| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

رئیس جمهور:
ممنوعیت تردد شبانه لغو شود
آرمان ملی: رئیس جمهور با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با متولیان مقابله با کرونا اظهار داشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و سلامت مردم، انجام شده، اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید از هرگونه عادی انگاری و سستی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پرهیز کرد. آیت‌‌ا...سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از روحیه بسیجی دست اندکاران مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان و همه دست اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می توان بر مشکلات غلبه کرد. رئیس جمهور افزود: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد. رئیسی جدیت در کنترل رفت و آمد از طریق مرزهای کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارند با حساسیت و جدیت، تردد افراد از مرزها را کنترل کنند. رئیس جمهور با تأکید بر تداوم اعمال کنترل‌های هوشمند و تاثیر آن در کنترل بیماری کرونا،‌ گفت: به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل‌های هوشمند افزایش می‌یابد، می‌توان محدودیت‌های غیرهوشمند را کاهش داد. رئیسی تأکید کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود.
حمله به سفارت ایران در هامبورگ
رسانه‌ها در آلمان از حمله افراد ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند. ظاهرا افرادی با پرتاب «کوکتل مولوتوف» به ورودی ساختمان کنسولگری ایران خسارت وارد کرده‌اند. پلیس درباره احتمال انگیزه‌های این حمله تحقیق را آغاز کرد. به نوشته روزنامه «بیلد» آلمان، سرنشین یک خودروی عبوری شامگاه جمعه ۱۹ نوامبر متوجه دودی شده که از درب ورودی ساختمان کنسولگری به هوا برخاسته و علاوه بر آن دو مرد را مشاهده کرده که با سرعت از آن مکان دور می‌شدند.
دستور جدید رئیس قوه قضائیه
رئیس قوه قضائیه طی دستوری به دادستان کل کشور تاکید کرد که نسبت به تعیین تکلیف وسائل نقلیه توقیف و یا ضبط شده در خصوص پرونده‌های مواد مخدر، تسریع صورت گیرد. متن این دستور به شرح زیر است: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور با سلام و تحیت از قرار اطلاع، وسائل نقلیه‌ای که در خصوص پرونده‌های مواد مخدر توقیف یا ضبط شده‌است، به مدت نسبتا طولانی تعیین تکلیف نشده و در محل‌های مناسبی نگهداری نمی‌شوند؛ لذا از طریق دادستان‌های محترم و هر طریق دیگری که مناسب می‌بینید از محل نگهداری خودروها بازدید به عمل آمده و در تعیین تکلیف نهایی تسریع شود و گزارش اقدامات صورت گرفته، ارائه که اگر اقدامی از ناحیه اینجانب لازم است انجام شود.
متعهد به مقابله با ایران هستیم
وزیر دفاع آمریکا گفت که کشورش حتی در زمانی که برای احیای توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند، متعهد به مقابله با این کشور است. «لوید آستین» که به بحرین رفته است، دیروز (شنبه) طی سخنانی با اشاره به این موضوع گفت: تعهد آمریکا به امنیت در خاورمیانه قوی و مطمئن است. آستین با تاکید بر اینکه ما از روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل استقبال می‌کنیم، افزود: برای حمایت از شرکای منطقه‌ای خود در روند بازدارندگی در برابر تهدیداتی که با آن روبه‌رو هستند، تلاش خواهیم کرد. وی ادامه داد: به یک نتیجه دیپلماتیک برای مسأله هسته‌ای پایبند هستیم اما اگر ایران حاضر به تعامل جدی نباشد، همه گزینه‌های لازم برای حفظ امنیت آمریکا را در نظر خواهیم گرفت. وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد: به عملیات چندجانبه و یکپارچه بیشتری با متحدان در منطقه نیاز است.
تمدید تحریم‌های شرکت «ماهان‌ایر»
وزارت تجارت آمریکا تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» ایران و تعداد دیگری از شرکت‌ها در کشورهای مختلف را که پیشتر با این شرکت هواپیمایی ایران همکاری داشته‌اند تمدید کرد. در اسناد رسمی که روز جمعه توسط دفتر امنیت و صنعت،‌ وابسته به وزارت تجارت آمریکا منتشر شده، تحریم‌های اعمال شده علیه ماهان ایر و ۱۲ شرکت برای شش ماه دیگر تمدید شده است. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت فروش هرگونه تجهیزات آمریکایی مربوط به صنعت هوایی یا قطعات یدکی به این شرکت‌ها می‌شود. از جمله شرکت‌هایی که تحریم‌ها علیه آنها تمدید شده، شرکت‌هایی در انگلیس، اردن، عراق، امارات، سوریه، ترکیه و فرانسه بوده است. اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا قوانینی برای کنترل صادرات و بازصادرات اقلام، فناوری‌ها و نرم‌افزارهای دارای فناوری‌های دوگانه وضع کرده است. واشنگتن به بهانه نقض این قوانین برخی شرکت‌ها را تحریم یا جریمه می‌کند. نخستین بار، «داریل جکسون»، دستیار وقت وزیر بازرگانی آمریکا در ۱۷ مارس ۲۰۰۸ فرمانی را برای لغو امتیازات صادراتی شرکت هواپیمایی ماهان صادر کرد. این فرمان از آن زمان به بعد برای دوره‌های
۱۸۰ روزه تمدید شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار