| کد مطلب: ۱۰۲۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

حل آسيب هاي اجتماعي، كم آبي؛ - برنامه عملي داريم

آرمان ملی: رئیس جمهور پیش‌بینی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی را وظیفه همه بخش‌های حکومت عنوان و بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی با سرمایه اجتماعی رابطه متقابل دارند و هر چه آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد. وی همچنین توزیع عادلانه منابع آب موجود و استخراج از منابع آب ژرف را دو راهکار برای کاهش مشکلات کم‌آبی در کوتاه مدت عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ راهکاری برای رفع مشکلات مربوط به کم‌آبی نادیده گرفته نخواهد شد و دولت یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود را کاهش و رفع دغدغه مردم در زمینه کم‌آبی می‌داند. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه اجرای تکالیف قانونی در برابر آسیب‌های اجتماعی باید رصد شود، اگر دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده باید علت آن مشخص شود و شورای اجتماعی کشور، موظف است عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه ارزیابی کند. شورای اجتماعی کشور وظیفه دارد، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، برای جبران کم‌کاری‌ها زمان تعیین کند تا همه دستگاه‌ها بدانند که عمل به تکالیف قانونی در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضمانت اجرا دارد.
انجام کار خوب از همه پسندیده است و از دولت، دستگاه‌های دولتی و کارکنان دولت و در کل هر دستگاه و نهادی که به حکومت و نظام اسلامی مرتبط و متصل است، پسندیده‌تر لذا عملکرد کارکنان این بخش‌ها باید در نگاه مردم بهترین‌ و پسندیده‌ترین باشد و کارکنان دستگاه‌های حاکمیتی نباید نسبت به بایدها و نبایدها چه در عرصه شخصی و چه اداری بی‌توجه و بی‌تفاوت باشند. مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی، باید مراقب باشند و به کارکنان خود تذکر دهند که عملکرد آنان در نظر مردم بد جلوه نکند، چرا که دستگاه‌های حکومتی در زمینه عمل به بایدها و نبایدها در خط مقدم هستند.
همه بخش‌های فرهنگ‌ساز کشور از نظام تعلیم و تربیت، رسانه‌ها، بخش‌های رفاه و خدمات اجتماعی و انتظامی کشور، باید همراه، هماهنگ و هم‌افزا عمل کنند. در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور باید موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی و صیانت از جامعه در برابر این آسیب‌ها را به شکل جدی مد نظر قرار داد و یکی از محورهای تنظیم این برنامه باید کاهش رفع این آسیب‌ها باشدبا تقویت فرهنگ دینی و سبک زندگی ایرانی‌-اسلامی و رفع مسایل و مشکلات اقتصادی، شاهد کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی باشیم.
مهم‌ترین مسأله‌ای که در دیدار با دیدار نمایندگان استان‌های اصفهان، سمنان و قم مطرح شد ابراز نگرانی نسبت به کمبود آب بود که دولت در دو سطح کوتاه مدت و بلندمدت اقدامات و برنامه‌هایی برای رفع آن تدارک دیده است. به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ماموریت دادم مطالعات علمی در این زمینه را آغاز کنند. کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مساله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده‌رود و رفع مشکل مربوط به آن مثل فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه شود.
نگاه حاکم بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ اصلاح ساختار و نظام بودجه‌ریزی کشور با هدف اجرای عدالت و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی کشور و فارغ از چانه‌زنی برای تخصیص بودجه است. شرایط کشور حساس اما رو به بهبود است، دشمن اقرار می‌کند که با وجود این مجلس و دولت در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده است و با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. همه باید تلاش کنیم در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود. بودجه سال ۱۴۰۱ به شکلی در حال تنظیم است که کسری بودجه نداشته باشیم تا تورم مهار شده و در نتیجه فشارهای اقتصادی کاهش یابد. رنج مردم، رنج ماست و بنده هیچ شبی را فارغ از دغدغه گزارش‌هایی که در طول روز دریافت می‌کنم، نگذرانده‌ام.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار