| کد مطلب: ۱۰۲۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

«نویدکیا» و «جباری» بازیکنان آکادمیک بودند

هفته اول لیگ‌برتر طی روزهای گذشته برگزار شد. امیرحاج رضایی در خصوص وضعیت فوتبال کشورمان پاسخگوی سوالات بود.
مهم‌ترین عوامل دخیل در بالارفتن کیفیت رقابت‌ها چیست؟
ما اگر تمامی نهادها را در نظر بگیریم می‌توانیم هم در عرصه ملی و هم در عرصه باشگاهی، در بازی‌های بین‌المللی عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. بخشی از دلایل موفقیت لیگ‌برتر به متولیان و مدیران مرتبط است و بخش دیگری از آن هم به عوامل فنی باشگاه‌ها. در تیم ملی فوتبال ایران اگر ما با ۱۰ امتیاز در صدر هستیم نباید آسوده باشیم چون در بازی با امارات تیم‌ملی ایران اذیت شد و اگر VAR به داد ما نمی‌رسید شاید به گل برتری نمی‌رسیدیم. در دیدار با کره‌جنوبی هم پس از خوردن گل از حریف، خیلی حریف را اذیت کردیم و دو بار تیر دروازه این تیم را به لرزه درآوردیم ولی باید مسیر بهتری را طی کنیم تا بتوانیم در ادامه راه موفق شویم و ساختار تیم‌ملی و تیم‌های باشگاهی را به بهترین شکل بسازیم.
پرسپولیس می‌تواند این فصل هم قهرمان لیگ‌برتر شود؟
تیمی که پنج دوره متوالی قهرمان شده بدون‌شک این فصل هم بخت قهرمانی دارد، البته اگر در کورس قهرمانی چند تیم داشته باشیم، به‌سود کشورمان خواهد بود. اگر چند ضلعی ایجاد شود، به‌سود تیم‌ملی فوتبال‌مان هم خواهد بود. در آلمان بایرن‌مونیخ در اکثر دوره‌ها قهرمان می‌شود و نهایتا ۸ تا ۱۰ سال یکبار یک تیم دیگر به قهرمانی می‌رسد و این موضوع در عملکرد تیم‌ملی کشورشان موثر بوده. من پرسپولیسی یا استقلالی نیستم ولی معتقدم قهرمان پنج دوره اخیر رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران برای دفاع از این عنوان باید عملکردی به مراتب نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشد چون قهرمانی نمایش عالی می‌طلبد.
استقلال و سپاهان تا چه اندازه بخت قهرمانی دارند؟
استقلال با آمدن مصطفی آجورلو در سمت مدیرعامل شرایط بهتری پیدا کرده و اگر بتواند کیفیت خود را بالاتر ببرد قطعا می‌تواند در لیگ‌برتر مدعی قهرمانی شود. مشکلات باید در تیم‌های ما برطرف شود و حیف است در آسیا ضربه سنگینی بخوریم. با سپاهان دو فصل همکاری کردم. به‌لحاظ اقتصادی پشتوانه بسیار خوبی دارد و باشگاهی برنامه‌محور است و این باشگاه مربی‌محور و بازیکن‌محور نیست. قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لیگ‌برتر را به‌دست آورده و بعداز پرسپولیس پرافتخارترین تیم لیگ‌برتر محسوب می‌شود. سرمربی کاربلدی به‌نام محرم نویدکیا در رأس این تیم قرار دارد. او در دوران بازی در کنار مجتبی جباری، بازیکنان آکادمیک فوتبال ایران بودند که بازیسازی را به بهترین شکل انجام می‌دادند. هیچ‌گاه هم باشگاه سپاهان پرونده‌ای در فیفا نداشته که نشان می‌دهد بسیار منظم عمل می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار