| کد مطلب: ۱۰۲۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

«نسل نو» عليه اصولگرايان سنتي

حزبی به نام نسل نو تشکیل دادند و روز شنبه بود که این اقدامشان را رسانه‌ای کردند. راه اندازی سایت اقدام عجبیبی نیست و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا سال‌هاست که احزابی با اهداف مشخص تاسیس کردند اما تشکیل دهندگان حزب نسل نو نه فعال سیاسی سابقه دار هستند و نه در گذشته شاهد فعالیت سیاسی تاثیرگذاری از آنها بودیم. اعضای این حزب شامل تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و برخی فعالان عرصه اصولگرایی هستند که تا پیش از این ناشناخته بودند. نکته قابل تامل آنجاست که 9 دی ماه سال گذشته بیانیه‌ای ازسوی جمعی که خود را جوانان انقلابی می‌نامیدند منتشر شد که نام برخی اعضای حزب نسل نو به عنوان امضاکننده بیانیه ذکر شده و در بخشی از این بیانیه امده است:« نسل نو ایران اسلامی در گام دوم انقلاب با انگیزه بالا و امیدوار به سوی افق روشن حرکت خواهد کرد و لطمه فتنه گران به نظام را فراموش نمی‌کند.» این بیانیه ارتباط مستقیم با تشکیل حزب نسل نو دارد.
احسان قاضی زاده سرلیست شد
باید توجه داشت که سرلیست اعلامی اعضای حزب نسل نو سید احسان قاضی زاده هاشمی است! او اکنون به عنوان نماینده مجلس یازدهم شناخته می‌شود که در مجلس دهم که نماینده بود.قاضی‌زاده دارای گرایش اصول‌گرایی است و از اعضای ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان بشمار می‌آید. او سابقه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیرکلی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داراست. او برادر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و پسرعموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت است. برادر او در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کاندیدا شد که حاضر نشد به نفع رئیسی کنار برود بنابراین با آرای کم در این انتخابات شکست خورد. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هم اگر چه اصولگرا بود اما تغییر رویکرد داشت و به تدریج در جمع منتقدان جریان اصولگرایی حضور یافت. اکنون هم برادرش حزب نسل نو را تاسیس کرده و به نظر می‌رسد او هم مشی انتقادی خواهد داشت. محسن فتحی هم نماینده مجلس است که او را هم می‌توان منتقد نامید. فتحی در نطق‌هایش به مشکلات حوزه انتخابیه و مردم عادی توجه زیادی دارد به عنوان نمونه چندی پیش درباره حقوق بازنشستگان به قالیباف نامه نوشت
منتقدان شورای شهر در یک حزب
مهدی اقراریان، جعفر بندی شربیانی و سوده نجفی هم از اعضای شورای شهر ششم هستند که ویژگی بارز آنها منتقد بودنشان در شورای شهر است یعنی بارها نسبت به برخی تصمیمات و عملکردهای شورا و شهرداری تهران انتقاد کردند و خواستار اصلاح شرایط شدند. به نظر میرسد طیفی از اعضای شورای شهر که در تاسیس حزب نسل نو حضور دارند دارای تفاوت دیدگاه و عملکرد با دیگر اعضای شورای شهر مانند چمران، سلیمانی و ... هستند.
یار مشترک قالیباف و حدادعادل
برخی دیگر از اعضای این حزب هویت جالبی دارند مانند امیر ابراهیم رسولی کهه چندی پیش طی حکمی، مشاور قالیباف، رئیس مجلس شد.14 تیر سال گذشته محمدباقر قالیباف در حکمی امیرابراهیم رسولی را به عنوان مشاور رئیس و مدیرکل هیات رئیسه مجلس منصوب کرد. وی تجربه بیش از دوازده سال فعالیت و تجربه اداری؛ سیاسی و رسانه‌ای در مجلس و دارای دکتری علوم سیاسی (گرایش مسائل ایران) است. مسئولیت کنونی وی از جمله جایگاه‌های استراتژیک در مجلس است که ارتباط مستقیم با صحن علنی و اعضای هیات رئیسه دارد. برخی او را داماد حدادعادل معرفی کرده بودند، چرا که در مجلس هشتم و نهم باحکم مشاور و رئیس دفتر حدادعادل و درمجلس دهم مسئولیت پارلمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (وزارت ارشاد) را عهده دار شد که البته نسبت خانوادگی‌اش باحدادعادل تکذیب شد . او سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم بود
دولتی‌ها هم حزبی شدند
حجت الاسلام آسوپا عضو دیگر حزب نسل نو است که در سال 98 مسئول طرح مسجد احسان ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) بود. در سال 99 نامش در میان جوانانی بود که به نمایندگان مجلس نامه نوشت و تاکید کرد که« بهترین سیاست جمعیتی برای آینده توجه به ابعاد کیفیتی است. یکی از تصمیم های دهه هفتاد که اینک کشورمان شاهد آثار زیان بار آن است، اجرای سیاست‌های کاهش رشد جمعیت به بهانه تنظیم خانواده بود. اجرای این سیاست‌ها به اندازه ای بر رشد و پیشرفت کشور اثر نامطلوب گذاشت که آن را به مرحله هشدار رساند.» آسوپا در جلسه شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان تهران هم حضور داشت. اکنون هم عزت‌ا... ضرغانی در قامت رئیس وزارت گردشگری طی حکمی میثم آسوپا را به‌عنوان مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات منصوب کرده است. محمد نبی آقا تقی که یکی دیگر از اعضای حزب نسل نو معرفی شده، چند روز قبل از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت سرپرست دفتر امور مجلس این وزارتخانه منصوب شد. او کاندیدای مجلس یاردهم بود که به نفع لیست شورای ائتلاف انصراف داد. او بیش از همه به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس مسایل راهبری و رسانه با رسانه‌های اصولگرا گفت‌وگو می‌کرد و در میزگردهای آنها حضور داشت. حسین محمدیان هم پیش از این عضو جمعیت آبادگران بود که اکنون به حزب نسل نو پیوسته است. دکتر مازیار عظیم زاده ایرانی هم فعال سیاسی و دانشگاهی است که سال گذشته درحکمی ازسوی دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکزی، به عنوان سرپرست اداره کل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی منصوب شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار