| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

هفتمین هفته ثبات کرونا
آرمان ملی: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با هشدار نسبت به شکل‌گیری پیک ششم کرونا گفت: اگر چنانچه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، بی‌تردید پیک ششم کرونا را پیش‌رو خواهیم داشت. علیرضا زالی اظهار کرد: امروز هفتمین هفته‌ای است که در تهران شرایط با ثبات کرونایی را از نظر شاخص‌های بستری، مراجعان سرپایی و فوتی‌ها تجربه می‌کنیم. اگر چنانچه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نادیده بگیرند بی‌تردید پیک ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت.
۲۰۰۰ کودک کار در متروها
ایسنا: مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در فصل زمستان حدود ۲۰۰۰ کودک در متروها کار می‌کنند، بیان کرد: سازمان بهزیستی پیگیر ساماندهی کودکانی که در متروها هستند، است. امین شاهرخی اظهار کرد: ساماندهی کودکان کار و زباله گرد مسأله قانونگذار است و می‌طلبد قانونگذار و مجری قانون با یگدیگر به طور هماهنگ این مسأله را برطرف کنند، البته که قانونگذار در این زمینه زحمات خود را کشیده است، اما در زمینه اجرا با مشکل مواجه می‌شویم، زیرا قانونگذار گفته است که بحث کار کودکان زیر ۱۸ سال منتفی است و شامل جرائم سنگینی است.
زلزله‌ دریای خزر را لرزاند
آرمان ملی: مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز شنبه (۲۹ آبان) از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر خبر داد. پارس‌آباد از توابع استان اردبیل با ۲۵۵ کیلومتر فاصله با کانون زلزله، نزدیک‌ترین شهر ایران به کانون زمین‌لرزه اعلام شده است. این زمین‌لرزه همچنین در ۳۸۸ کیلومتری (شهر) اردبیل و ۴۷۷ کیلومتری تبریز به عنوان نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها احساس شده است. کانون زلزله جمهوری آذربایجان در ۷۰ کیلومتری «سومقاییت» بوده است.
افزایش جمعیت
سیستان و بلوچستان!
آرمان ملی: امیر امینی، رئیس امور برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه، گفت: «جمعیت این استان باید از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به چهار میلیون نفر افزایش یابد و سواحل مکران ظرفیت حدود دو و نیم میلیون جمعیت را دارد.» این گفته در شرایطی مطرح می‌شود که همواره سیستان و بلوچستان با کمبود منابع آبی و امکانات برای همین مقدار جمعیت روبه‌رو است.
پلیس به برگ سبز رسمیت داد
مهر: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از اضافه شدن واژه «رسمی» به برگ سبز خودرو خبر داد. سردار تیمور حسینی اظهار کرد: ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی می‌گوید اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مأمورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند رسمی است. به‌همین خاطر و با هدف ایجاد امنیت روانی برای خریداران خودرو واژه «رسمی» به برگ سبز خودرو اضافه شد و از این بعد این اوراق با نام «سند رسمی مالکیت وسیله نقلیه» چاپ می‌شوند.
هشدار بارش‌های سیل‌آسا
آرمان ملی: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (یکشنبه) خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر،‌ وقوع سیلاب و بارش تگرگ در ۱۸ استان هشدار صادر کرد. از امروز بارش‌ها در استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان،‌ همدان،‌ لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌اصفهان، غرب فارس و بوشهر آغاز یا ادامه می‌یابد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی شده و اوایل وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.
لغو پروازهای مهرآباد!
آرمان ملی: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی برخی پروازهای روز گذشته (شنبه) فرودگاه مهرآباد باطل شد. بر این اساس پرواز هواپیمایی قشم‌ایر به مقصد کرمانشاه پس از حدود سه ساعت تاخیر در ورود ابطال شد و پروازهای رامسر ایران‌ایر و مشهد ایرتور نیز ابطال شد. مدیر روابط عمومی هواپیمایی قشم آلودگی هوا و کاهش دید در فرودگاه مهرآباد را دلیل کنسل شدن پروازها اعلام کرده است.
کمبود انبارهای استراتژیک خون
آرمان ملی: مدیرعامــل سازمــان انتقال خون ایران، گفت: انبارهای استراتژیک انتقال خون در کشور باید تجهیز و گسترش پــیدا کنند و ما انبار کافی نداریم. ما بــه گسترش فضـاهای استراتژیک نیاز داریم. پیمان عشقی بــا اشاره به اینکه هزینه‌های نگهداری خون بند ناف ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای هر واحد است، افزود: سازمان انتقال خون ابن خدمت را رایگان ارائه می‌دهد، اما بهتر است تعرفه‌ای برای آن در نظر گرفت تا هزینه‌های سازمان انتقال خون جبران شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار