| کد مطلب: ۱۰۲۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

خــبـــر

دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای
رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای که محتویات داخل خانه را در غرب تهران سرقت می‌کردند، خبر داد. سرهنگ حمید کلانتری، گفت: واحد‌های گشت انتظامی در غرب فعال بودند که ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد به یکدستگاه پراید با پلاک مخدوش مشکوک شدند و دستور توقف خودرو مذکور را صادر کردند. وی افزود: متهمان بلافاصله پس از مشاهده ماموران پلیس متواری شدند که ماموران کلانتری با ایجاد طرح مهار و در یک تعقیب و گریز طولانی ۴ سارق حرفه‌ای را در یک درگیری تن‌به‌تن که روی پلیس چاقو کشیده بودند را بازداشت کردند. این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودرو متهمان لوازم سرقت همراه با اموال مسروقه از جمله دلار و طلا کشف و به کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد منتقل شد. سرهنگ کلانتری تصریح کرد: این ۴ متهم ۲۵ تا۳۰ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری هستند در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات از خانه‌های شهروندان به‌خصوص غرب تهران اعتراف کردند. رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام یک باند سرقت
فرمانده انتظامی استان گلستان از انهدام باند و اعتراف متهمان به 60 فقره سرقت کابل برق و مخابرات در شهرستان آزادشهر خبر داد. سردار سعید دادگر، اظهارداشت: به‌دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در آزادشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آن شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه ماموران، اعضای باند 3 نفره سرقت شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز از مخفیگاه سارقان، گفت: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مشاهده مستندات موجود، به 60 فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در شهرستان آزادشهر اعتراف کردند. سردار دادگر با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سارقان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت مقابله خواهد کرد.

سارقان میلیاردی به‌دام افتادند
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2 سارق که از 3 منزل بالغ بر 13 میلیارد ریال سرقت کرده بودند در کمتر از یک هفته خبر داد. سرهنگ حسین ترکیان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن در منطقه جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منزل وی موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات و بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد سارقان 2 نفر از افراد سابقه‌دار هستند که از پشت‌بام وارد منزل شده و اموالی از قبیل طلا، نقره و پول نقد را به سرقت برده و به‌وسیله یکدستگاه موتورسیکلت از صحنه متواری شدند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان در حال تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان بودند که با شکایت جدیدی از سوی 2 شهروند دیگر ساکن در همان محل در خصوص سرقت از منزل خود اطلاع یافتند و مشخص شد که این سرقت‌ها نیز توسط همان سارقان صورت گرفته است. سرهنگ ترکیان ادامه داد: سرانجام با انجام یکسری اقدامات هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان در کمتر از یک هفته مخفیگاه سارقان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شدند. این مقام انتظامی اظهارداشت: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما هنگامی‌که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند لب به اعتراف باز کرده و به سرقت های صورت گرفته اعتراف کردند. وی ارزش اموال به سرقت رفته از منازل شکات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر 13 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار