: در حالی‌که تیم‌ملی فوتبال بانوان پس از گذشت بیش از 2 سال تعطیلی، تاریخ‌سازی کرده و به‌دنبال حضور قدرتمندانه در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا است شنیده می‌شود اردوی این تیم در بلژیک با دخالت بهارستان‌نشینان لغو شده است!
فعالیت پس از 30 ماه
فعالیت تیم بانوان کشورمان پس از شیوع کرونا در ایران حدود دو سال و شش‌ماه تعطیل بود تا آنکه پس از روی کارآمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال فعالیت‌ها دوباره از سرگرفته شد. مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت سعی کردند شرایط خوبی را برای ملی‌پوشان بانوان کشورمان رقم بزنند. از تدارک اردوهای مناسب داخلی و خارجی تا البسه و سفرهای اختصاصی با هواپیمایی تحت قرارداد فدراسیون همگی نشان از حمایت مسئولان فدراسیون از این تیم داشت. در خصوص لباس تیم‌ملی پوشاک اورجینال در اختیار بازیکنان قرار گرفت تا نگاه‌های برابری را بیش‌ازپیش و با تلاش‌های مسئولان شاهد باشیم.
صعود به جام‌ملت‌ها
روزهای نخستین مهرماه گذشته تیم‌ملی فوتبال انوان ایران مقابل حریفان آسیایی خود به میدان رفت. نخستین دیدار تیم‌ملی فوتبــال بانــوان کشورمــان از ســری رقابت‌های مقـدماتی قهرمانی آسیا 2022 - هند برابر بنگلادش در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شدند. دومیــن دیدار تیم‌ملــی فوتبال بانــوان کشورمــان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 - هند برابــر اردن در ورزشگاه بنیـادکار شهر تاشکند برگزار شد که در وقت قانونی این دیدار بدون گل به پایان رسید. اولین پنالتی ایران توسط بهناز طاهرخانی وارد دروازه اردن شد. دومین پنالتی ایران توسط ملیکا متولی وارد درواز اردن شد و این درحالی بود که بازیکن اردن نتوانست دومین پنالتی خود را با مهار فوق‌العاده زهره کودایی وارد دروازه ایران کند. زهرا قنبری زننده سومین پنالتی ایران را وارد دروازه حریف کرد. ثنا صادقی چهارمین پنالتی ایران را زد و این در حالی بود پنالتی چهارم اردنی‌ها توسط زهره کودایی مهار شد. در ضربات پنالتی تیم ایران توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و برای اولین‌بار به جام‌ملت‌های فوتبال بانوان صعود کند.
اردوی تهران و کیش
تیم‌ملی زنان کشورمان بعداز قطعی‌شدن حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌ها اردوهای مختلفی از جمله در تهران و کیش برگزار کرد. اوایل آبانماه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ‌در محل اردوی تیم‌ملی فوتبال زنان حضوریافته و با ملی‌پوشان و کادرفنی گفت‌وگو کردند. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال، شهره موسوی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، طهمورث حیدری عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، علیرضا امامی‌فر رئیس مرکز ملی فوتبال به‌همراه زهره‌سادات لاجوردی نماینده مجلس و عضو هیات‌رئیسه مجلس و عضو فراکسیون زنان، زهره الهیان نماینده مجلس تهران، عضو فراکسیون زنان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اعظم شیخ‌مرادی مسئول بسیح زنان کشور دقایقی را با کادرفنی و بازیکنان تیم‌ملی فوتبال زنان گفت‌وگو کردند. اردوی بعدی در کیش برگزار شد. به درخواست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و موافقت «سعید محمد» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تیم‌ملی فوتبال بانوان به مدت یک هفته از 14 تا 20 آبانماه به شکل ویژه مهمان منطقه آزاد کیش بود.
اردو در بلژیک؟
اوایل مهرماه سالجاری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در خصوص دیدار با مدیر باشگاه شارلوا گفت: پیرو نشست مشترکی که با مهدی بیات، مدیر باشگاه شارلوا در بروکسل داشتیم و توافق کردیم از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت فوتبال در بحث آموزش، بازی‌های تدارکاتی همکاری‌های لازم را انجام دهیم. برهمین اساس مقرر شد تیم‌ملی فوتبال بانوان برای برگزاری یک اردوی 10 روزه و انجام دو دیدار دوستانه با تیم باشگاهی شارلوا به بلژیک سفر کند و مهمان این تیم باشد. وی در ادامه اضافه کرد: روابط بین‌الملل و کمیته بانوان فدراسیون فوتبال در حال مذاکره و اقدامات لازم جهت زمان برگزاری این اردو با باشگاه شارلواست و پس از مشخص‌شدن زمان این اردو، متعاقبا از طریق رسانه‌های رسمی ‌فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد. رئیس فدراسیون در پایان ضمن تشکر از بیات افزود: خیلی خوشحالم این همکاری مشترک بین فدراسیون فوتبال و باشگاه شارلوا منعقد شده است. امیدوارم این همکاری زمینه‌ساز تحولات مثبتی در فوتبال بانوان کشور باشد و در آینده‌ای نزدیک این همکاری ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کند.
لغو یا تعویق؟
در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر لغو اردوی تیم‌ملی بانوان کشورمان در بلژیک مطرح شده است. خبرآنلاین نوشت: «درحالی‌که تیم‌ملی زنان ایران با هدایت مریم ایراندوست برای نخستین‌بار در ازبکستان و با پشت‌سر گذاشتن تیم‌ملی اردن توانست راهی مسابقات نهایی جام‌ملت‌های آسیا شود و حالا قصد بر این شده تا با تدارکی ویژه آنها به دهلی اعزام شوند، انتقاد نماینده مردم شهرکرد اردوی اروپایی این تیم را در آستانه لغو قرار داده است. تیم فوتبال زنان ایران قرار بود پس از اردوی موفق در کیش راهی شارلوای بلژیک شود تا بعداز تمرین در امکانات و کمپ مجهز این تیم بلژیکی و چند بازی تدارکاتی به هندوستان اعزام شود؛ اما انتقاد این نماینده مردم و طرح پرسش و احضار وزیرورزش از سوی او سبب شده تا این اردو با مشکل مجوز روبه‌رو شود. این نماینده مجلس به مالکان ایرانی باشگاه معترض است. خاندان «بیات» نوادگان مرتضی قلی بیات نخست‌وزیر رژیم پهلوی هستند که در سال ۱۳۳۷ از دنیا رفته است.» البته این‌بار اولی نیست که بهارستان‌نشینان برای تیم‌ملی بانوان حاشیه ایجاد می‌کنند. چندماه قبل و پس از رسانه‌ای‌شدن تصاویر بدرقه ملی‌پوشان کشورمان احمد راستینه رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی به این لباس‌ها اشاره کرده و گفته است: «متاسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل‌توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به‌خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.» این سخنان نماینده مجلس شورای اسلامی‌ در حالی انجام شد که در مورد این لباس‌ها در فضای‌مجازی خیلی از کاربران، فدراسیون فوتبال به‌خاطر طراحی لباس برای تیم‌ملی بانوان در سفر به تاشکند آن را تحسین کردند. نکته مهم و سوال اینجاست زمانی‌که فدراسیون فوتبال اردن در حرکتی ناشایست علیه بازیکن تیم‌ملی فوتبال بانوان به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرد هیچکدام از نمایندگان در این خصوص مصاحبه‌ای نداشتند؟! سوال بعدی حضور بازیکنان ایرانی در سال‌های اخیر در تیم شارلواست. اگر این باشگاه مشکل داشته چرا از حضور بازیکنان در این باشگاه جلوگیری نشده است؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار