| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

«پاشینیان» و «علی‌اف» دیدار می‌کنند
قــرار است کــه رئیس‌جمهور جمهوری‌آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان ماه آینده در بروکسل دیدار کرده و درباره راه‌های کاهش تنش با یکدیگر رایزنی کنند. به گزارش فارس، شورای اتحادیه اروپا خبر داد که «نیکول‌پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام‌علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری‌آذربایجان ماه آینده در بروکسل دیدار می‌کنند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، این نشست به ابتکار و دعوت «شارل‌میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و طی آن درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه رایزنی می‌شود. این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) مرزی با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند. ایروان و باکو بعد از درگیری‌های شدید اخیر با میانجیگری دوباره مسکو با آتش‌بس موافقت کردند؛ درگیری‌هایی که به گفته ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان از هر دو طرف تلفات گرفت.
مهار کرونا وارد مرحله نهایی ‌شد
سخنگوی کمیسیون ملی بهــداشت (NHC) چیــن با بیان اینکه مهار کرونا وارد مرحله نهایی شده است، گفت: تاکنون در هشت مورد از مناطقی که تحت‌تاثیر تازه‌ترین موج شیوع کرونا قرار گرفته‌اند، حداقل برای ۱۴ روز متوالی هیچ مورد جدیدی از کووید۱۹ شناسایی نشده است. «می‌فنگ» طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن افزود: وضعیت همه‌گیری کرونا در شهرهای مرزی یا بندری آلوده به ویروس از جمله در اجینا، هیهه و دالیان به سرعت و به طور موثر مهار شده است. وو.لیانگیو از دیگر مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین هم گفت: تا جمعه به ۷۶.۳ درصد از جمعیت چین ۲ دُزکامل واکسن کووید۱۹ تزریق شده است. به گفته وی در مجموع ۱.۰۷۶ میلیارد نفر در کشور دودُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، همچنین در مجموع ۶۵.۷۳ میلیون نفر هم دُزسوم یا تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند. براساس گزارش کمیسیون بهداشت چین در شبانه‌روز گذشته هم ۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که سه مورد آن محلی بوده است.
افغانستان با کمبود نقدینگی مواجه است
صلیب‌سرخ جهانی اعلام کرد: افغانستان به‌دلیل وضع تحریم با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشورتوانایی ندارد. به گزارش فارس، «پیترمایرر»، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ درباره اوضاع افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی توضیحاتی ارائه کرد. وی به آسوشیتدپرس گفت: افغانستان به‌دلیل وضع تحریم با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشور پول نقد موجود نیست. مایرر ادامه داد: هرچند دولت در افغانستان تغییر کرده، اما کارکنانی که در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت، آموزش و پرورش و خدمات آب و برق تغییر نکرده و حقوق این افراد پرداخت نشده است. این درحالی است که شماری از نهادهای بین‌المللی تلاش می‌کنند تا برای حقوق کارمندان اداره بهداشت و آموزش و پرورش افغانستان را به‌صورت مستقل پرداخت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار