| کد مطلب: ۱۰۲۶۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

طرح تردد شبانه حذف نشده
آرمان ملی: در حالــی کـه خبرهای ضدو نقیضی در مورد حذف یا ادامه طرح تردد شبانه منتشر می‌شود، وزیر کشور اعلام کرد که این طرح هنوز ادامه دارد و در حال اجراست. احمد وحیدی در توضیح آخرین وضعیت طرح ممنوعیت تردد شبانه، گفت: این طرح هنوز حذف نشده و در حال اجراست، در واقع به دنبال بهتر شدن شرایط هستیم تا نگرانی‌ها از پیک ششم شیوع ویروس کرونا کمتر شود.

انفجار در خط لوله انتقال نفت
آرمان ملی: خط لوله نفت در روستای رمیص رامشیر خوزستان به علت «فرسودگی» منفجر شده است. بر اساس اعلام اهالی روستای رمیص، شدت انفجار به حدی بود که موجب زمین‌لرزه در منطقه شد. جلیل ظهیری، معاون فرمانداری رامشیر، در همین زمینه از مهار آتش‌سوزی خبر داد و گفت: این حادثه موجب مرگ کسی از اهالی منطقه نشده است.

داروهای بیماران پروانه‌ای رایگان شد
ایرنا: سرپرست سازمان تامین اجتماعی از رایگان شدن داروهای بیماران پروانه‌ای (ای. بی) خبر داد. میرهاشم موسوی افزود: با توجه به برخی جلسات برگزار شده، تعدادی از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت. برای نمونه داروهای بیماری «پروانه‌ای» یا «ای بی» رایگان شد. به طور کل دارو و پانسمان برخی بیماری‌های خاص در تعهدات جدید بیمه‌ای قرار گرفته و فرایند این امر در حال طی شدن است.

اطلس واکسیناسیون
آموزش و پرورش
میزان: سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، گفت‌:در حال تهیه اطلس واکسیناسیون در آموزش و پرورش هستیم تا بدین وسیله مدرسه به مدرسه بررسی کنیم که چه تعداد از دانش آموزان و معلمان و همچنین سایر کادر مدرسه واکسیناسیون انجام داده اند یا خیر و در چه مرحله‌ای از واکسیناسیون قرار داریم. اعظم گودرزی افزود: مراقبان سلامت در مدارس به عنوان ناظرین پروتکل‌های بهداشتی خدمت رسانی می‌کنند، این افراد مربیان بهداشت هستند که ۹۰ درصد از آن‌ها در مدارس ابتدایی مشغول به فعالیت هستند در سایر مدارس نیز از افراد علاقمند به حوزه سلامت که به عنوان رابطان سلامت مشغول به فعالیت هستند.

آغاز تزریق واکسن «اسپایکوژن»
آرمان ملی: مدیرعامل شرکت تولید کننده واکسن اسپایکوژن گفت: ۶ میلیون دز واکسن اسپایکوژن را یک ماه زودتر از موعد قرارداد به وزارت بهداشت تحویل دادیم. هاله حامدی فر اظهار کرد: تولید ما از شهریور ماه آغاز شده بود و پس از اخذ مجوز مصرف اضطراری وزارت بهداشت قرارداد خرید ۶ میلیون دز واکسن را منعقد و دیروز این محموله کامل شد و ۶ میلیون دز واکسن اسپایکوژن را مطابق قرارداد و یک ماه زودتر از موعد به وزارت بهداشت تحویل دادیم. البته تولید واکسن‌ها همچنان ادامه دارد و برای تحویل واکسن دوباره باید قرارداد خرید با وزارت بهداشت منعقد شود.

خرید ارز دولتی با
«کارت ملی» دیگران!
آرمان ملی: رئــیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و انهدام سرشبکه‌های سوءاستفاده از هویت شهروندان در بازار ارز خبر داد. سرهنگ معظمی گودرزی افزود: این افراد با ایجاد یک شبکه مجرمانه در سطح استان تهران نقش مخربی در ایجاد التهاب و نوسانات کاذب در بازار ارز ایجاد کرده بودند. این تیم 4 نفره با تبلیغات دروغین و وعده‌های واهی کارت ملی افراد را در اختیار گرفته و تحت عناوین مختلفی از این مدارک هویتی سوءاستفاده می‌کردند.

هوای تهران به صفر درجه می‌رسد
آرمان ملی: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در برخی مناطق استان بارش باران و برف و وزش باد شدید مورد انتظار است. در روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۰ آبان ماه) در نواحی پرتردد، کاهش کیفیت هوا و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. از ظهر امروز تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۰ آبان ماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

قانون جدید سفر به ترکیه
ایسنا: ترکیه با به‌روزرسانی مقررات سفر به این کشور، مسافرانی را که کارت واکسن کرونا دارند، از ارائه گواهی منفی تست PCR معاف کرد. ترکیه که از ابتدای همه‌گیری کرونا، کمترین محدودیت و سختگیری را برای ورود اتباع خارجی به این کشور اعمال کرد و سفر را به ارائه تست منفی PCR و دریافت کد سلامت یا HES منوط کرد، اینک با وسعت واکسیناسیون، در مقررات ورود به این کشور، بازنگری داشته است. مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و QR code که از آخرین نوبت واکسن فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم، سینواک آنها ۱۴ روز گذشته باشد از ارائه تست PCR معاف خواهند بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار