| کد مطلب: ۱۰۲۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

کرونا احتمالا به‌زودی پایان می‌یابد
آنتونی‌.فائوچی عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ‌سفید با تاکید بر ضرورت تزریق دُزسوم واکسن کرونا می‌گوید: همه‌گیری کووید۱۹ احتمالا در بهار سال آینده پایان می‌یابد. او در عین حال درباره احتمال افزایش شمار مبتلایان در برخی نقاط آمریکا هشدار داده است. «آنتونی‌.فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید این هفته در مورد افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در برخی از نقاط آمریکا هشدار داد، اما همزمان اظهارداشت که اگر آمریکایی‌های بیشتری واکسینه شوند، همه‌گیری احتمالا در بهار سال آینده به پایان می‌رسد. فائوچی به‌تازگی در یک همایش سلامت گفته است: اگر تعداد کافی از بزرگسالان هر دودز واکسن و دز تقویت‌کننده (دز سوم) را دریافت کنند، ممکن است کرونا تا بهار سال ۲۰۲۲ به سطح یک آندمیک (سطحی از عفونت پایین که بر زندگی روزمره تاثیر نمی‌گذارد) کاهش یابد.

ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کنید
وزیرخارجه طالبان در نامه‌ای به کنگره آمریکا خواستار آزادی پول‌های مسدودشده افغانستان شد و هشدار داد در صورت ادامه وضع کنونی جهان شاهد مهاجرت گسترده افغان‌ها در منطقه و جهان خواهد بود. به گزارش فارس، وزارت‌خارجه دولت موقت طالبان در نامه‌ای به کنگره آمریکا خواستار آزادسازی پول‌های مسدودشده بانک‌مرکزی افغانستان شد. این وزارت در نامه‌ای خطاب به اعضای کنگره‌ آمریکا نوشت که افغانستان دارای یک حکومت واحد، مسئول و عاری از فساد است و مسدودکردن پول‌های افغانستان دور از منطق بوده و باید آزادسازی شود. امیرخان‌.متقی، سرپرست وزارت امورخارجه‌ دولت موقت طالبان افزود: «پس از بیش از چهل سال جنگ، افغانستان دارای یک حکومت واحد، مسئول و عاری از فساد است. گام‌های عملی برای حکومت داری خوب، امنیت و شفافیت برداشته شده است. جزایر قدرت ویران شده و فساد، اختلاس، غصب و سایر محرومیت‌ها از بین رفته است. امنیت سرتاسری در کشور تامین شده است و در حال حاضر از خاک افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی برای منطقه و جهان وجود ندارد.»

هشدار اروپا به فروپاشی «اتیوپی»
اتحادیه اروپا نسبت به فروپاشی اتیوپی در صورت عدم رسیدن به توافق آتش‌بس هشدار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، اتحادیه اروپا هشدار داد، درصورتی‌که مذاکرات برای پایان نزاع در تیگرای اتیوپی به آتش‌بس منجر نشود، این کشور با خطر فروپاشی مواجه می‌شود. هشدار اتحادیه اروپا همزمان با نگرانی آمریکا از اوضاع اتیوپی است. آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌هایی علیه اتیوپی به‌دلیل شکست در پایان دادن به خشونت در منطقه تیگرای را بررسی می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار