| کد مطلب: ۱۰۲۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیروزی دراماتیک در دیداری پرحاشیه

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی‌ به مصاف لبنان رفت و در حالی‌که تا دقایق پایانی این دیدار، یک گل از میزبان دریافت کرده بود با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. این دیدار البته حاشیه‌هایی نیز به‌دنبال داشت!
گزارش بازی
در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه A مقدماتی جام‌جهانی‌ ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا، روز پنجشنبه تیم‌های لبنان و ایران در ورزشگاه صیدا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک ایران به پایان رسید. ایران در حالی بازی برابر لبنان بازی را آغاز کرد که از همان ابتدای کار با سرعت‌دادن به بازی و حرکات ترکیبی در یک سوم دفاعی حریف به‌دنبال گل بود. شاگردان اسکوچیچ تا پشت محوطه جریمه هم خوب پیش می‌رفتند؛ اما در تمام‌کردن کار و گلزنی ناکام بودند. حملات ایران تا نیم‌ساعت ابتدایی هم ادامه پیدا کرد اما رفته‌رفته از زهرحملات ایران گرفته شد. با این حال با وجود اینکه بازی کاملا یکطرفه دنبال می‌شد و توپ و میدان در دست ایران بود، لبنان روی یک اتفاق به گل رسید تا در عین شگفتی برنده به رختکن برود. ایران که نمی‌خواست بازنده این دیدار شود، نیمه‌دوم را هجومی‌تر آغاز کرد اما بازی بسته لبنان همراه با ضدفوتبال این تیم، مانع موقعیت‌سازی برای ایران می‌شد. با این حال در حالی‌که بازی ضعیف ایران در نیمه دوم می‌رفت با برتری لبنان به پایان برسد، در اولین دقیقه وقت‌اضافه نیمه‌دوم، این سردار آزمون بود که با پاس امیری بازی را به تساوی کشاند و ایران را از شکست نجات داد. با این حال این پایان کار نبود و در آخرین ثانیه‌های بازی روی یک نفوذ از سمت چپ، نوراللهی گل دوم را هم به ثمر رساند تا یک برد شگفت‌انگیز دیگر برای ایران رقم بخورد و همچنان شاگردان اسکوچیچ صدرجدول گروه باشند.
عذرخواهی «بیرو»
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایران بعداز پیروزی دو بر یک مقابل لبنان که با اشتباه او و خط‌دفاعی تیم‌ملی در دریافت گل نخست همراه بود، اظهارکرد: من بابت گل لبنان از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، من نمی‌خواهم زمین و هوا را توجیه کنم که مشکل داشت، ولی من خوشحالی‌ای که بعداز گل مساوی ایران داشتم هیچوقت در دوران فوتبالم نداشته‌ام و به من خیلی چسبید. من فکر نمی‌کردم که گل دوم را هم به لبنان بزنیم.
اخراج سرمربی
پس از گل تساوی سردار آزمون در دقیقه 91،‌ شادی نیمکت‌ ایران باعث درگیری لفظی بین نیمکت دو تیم شد که در جریان این درگیری داور مسابقه دراگان اسکوچیچ را با کارت‌قرمز اخراج کرد تا سرمربی ایران لحظات پایانی بازی را از روی سکوها نظاره‌گر باشد. حالا با این اتفاق سرمربی تیم‌ملی در بازی با سوریه روی نیمکت حضور نخواهد داشت و باید از روی سکو تیمش را هدایت کند. جهانبخش هم با دریافت کارت زرد در دیدار با لبنان، از حضور در دیدار بعدی تیم‌ملی محروم شد. به این ترتیب، تیم‌ملی کشورمان برابر سوریه علاوه بر سرمربی، کاپیتان اول خود را هم در اختیار ندارد.
صحبت‌های سرمربی لبنان
ایوان.‌هاشیک، سرمربی اهل «چک» لبنان بعداز بازی گفت: سناریوی این دیدار دیوانه‌کننده بود. تا دقایق پایانی پیش بودیم اما متاسفانه شکست خوردیم. این پیروزی را به ایرانیان تبریک می‌گویم. باید اعتراف کرد که ایران تیم برتر میدان بود. او ادامه داد: در طول ۹۰ دقیقه بازی را اداره کردیم اما در دقایق پایانی گل خوردیم. شکست در دقایق پایانی بسیارتلخ است. با قوی‌ترین تیم گروه بازی کردیم. شکست آبرومندانه‌ای را تجربه کردیم. بازیکنان نهایت تلاش خود را به‌کار گرفتند. او درباره اخراج اسکوچیچ در خلال بازی افزود: رفتار سرمربی ایران شایسته تیمی نیست که می‌خواهد راهی جام‌جهانی‌ شود.
دستیار «اسکو» چه گفت؟
با اخراج دراگان اسکوچیچ در بازی با لبنان، ماریو.تات، مربی تیم‌ملی فوتبال ایران بعداز پیروزی ۲ بر یک مقابل میزبانش در نشست خبری حاضر شد و گفت: قبل از اینکه اینجا بیاییم می‌دانستیم که بازی خیلی سختی در پیش داریم ولی از دقیقه اول باور داشتیم که تیم بهتری هستیم و نشان دادیم که در زمین هم از لبنان بهتریم. بازی گره‌خورد و تیم میزبان به معنای واقعی فوتبال انجام نداد. با وقفه‌هایی که ایجاد کرد باعث شد بازی از جریان خارج شود. می‌دانستیم باید بازی را با تمرکز زیاد پیش ببریم ولی روی یک توپ واقعا نامعلوم و نامشخص گل خوردیم و طول کشید که نتیجه را برگردانیم. وی ادامه داد: نتیجه صبوری خودمان را با دو گل در لحظات پایانی گرفتیم. فکر می‌کنم روی صبوری خودمان یک جایزه خوب گرفتیم. بازیکنان ما تا دقیقه آخر جنگیدند و ذهنیت خود را حفظ کردند. این قدم بزرگی در راه صعود به جام‌جهانی‌ بود. باور داریم که از این هم در آینده بهتر می‌شویم. دستیار اسکوچیچ درباره رفتار سرمربی تیم‌ملی ایران بعداز گل نخست که منجر به اخراج او شد، بیان داشت: خیلی سخت است که چنین موضوعی را توضیح دهم. در بازی‌هایی مانند این، که پرتنش است و وقفه‌های بسیار زیاد در بازی که توسط حریف ایجاد می‌شود، ما را آزار می دهد. هیجان ما در آن لحظه بالا بود و به‌نظرم رفتار سرمربی تیم‌ملی هم غیرطبیعی نبود.
اعتراض ملی‌پوشان
بلافاصله پس از اتمام این دیدار، بازیکنان تیم‌ملی ایران با انتشار پیامی مشترک در صفحات مجازی خود، با اشاره به مشکلات و کمبودها از جمله وضعیت نامناسب البسه تیم‌ملی، پرداخت‌نشدن پاداش‌ها، رسیدگی‌نکردن فدراسیون فوتبال به مشکلات این تیم در لبنان و... به انتقاد از مسئولان این فدراسیون و ورزش کشور پرداختند و این وضعیت را شایسته تیم نخست آسیا ندانستند.
بازتاب برد ایران
سایت novilist نوشت: شاگردان اسکوچیچ که تا دقیقه 90 از لبنان عقب بودند، با گل‌های سردارآزمون و احمدنوراللهی یک کامبک‌ معجزه‌آسا به ثبت رساندند و مقابل ضرر‌های داور ایستادند. رویترز نیز به تمجید از تیم‌ملی کشورمان پرداخت و از کامبک درخشان مقابل لبنان نوشت. بسیاری از رسانه‌های جهان این بازگشت درخشان تیم‌ملی کشورمان مقابل لبنان را بازتاب دادند و از این پیروزی نوشتند. روزنامه النهار لبنان با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم‌ملی این کشور برابر ایران و مقاومتی که تا دقایق پایانی ادامه یافت، نوشت: شکست برابر ایران از نظر نتیجه حقیقت و منطقی به‌نظر می‌رسد اما با توجه به اتفاقات درون زمین باید گفت ظالمانه بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار