| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

دستیار «کامالا هریس» استعفا می‌کند
منابع خبری از استعفای «اشلی‌ اتین» مسئول روابط عمومی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پی اختلافات داخلی میان کارکنان دفتر هریس خبر دادند. یک مقام کاخ سفید از استعفای «اشلی‌اتین» مسئول روابط عمومی «کامالاهریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد. این مقام کاخ سفید در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: اشلی یک عضو مهم در تیم معاون رئیس‌جمهور است که بدون وقفه برای پیشبرد اهداف این دولت کار کرد. وی ماه دسامبر از سمتش استعفا خواهد کرد تا کار دیگری را دنبال کند. شبکه خبری سی‌ان‌ان در عین حال گزارش داد که اشخاص زیادی در تیم هریس قصد ترک منصب‌های خود را دارند. شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد که اشلی اتین روز پنجشنبه استعفای خود را ارائه کرده است و هریس و تیمش هنوز جایگزینی برای وی پیدا نکرده‌اند.
افزایش شدید کرونا در آلمان
افزایش موارد مبتلایان به کرونا در آلمان باعث شده دولت این کشور دوباره وضعیت اضطراری ملی اعلام کند. وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که به‌دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس‌کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. مرگ‌ومیر روزانه ویروس‌کرونا در آلمان طی هفته اخیر بیشترین افزایش را در بیش از پنج ماه گذشته داشته و قانون‌گذاران این کشور در حال مباحثه درباره چگونگی مهار موج چهارم این همه‌گیری هستند. براساس گزارش بلومبرگ، با کمتر از ۷۰ درصد واکسیناسیون کامل در برابر این بیماری، بزرگترین اقتصاد اروپا از همتایان غربی مانند اسپانیا، ایتالیا و پرتغال عقب مانده و باعث شده آلمان با موج شیوع جدید مواجه شود. نرخ روزانه ابتلا در آلمان در حال شکستن رکوردهای ثبت شده در زمستان گذشته است، زمانی‌که جمعیت این کشور اروپایی عمدتا در برابر کرونا بی‌دفاع بودند.
«بایدن» در عدم محبوبیت رکورد زد
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا بازهم در میان مردم این کشور کاهش یافته است. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد رضایت از عملکرد «جوبایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا باز هم در میان آمریکایی‌ها سقوط کرده است. نتایج یک نظرسنجی جدید که دانشگاه کوینیپیاک پنجشنبه منتشر کرد نشان می‌دهد تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد بایدن را تایید و ۵۳ درصد دیگر آن را رد می‌کنند. طبق گزارش رسانه‌های آمریکا با آنکه در این نظرسنجی‌ هواداران حزب دموکرات از بایدن حمایت کرده و هواداران حزب جمهوری‌خواه نسبت به او نظرات منفی ابراز کرده‌اند میزان عدم رضایت در میان افرادی که خودشان را غیروابسته به این دو حزب معرفی می‌کنند ۵۶ درصد بوده است. رضایت از بایدن در نظرسنجی قبلی همین دانشگاه که ماه گذشته انجام شده بود ۳۸ درصد بود که به‌شدت نسبت به چند ماه اول ریاست‌جمهوری او افت کرده است. در چند ماه اول نزدیک به ۶۰ درصد از آمریکایی از عملکرد بایدن ابراز رضایت کرده بودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار