| کد مطلب: ۱۰۲۴۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

ورود ۷۰۰ هزار دُز اسپوتنیک
آرمان ملی: محموله جدید واکسن اسپوتنیک وی، حاوی ۷۰۰ هزار دُز از این واکسن، پنجشنبه وارد کشور شد. این هفتاد و سومین محموله واکسن وارداتی به کشور است. بنا بر اعلام کانال تلگرامی وبدا، بر این اساس آمار واکسن‌های وارد شده به کشور از ۱۲۰ میلیون دُز گذشت.
پیش‌بینی «آبان» بسیار خشک
ایسنا: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در کل کشور طی مهرماه سال جاری نسبت به میانگین بلند مدت کمتر بود، از مواجهه با ‍‍پاییزی خشک و کم بارش به‌ویژه در آبان ماه خبر داد. احد وظیفه اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون به‌طور متوسط ۲.۴ میلیمتر بارندگی در کشور رخ داد که این میزان در دوره بلند مدت ۵.۳ میلیمتر است بنابراین میانگین بارندگی‌ها در کل کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به بلند مدت داشته و تقریبا در غالب مناطق کشور از جنوب البرز تا مناطق مرکزی و شرق کشور به‌جز خراسان شمالی و نوار شمالی کشور بارندگی رخ نداده یا بسیار ناچیز بوده است.
دانش آموزان ۲ روز در مدرسه
آرمان ملی: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند گفت: اما شرایط کرونا حاکم و اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم. علیرضا کمرئی افزود: پیش‌بینی ما این است که در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند. در مدارس پرجمعیت بالای ۶۰۰ دانش‌آموز با کلاس‌های متراکم، وضعیت متفاوت‌تری را رقم می‌زند و ممکن است حتی به دو روز در هفته آموزش حضوری بسنده کنیم و مابقی آموزش‌ها از طریق روش‌های دیگر ارائه شود.
طوفان شن
در سیستان و بلوچستان
آرمان ملی: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک که از عصر (پنج شنبه) در شمال استان شروع شده و روز جمعه به طوفان گردوخاک و شن تبدیل شد و شعاع دید افقی را به زیر یک‌هزار متر کاهش داد. محسن حیدری اظهار کرد: تا کنون بیشینه سرعت طوفان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت و در زهک به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است. طوفان شن سبب شد تا صبح جمعه کمینه دید افقی در فرودگاه زابل به ۷۰۰ متر و در هواشناسی زهک به ۸۰۰ متر کاهش یابد. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برآوردها نشان می‌دهد که طوفان حاره‌ای که ماه‌جاری در این استان رخ داد، ۴۰۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف وارد کرده است.
مرگ دو نفر در سیلاب گیلان
آرمان ملی: سیلاب جان ۲ نفر را در استان گیلان گرفت. طی چند روز گذشته حجم سیلاب در برخی از نقاط استان گیلان برخلاف انتظار هواشناسی و مدیریت بحران استان به بیش از ۲۴۰ میلی متر رسید و علاوه بر خساراتی که از خود بر جای گذاشت جان دو نفر از هم‌استانی‌هایمان را گرفت. سیاوش غلامی کشف جسد بانوی ۶۷ ساله در منطقه گیله‌سرا محدوده فومن به شاندرمن خبر داد و افزود: این پیرزن در اثر برهم خوردن تعادلش از روی پل به داخل رودخانه سقوط کرده بود.
نیمی از سالمندان چاق‌اند
ایسنا: مدیر بهزیستی ‌شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات جسمی و حرکتی، توجه به آسیب‌های اضافه وزن و چاقی در دوران سالمندی را مهم است، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد سالمندان کشور از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند و همین مسأله، کیفیت زندگی آنها را تحت الشعاع قرار داده است. سعید آرام با اشاره به بیماری‌ها و عارضه‌های دوران سالمندی خاطرنشان کرد: ساییدگی مفاصل به خصوص اندام تحتانی، پوکی استخوان به ویژه در زنان بعد از یائسگی و البته در آقایان هم پوکی استخوان دیده می‌شود و همچنین برخی بیماری‌های اسکلتی عضلانی که باعث می‌شود فرد سالمند حس تعادل خودش را از دست داده و زمین بخورد.
اطلاعیه وزارت علوم برای جذب امریه
آرمان ملی: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام کرد دانش‌آموختگان علاقمند به گذران دوره سربازی خود در مراکز آموزش عالی با داشتن برگه اعزام اول آبان ماه امسال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند. طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اساس این فراخوان، دانش‌آموختگانی که تمایل به گذراندن دوره سربازی خود در قالب نیروی امریه در مراکز آموزش عالی دارند، با داشتن برگه اعزام با تاریخ اول آبانماه امسال می‌توانند با مراجعه به سامانه امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت، به نشانی amriye.msrt.ir نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اعلام شده دراین سایت اقدام، تا درخواست آنها بر اساس دارا بودن صلاحیت‌های عمومی جذب، بررسی و نتایج اعلام شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار