| کد مطلب: ۱۰۲۵۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

حاشیه‌های یک تصمیم!

آرمان‌ملی: اسامی بازیکنان تیم‌ملی‌ برای دیدار با تیم‌های ملی لبنان و سوریه در حالی از سوی اسکوچیچ اعلام شد که نام مهدی طارمی، مهاجم تیم «پورتو» دیده نمی‌شود. این تصمیم سرمربی تیم کشورمان بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی داشته است.
کنایه به سرمربی
مهرماه گذشته دراگان اسکوچیچ در گفت‌و‌گویی عنوان کرده بود: فوتبالیست‌های ایرانی به‌لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند. چیزی که آنها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلندمدت می‌توان آن را آموخت. بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از آنجا که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است. اما پس از صحبت‌های فوق، مهدی طارمی با انتشار توئیتی نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.» بعد از این توئیت، اسکوچیچ واکنشی نشان نداد تا اینکه در اسامی بازیکنان تیم‌ملی‌ نام «طارمی» حذف شد!
تماس با طارمی؟
برخلاف برخی اخبار منتشرشده، پس از توئیت مهدی طارمی در پاسخ به انتقاد دراگان اسکوچیچ از «تاکتیک‌پذیرنبودن» بازیکنان ایرانی، وحید‌هاشمیان و کریم باقری با این بازیکن تماسی نداشته‌اند. صبح دیروز خبری درباره تماس کریم باقری و وحید‌هاشمیان با مهدی طارمی منتشر شده بود که براساس متن خبر، مهاجم تیم‌ملی‌ پس از انتشار توئیتش و پاسخ به انتقاد اسکوچیچ پاسخ مربیان ایرانی تیم‌ملی‌ را نداده است، این در حالی است که پیگیری «ایسنا» نشان می‌دهد که برخلاف خبر منتشرشده، هیچیک از این دو عضو کادر تیم‌ملی‌ تماسی با طارمی نداشته‌اند.
واکنش فدراسیون
حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال دیروز در حاشیه مراسم انتخابات هیات فوتبال مازندران در خصوص اینکه چرا مهدی طارمی به تیم‌ملی‌ فوتبال دعوت نشده است، اظهارداشت: این سلیقه و تصمیم سرمربی تیم‌ملی‌ بوده و فکر نمی‌کنم برای هیچکدام از ما بیشتر از سرمربی تیم‌ملی‌ اهمیت داشته باشد که بازی‌ها را پیروز بشود. وی در مورد اینکه آیا این دعوت‌نشدن به توئیت طارمی بازمی‌گردد یا خیر، گفت: من نمی‌دانم، اما باید احترام بگذاریم. ما دو بازی مهم و سرنوشت‌ساز مقابل لبنان و سوریه پیش‌رو داریم که تقریبا می‌توانند صعود ما به جام‌جهانی را قطعی کنند و یکی از پیشتازان باشیم. سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در این بازی‌های حساس ستاره تیم‌ملی‌ حضور ندارد، عنوان کرد: بیاییم به تصمیم سرمربی تیم‌ملی‌ احترام بگذاریم و منتظر بمانیم تا خود او در موعد مقرر در خصوص این تصمیم توضیح بدهد. شریفی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید طارمی به تیم‌ملی‌ بازگردد، افزود: من چنینی چیزی نشنیدم. فهرست تیم‌ملی‌ به‌صورت رسمی اعلام شده و اگر تصمیم جدیدی گرفته شود، اعلام می‌کنیم.
نظر کارشناسان
بیژن ذوالفقارنسب درباره فهرست تیم‌ملی‌ فوتبال ایران برای برگزاری دو دیدار مقابل لبنان و سوریه در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر و عدم دعوت مهدی طارمی، گفت: با توجه به نتایجی که دراگان اسکوچیچ با تیم‌ملی‌ کسب کرده، باید از این مربی حمایت کرد و نباید شرایط را برای او تاریک و بحرانی پیش برد. او حتما توجیهی برای دعوت‌نکردن طارمی دارد، اما این بازیکن مهره تاثیرگذاری است و هماهنگی‌اش با سردارآزمون در خط‌حمله تیم‌ملی‌ مشهود بوده و خیلی خوب همدیگر را پوشش می‌دهند. پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: به‌راحتی نمی‌توان از یکی از بهترین فورواردهای ایران چشمپوشی کرد. طارمی در اروپا بازی‌های خوبی انجام می‌دهد و دعوت‌نکردنش، او را رنجور خواهد کرد. در این اتفاق، عوامل فدراسیون و سرپرست تیم‌ملی‌ باید کمک کنند. تیم‌ملی‌ باید یک روانشناس کنار خود داشته باشد تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود. کریم باقری به‌عنوان یک چهره خوش نام باید بین سرمربی و بازیکن وحدت ایجاد کند. چنین اتفاقاتی ممکن است به تیم‌ملی‌ ضربه وارد کند. ما نباید در بازی‌های پیش‌رو امتیاز از دست بدهیم. فرشاد پیوس درباره دیدارهای پیش‌روی ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی اظهارکرد: بچه‌های ما باید مقابل حریف در میانه میدان حفظ توپ کنند و حریف را تحت فشار قرار دهند تا بتوانند بر حریف غلبه کنند. کار راحتی مقابل لبنان و سوریه نداریم اما اگر بتوانیم در انتقال توپ از دفاع به حمله خوب کار کنیم، می‌توانیم نتیجه بازی را به نفع خودمان تغییر دهیم. او درباره خط‌خوردن مهدی طارمی از تیم‌ملی‌ توضیح داد: اسکوچیچ اشتباه کرده چون طارمی حرفی هم نزد و به‌نظر من فدراسیون فوتبال باید دخالت کند و مهدی طارمی را باید به تیم‌ملی‌ برگردانند. ما به نظرات اسکوچیچ احترام می‌گذاریم اما لجبازی به درد تیم‌ملی‌ نمی‌خورد. طارمی تجربه بالایی دارد و باید صحبت کنند تا این مشکل حل شود.
بازتاب در رسانه‌های عربی
دعوت‌نشدن طارمی به تیم‌ملی‌ فوتبال ایران در رسانه‌های عربی نیز بازتاب داشت.
روزنامه الشرق قطر نوشت: طارمی در فهرست اخیر تیم‌ملی‌ فوتبال ایران قرار نگرفت. اسکوچیچ درباره این تصمیم خود توضیح نداده است. طارمی در فصل جاری لیگ پرتغال ۱۰ گل به ثمر رسانده است. زوج او و سردار آزمون سهم به‌سزایی در صدرنشینی ایران در گروه نخست داشته‌اند.
«آرتی‌عربی» هم دعوت‌نشدن مهدی طارمی باوجود درخشش در پورتو را بازتاب داد و نوشت: طارمی سهم به‌سزایی در صدرنشینی ایران در گروه نخست داشته است با این حال او به تیم‌ملی‌ دعوت نشد و اسکوچیچ هم در این زمینه توضیحی نداده است.
«اجوا.نیوز» سایت لبنانی هم در واکنش به دعوت‌نشدن طارمی نوشت: دراگان اسکوچیچ در فهرست اخیر ایران برای دو دیدار حساس برابر لبنان و سوریه نام مهدی طارمی ستاره و بهترین گلزن پورتو را قرار نداده است. این اقدام اسکوچیچ بعداز اختلاف شدیدی بود که بین او و طارمی شکل گرفت. باوجود آن که این بازیکن در ۷ گل از ۱۰ گل اخیری که تیم‌ملی‌ ایران به ثمر رسانده نقش داشته اما او به تیم‌ملی‌ دعوت نشد. این اقدام اسکوچیچ باعث تعجب و نگرانی جامعه ورزش ایران شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار