| کد مطلب: ۱۰۲۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

دستخط محرمانه رهبری به روحانی
دستخط حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خطاب به روحانی درباره افزایش قیمت بنزین منتشر شد. دستخط محرمانه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خطاب به روحانی یک ماه پیش از افزایش قیمت‌ها در سال ۹۸ برای نخستین بار منتشر شد.«این مورد مربوط به خود مسئولان سه قوه است و اینجانب بخاطر نظرات گوناگون در آن مورد نظری ندارم.»

آیت ا... مجتهد شبستری درگذشت
آیت‌ا... محسن مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، به علت سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم شبستری سال ۱۳۱۶ در شبستر متولد شد. این روحانی و سیاست‌مدار اهل آذربایجان شرقی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. وی همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران بود .از تألیفات آن مرحوم می‌توان به تفسیر آیات عبادالرحمان و نگرشی بر فرهنگ عمومی اشاره کرد.

هشداربه نمایندگان کم کار
رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگانی که در رای گیری شرکت نمی‌کنند، هشدار داد که اسامی شان را اعلام می‌کنند. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول خطاب به نمایندگانی که در رای گیری شرکت نمی کنند، گفت: دوستانی که در رای گیری شرکت نمی‌کنند و خسته هستند، اسامی شان را اعلام می‌کنیم. معمولا در هر جلسه علنی، رئیس مجلس و روسای جلسه مکررا از نمایندگان می‌خواهند که در رای گیری درباره طرح‌ها و لوایح مختلف شرکت کنند.

واکنش ایران به گزارش آژانس
سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در وین اعلام کرد، در گزارش جدید فصلی آژانس در مورد اجرای برجام اعلام شده است آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود درخصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است. محمدرضا غائبی افزود: همچنین در این گزارش به ملاقات مدیرکل با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر سال جاری و بیانیه مشترک پس از این ملاقات و همکاری ایران با آژانس برای انجام برخی سرویس‌های فنی در مکان‌های مورد توافق اشاره شده و یک مورد اختلاف نظر در مورد یک مکان به دلیل آنکه ایران اعلام کرده «در حال انجام تحقیقات قضائی و امنیتی در مورد انجام عملیات تروریستی در این مکان است و تا پایان نیافتن این روند دسترسی آژانس به این مکان را فراتر از تعهدات حقوقی می‌داند و اینکه ایران از «آژانس درخواست کرده تا در انجام این تحقیقات به ایران کمک کند» اشاره شده است.

رافائل گروسی، یکم آذر در تهران
سخنگوی سازمان انرژی اتمی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در دوشنبه هفته آینده را تأیید کرد و گفت که گروسی عصر دوشنبه اول آذر ماه وارد تهران می‌شود و روز سه‌شنبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبدا...یان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند. بهروز کمالوندی، اظهار داشت: این سفر در راستای همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. پیش از این سعید خطیب‌زاده از سفر گروسی به تهران خبر داده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که از رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی برای سفر به ایران دعوت شده و تاریخ برای سفرش پیشنهاد شده و به زودی عازم ایران خواهد بود و منتظر پاسخ وی هستیم.

لایحه جامع انتخابات
وزیر کشور گفت: در برنامه‌های خود به دنبال این هستیم که «لایحه جامع انتخابات» را در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم. احمد وحیدی یادآور شد: در برنامه‌های خود به دنبال این هستیم که «لایحه جامع انتخابات» را در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم. وحیدی در خصوص اقدامات وزارت کشور برای مهاجران افغان، تصریح کرد: پرداختن به وضعیت مهاجران از کارهای جاری وزارت کشور است، بخشی از وضعیت پیش آمده ناشی از شرایط موجود در افغانستان است که بر افزایش مهاجران به کشورمان تاثیرگذار بوده، اما هیچ نگرانی در مورد امنیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد.

افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌شده
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اعلام کرد که ایران ذخیره اورانیوم غنی شده خود در سطوح بالا را افزایش داده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش فصلی خود به اعضای شورای حکام با بیان اینکه ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود با خلوص بالا را افزایش داده است، اعلام کرد که ایران دارای ذخیره ای در حدود ١٧.٧ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا سطح ٦٠ درصد خلوص شکافت پذیر است که این میزان از ماه اوت تاکنون هشت درصد افرایش داشته است. همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در این گزارش با تکراراتهامات خود علیه ایران، مدعی شده است که تهران همچنان به نقض یکسری از محدودیت‌های تعیین شده در توافق هسته‌ای، ازجمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار