| کد مطلب: ۱۰۲۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پرداخت بدهی «کالدرون» از صندوق کارآفرینی «امید»؟!

آرمان‌ملی: در روزهــای گذشتــه نحــوه پرداخت بدهی پرسپولــیس به «کالدرون» به مشکلات و حاشیه‌های دیگر این باشگاه از جمله عدم انتخاب هیات‌مدیره و کارگزار جدید اضافه شده است.
جدایی کالدرون
پرسپولیس در زمستان ۱۳۹۸ با تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد با «گابریل‌.کالدرون» قطع همکاری کرد؛ محمدحسن انصاری‌فرد درباره بحث جدایی «کالدرون» از تیم پرسپولیس اظهارداشت: همانطور که می‌دانید ما همیشه دوست داریم با هواداران‌مان صادقانه برخورد کنیم. «کالدرون» قبل از بازی با پارس‌جنوبی با توجه به اینکه قسط‌دوم قراردادش فعال نشده بود، نهایت همکاری را با ما داشت. با اینکه هنوز قسط‌اول هم پرداخت نشده بود؛ اما بعداز آن بازی در یک مصاحبه مدیریت باشگاه را موردحمله قرار داد و حتی قبل از بازی با نساجی و بعداز بازی هم این حملات را ادامه داد. ما به‌خاطر حفظ آرامش تیم هیچگونه جوابی ندادیم، چون به مصلحت تیم نبود تا اینکه قبل از خروج این مربی از کشور برای تبریک سال‌نو به‌همراه هیات‌مدیره به خانه او رفتیم و آنجا هم او حملاتی به مدیریت باشگاه داشت. ما بازهم به‌خاطر اینکه برای ما اولویت باشگاه است، هیچ واکنشی نشان ندادیم تا اینکه او به کشورش رفت. وی افزود: بعداز چند روز که مرتب به‌خاطر اردوی قطر در تماس بودیم تا اردو را هماهنگ کنیم، کالدرون جوابی نداد تا اینکه هفته قبل خواسته‌هایی داشت؛ از جمله اینکه پول قسط‌دوم باید پرداخت شود، پول برخی بازیکنان و راننده و مترجم باید پرداخت شود که ما همه اینها را پرداخت کردیم. در همین حین دستیاران او وسایل خود را جمع کردند، خیلی‌ها به ما گفتند لوازم را به آنها ندهید چون برنمی‌گردند اما ما گفتیم اولویت‌مان این است که کالدرون باید برگردد. تا روزچهارشنبه برای ما نامه‌ای نوشت و خواسته‌های جدیدی از ما داشت که بلافاصله جلسه هیات‌مدیره تشکیل شد و با اکثر خواسته‌های او موافقت کردیم. روزپنجشنبه اما دوباره نامه‌ای برای ما فرستاد که درخواست‌های خیلی فراتر از توانایی باشگاه داشت که بازهم با ۷۵ درصد این خواسته‌ها موافقــت کــردیم ازجمله اینکه ۴۵ درصد قرارداد او بالا برود، قرارداد دستیاران او «خواگین» و «والنسیا» هم بالا برود و خانه‌ای برای مترجم و راننده تهیه شود. در جلسه هیات‌مدیره روزجمعه با ۷۵ درصد خواسته‌های او موافقت کردیم اما به کالدرون فرصت دادیم با توجه به اینکه زمان نقل‌وانتقالات کم بود اما ایشان به هیچکدام از موارد نقل‌وانتقالاتی پاسخ نداد. حتی تا روز دهم ژانویه هم مهلت دادیم اما کالدرون جواب نداد تا در نهایت تا تاریخ یازدهم ژانویه هم فرصت دادیم ولی بازهم پاسخ نداد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه مهلت نقل‌وانتقالات کم است، چون در نامه هم نوشته بودیم اگر پاسخ ندهید یعنی پاسخ‌تان منفی است، حضور این مربی را منتفی کنیم.
بدهی به کالدرون
اردیبهشت‌ماه سالجاری پرسپولیس پس از صدور حکــم در کمیتـه انضباطی فیفا، دو بار درخواست استیناف‌خواهی را در فدراسیون جهانی فوتبال و دادگاه عالی ورزش مطرح کرد که به نتیجه موردنظر نرسید. این در حالی است که محکومیت پرسپولیس قطعی بود اما مدیران این باشگاه برای اتلاف‌وقت، شانس خود را امتحان کردند و حالا علاوه بر هزینه دادرسی باید جریمه پنج درصدی را هم پرداخت کنند.
پرداخت مطالبات
باشگاه پرسپولیس پس از وعده‌های مدیران این باشگاه، در نهایت روز چهارشنبه (19 آبانماه) هفته گذشته مطالبات 580 هزار دلاری کالدرون و 95 هزار دلاری خواکین (به‌علاوه پنج درصد سود سالیانه) را به حساب مربی آرژانتینی در کشور سوئیس واریز کرد تا روزشماری‌ها برای بازشدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان آغاز شود. باشگاه پرسپولیس مکاتباتی را طی روزهای گذشته با وکیل این مربی انجام داده و امیدوار است به‌زودی تاییدیه نهایی از سوی وکیل این مربی آرژانتینی به فیفا ارسال و به این ترتیب پرونده جنجالی سرخپوشان به‌طور رسمی بسته شود.
تخلف در پرداخت؟
هرچند مسئولان پرسپولیس با وجود پیگیری‌ رسانه‌ها تمایلی برای شفاف‌سازی در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تسویه حساب با کالدرون و دستیارش نداشتند و تاکنون هم این کار را انجام نداده‌اند اما ظاهرا این طور که در برخی رسانه‌ها عنوان شده، سرخ‌پوشان برای این اقدام تسهیلاتی 22 میلیارد تومانی در قالب قرض‌الحسنه از یک صندوق دریافت کرده‌اند. آنطور که «فارس» نوشته ظاهرا وظیفه این صندوق پرداخت وام اشتغالزایی در مناطق محروم آن هم به سقف 200 میلیون تومان است و اینگونه به‌نظر می‌رسد که حضور حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان در هیات امنای صندوق، در پرداخت تسهیلات به باشگاه پرسپولیس بی‌تاثیر نیست. عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌اش به حجت‌ا... عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در انتقاد از پرداخت 22 میلیاردتومان از صنــدوق کارآفرینی امیــد بــه باشگاه پرسپولیس بابت پرداخت طلــب کالدرون سرمربی سابق تیم فوتبال ایــن باشگاه خبر داد. در بخشی از این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید در دولت قبل توسط مجموعه شستا (متعلق به بازنشستگان و کارگران خدوم کشور)، مبلغ قابل‌توجهی جهت پرداخت طلب سرمربی تیم‌ملی فوتبال پرداخت شده بود که پس از مدت زیادی با اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، آن اقدام اشتباه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان تا حدی جبران و در عودت رقم دریافتی تسریع شد. حال بر اساس اسناد و اخبار واصله، پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید به باشگاه پرسپولیس در آبانماه سالجاری و در زمان استقرار به جنابعالی به‌عنوان وزیر، کاملا مغایر با اساسنامه و رسالت آن صندوق است. لذا مستدعی است دستور فرمایید با قید فوریت این موضوع بررسی و گزارش جامعی از آن جهت ادامه پیگیری و اقدامات نظارتی، برای اینجانب ارسال شود. فوریت در ارسال مورد تاکید است.
وضعیت مدیریتی
در حالی‌که قرار بود پس از تعیین مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال، تکلیف پرسپولیس نیز مشخص شود، اما هنوز هیچ خبری در این باره به‌گوش نمی‌رسد و به‌نظر می‌‌رسد هنوز برای حل این معادله، راه‌حلی در وزارت ورزش پیدا نشده است. «تسنیم» در ادامه نوشت: با وجود مطرح‌شدن گزینه‌های مختلف برای مدیرعاملی پرسپولیس و مطرح‌شدن نام‌ها یکی پس از دیگری، هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده تا سرخپوشان همچنان بلاتکلیف باشند. معادله مجهول دوم انتخاب کارگزار جدید است. پرسپولیسی‌ها که از مدت‌ها پیش برای فصل جدید به‌دنبال انتخاب کارگزار یا همان اسپانسر بودند، پس از طی مراحل برگزاری مزایده و بی‌نتیجه ماندن آن، همچنان بدون کارگزار به کار خود ادامه می‌دهند. اتفاقی که می‌توانست بخشی از مشکلات مالی سرخپوشان را حل کند، حالا خودش به مشکلی برای این باشگاه تبدیل شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار