| کد مطلب: ۱۰۲۴۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

اکنون هیچ بهانه‌ای برای رفع مشکلات وجود ندارد

آرمان ملی: رئیس مجلس روز پنجشنبه با هدف دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد. محمدباقر قالیباف، براساس برنامه زمانبندی، به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده تام الاختیار آیت‌ا... سیستانی رفت و با ایشان گفت وگو کرد. او همچنین به دیدار حضرت آیات جوادی آملی، نوری همدانی و علوی‌گرگانی و سبحانی رفت و پیرامون مسائل ایران و منطقه با آنها گفت وگو کرد.
* نگران وضعیت اقتصادی
آیت‌ا... جوادی آملی در دیدار محمدباقر قالیباف، با اشاره به ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و تبریک این ایام در سخنانی با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای سه گانه کشور خاطرنشان کردند: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد و لذا هیچ بهانه‌ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد.آیت‌ا...جوادی آملی اظهار داشتند: مجلس وقتی مجلس حکومت اسلامی است که مانند حضرت امیر که خود قانونگذار بود اما در بازار حضور پیدا می‌کرد، مجلس باید به بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد؛ حضرت امیر خود قانونگذار بود اما با این حال خود با تازیانه‌ای در دست در بازار می‌گشت و بر اجرای قانون نظارت می‌کرد، نه اینکه بزند بلکه قدرت خود و عاقبت تخلف از قانون را گوشزد می‌کرد. مرجع تقلید شیعیان تاکید داشتند: چون همه قوا اعضای یک حقیقتند هیچ قوه‌ای نمی‌تواند بگویند فلان مشکل یا مساله کشور به من مربوط نیست. بلکه باید به سهم خود در حل مشکل ورود پیدا کند و به قوای دیگر یاری برساند. آیت‌ا... صافی گلپایگانی نیز در دیدار رئیس مجلس تاکید کردند: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند. این مرجع تقلید شیعیان از توصیه‌های خود با اشاره به گرانی سرسام آور و مشکلات زیادی که برای مردم پیش آمده است، گفتند: گرانی برای مردم طاقت فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است. ایشان تاکید کردند: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند. آیت‌ا... صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کردند: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.
*به درد دل مردم گوش دهید
هم با اشاره به وضعیت کشور، گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار گرفته است که نیاز بسیار به کمک و مساعدت دارد که البته شما به تنهایی نمی‌توانید و همه ما باید به حل آن کمک کنیم. وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که چند مطلب حساس باید رعایت شود، عنوان کرد: در وهله اول سعی کنید همواره میان مردم باشید یعنی علاوه بر حفظ تقوا سعی کنید میان مردم باشید. اوایل انقلاب که پیروز شدیم، رؤسایی انتخاب شدند و زمانی که به گرگان رفتم دیدم جلساتی برگزار می‌شود که رؤسای مهم مملکتی هم باید حضور داشته باشند تذکر دادیم مسئولان همواره باید در میان مردم باشند تا آنها شما را ببینند، دلگرم شوند و به شما کمک کرده و تنهایتان نگذارند از این رو به درد دل مردم گوش دهید تا بدانید چه می‌خواهند؟آیت ا... علوی گرگانی ادامه داد: از پیامبر(ص) و امام(ع) روایتی درباره شکر نعمت است که ایشان فرمودند بهترین راه شکر هر نعمتی این است که در همان راهی که خدا می خواهد مصرف شود. اگر نارضایتی از سوی مردم وجود دارد به دلیل این است که حق مردم داده نشده پس باید میان آنها باشیم و حق مردم را ادا کنیم.کار باید به دست مردم پیش برود لذا اگر آنها کنار مسئولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.آیت‌ا... جعفر سبحانی هم در دیدار قالیباف با تأکید بر اینکه امر فرزندآوری در مملکت خیلی مهم بوده و آمار آن بسیار پایین است، گفت: با این وضع ممکن است در ۳۰ سال آینده میانگین جمعیت ۷۵ ساله شود در حالی که مملکت باید جوان باشد تا در میدان کار و تولید حاضر شوند و این موضوع صرفا با قانون درست نمی شو این استاد حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به برخی تنش‌ها در منطقه بر لزوم روابط مبتنی بر ملایمت و دوستی بین کشورها تاکید کرد. آیت‌ا... سبحانی در پایان با انتقاد از تعطیلی منابر به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: منبرها میان مردم تحول ایجاد می‌کرد و فرهنگ دینی ضعیف شده است که باید برای آن تدبیر شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار