| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

استفاده ۴۸ درصدی از ماسک
آرمان ملی: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های ایران در یک هفته گذشته ۴۸.۳۶ درصد و میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۴۷.۴۳ درصد بوده است. طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور، اکنون ۲۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
محک کار بزرگی انجام داده
آرمان ملی: جواد انصافی، هنرمند تلویزیون و نمایش‌های آیینی و سنتی، به مناسبت روز جهانی کودک و در رابطه با عملکرد سازمان محک گفت: سابقه همکاری من با محک به پنج سال پیش باز می‌گردد. در طول این پنج سال، هر زمان که فرصتی دست داده است، به مناسبت‌های مختلف کوشیده‌ام تا کودکان محک را شاد کنم محک در سی سال گذشته کار بسیار بزرگی انجام داده است. این سازمان علاوه بر حمایت بی‌دریغ از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان، با ارتباطات خوبی که با مردم برقرار کرده است موفق شده تا آنها را نسبت به کودکان مبتلا به سرطان و موضوعات مرتبط با ایشان آگاه سازد. از نظر من به واسطه همین آگاهی‌بخشی است که اقشار مختلف جامعه جذب محک و فعالیت‌هایش شده‌اند.
برخورد با خودروهای دودزا
ایسنا: رئــیس پلیس راهنمایــی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد بــا خودروهای آلاینده و دودزا در تهران خبــر داد. سردار محمدحسین حمیدی درباره تشدید برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و دارای نقص فنی گفت:‌ خودروهای دارای نقص فنی و آلاینده هم هوا را آلوده می‌کنند و هم باعث بروز حوادث رانندگی می‌شوند. وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳۸ هزار خودروی دارای عیب و نقص فنی و آلاینده جریمه شده‌اند، گفت:‌از این تعداد ۱۷۵۰ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.
توزیع چادر در میان زلزله‌زدگان
آرمان ملی: رئــیس جمعیت هــلال‌احمر با اشاره به توزیع ۵۶۲۹ دستگاه چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگانی، ارزش اقلام امدادی و زیستی توزیع شده را تاکنون، ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد. کریم همتی افزود: ۵۶۲۹ دستگاه چادر، ۷۹۴ تخته موکت، ۳۱۴۷ تخته پتو، والور ۳۷۱ شعله و ۶۰۸ بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.
هشدار سیلاب و تگرگ
آرمان ملی: سازمان هواشناســی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و بارش تگرگ در ۱۸ استان هشدار صادر کرد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال فارس،‌شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش پیش بینی شده است. روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شرق و شمال شرق نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در این مناطق بارش‌های به صورت برف خواهد بود.
هیچ‌کس پلاسکو را
گردن نمی‌گیرد
خبرآنلاین: با گذشت چندین سال همچنان حرف و حدیث‌ها درباره آن حادثه زیاد است طوری‌که حالا خانواده آتش‌نشانان درپی معرفی مسببین و مقصرین حادثه هستند، آن‌ها به دستگاه قضائی شکایت کرده‌اند و دومین جلسه رسیدگی به شکایت‌شان بیست‌وسوم آبان برگزار شد. مینا احمدزاده، همسر آتش‌نشان شهید علی امینی در شرح مختصری از جلسه دادگاه می‌گوید: «خواسته اصلی ما از دادگاه این است که مقصر اصلی حادثه پلاسکو مشخص شود، در حالیکه در این پنج سال هیچ مقصری معرفی نشده است. در جلسه دادگاه ارگان‌هایی که حضور داشتند همه طلب‌کار بودند، انگار که خود شهدا مقصر فرو ریختن پلاسکو هستند.»
پیگیر حادثه اتوبوس
خبرنگاران هستیم
آرمان ملی: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنان پیگیر وضعیت درمانی مجروحان حادثه اتوبوس خبرنگاران هستیم. مسعود تجریشی اظهار کرد: تمام هزینه‌های درمانی آسیب‌دیدگان چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی توسط سازمان حفاظت محیط زیست تحت پوشش قرار گرفته است و هزینه وسایل و تجهیزات خبرنگاران که طی حادثه مفقود یا معدوم شده بود نیز پرداخته شده است. ما تلاش می‌کنیم با حفظ نکات ایمنی و رعایت اصول توسط سازمان حفاظت محیط زیست دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار