| کد مطلب: ۱۰۲۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تجمع مردان برای مهریه مقابل مجلس
جمعی از افراد عمدتا از آقایان در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار آن شدند که تعداد پرداخت سکه‌های مهریه که منجر به حبس می‌شود، کاهش یابد. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند از جمله اینکه؛ «قیمت سکه در زمان انعقاد عقد + نرخ تورم سالانه بانک مرکزی» «طبق قانون حمایت از خانواده، زن‌ها در عدم تمکین و انحلال کانون خانواده آزادی مطلق دارند»، «طبق نظر فقها حبس مردان به دلیل عدم پرداخت نفقه و مهریه شرعا جایز نیست.»
۲۲۰ گود رها شده در تهران
یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم توجه شهرداری تهران به گودهای رها شده در سطح شهر تاکید کرد. عباسی در تذکری بر لزوم توجه به گودهای رها شده در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: ۲۲۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که در سنوات گذشته شاهد بروز حوادثی در این گودها بوده‌ایم. برای نمونه در منطقه ۱۷ گودی که زمین بزرگی نبود اما دچار ریزش شد و ساختمان‌های اطراف آن آسیب دیدند.
تخم‌مرغ «لاکچری» شد
ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار ۴۳ هزار تومان است، گفت: قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری مانند ۱۰ الی ۱۵ روز قبل است و تغییری در این زمینه حاصل نشده ضمن اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری حدود ٢٢ هزار تومان است.
واکنش به استخدام اقوام در فدراسیون
رئیس فدراسیون فوتبال با رد شایعات درباره حضور بستگان دیگرش در فدراسیون درباره انتصاب پسرعموی خود هم توضیحاتی ارائه کرد. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم گفت: ایشان دارای مدرک دکتری دانشگاه شریف است و دارد به ما در بخش آی‌تی فدراسیون فوتبال کمک می‌کند. وی افزود: از اقوام فقط پسر عموی من است و دارد به ما کمک می‌کند و انسان بسیار کارآمدی هم هست و در حوزه آی‌تی جزء نخبگان و نوادر است.
6 هزار صندلی بدون دانشجو
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر زن یعنی ۵۴ درصد آنها «زن» و مابقی داوطلبان «مرد» بودند. مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته‌شدگان نشان می‌دهد در سال جاری ۶هزار و ۱۹۱صندلی بدون خواهان و خالی می‌ماند.
پیام اردوغان در وب سایت ترامپ
رسانه‌ها از هک وب‌سایت رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا توسط یک هکر احتمالا اهل ترکیه خبر دادند. به گزارش نووستی، یک هکر که گمان می‌رود اهل ترکیه باشد، بخشی از وب‌سایت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را هک و در آن یک ویدئو از «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه منتشر کرد. پایگاه خبری فیس گزارش داد که این هک بر یک حوزه فرعی وب‌سایت تأثیر گذاشته است که توسط کارکنان کمپین تبلیغاتی ترامپ در رابطه با پیشنهادها و یا پرسش و پاسخ استفاده می‌شود.
کریمی قدوسی دوباره گاف داد
کریمی قدوسی نماینده ادوار مجلس، در توئیتی کوتاه، آمر اصلی را «عامر اصلی» نوشت. جواد کریمی‌قدوسی، نماینده ادوار مجلس در توئیتی نوشت: ریاست محترم قوه‌قضائیه، ملت تقاضا دارند دادگاه برگزار شده برای سیف و عراقچی که منجر به صدور حکم قطعی شد برای معرفی خیانتکار بزرگ به ملت پخش شود تا عامل و عامر اصلی سقوط ارزش پول ملی رسوا گردد. او در این توئیت واژه «آمر اصلی» را به اشتباه «عامر اصلی» نوشته است.
شایعه درباره رونالدو و زیدان
رونالدو اقدامی علیه سرمربی وقت منچستریونایتد انجام داده است. خبرنگار اسپانیایی گفت که رونالدو به سران منچستریونایتد پیشنهاد داده که برای مربیگری تیم، زیدان را می‌خواهد و آنها سعی کنند که سرمربی سابق رئال‌مادرید را به این تیم بیاورند. البته طبق گزارش رسانه‌ها تصمیم زیدان این است که هدایت تیم‌ملی فرانسه را پس از دشان برعهده گیرد و باید دید آیا سران منچستریونایتد می‌توانند او را راضی کنند که به اولدترافورد بیاید یا خیر.
روسیه حریف دختران ایران نشد
تیم‌ملی اسکیت هاکی روی یخ بانوان که با حمایت باشگاه فرمانیه در مسابقات باشگاهی امارات حضور پیدا کرده، پس از پیروزی در دیدار نخست، توانست در دیدار دوم نیز تیم قدرتمند روسیه را با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ شکست دهد. هدایت این تیم را اعظم سنایی برعهده دارد. در این دیدار که در پیست یخ دبی‌مال برگزار شد، حدیثه پورهاشمی، الهام مدیر‌دهقان و فاطمه اسماعیلی برای تیم‌ملی ایران گلزنی کردند.
پنج سال حبس برای رضا اسلامی
وکیل‌مدافع رضا اسلامی - استاد دانشگاه- از صدور رای قطعی موکلش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس خبر داد. رسول کوهپایه‌زاده اظهار کرد: به‌رغم صدور رای قطعی به تحمل مجازات ۵ سال حبس، هم به لحاظ درخواست اعاده دادرسی و هم درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، نسبت به پیگیری و حقوق موکل خود اقدامات قانونی انجام خواهد شد.
برقراری تماس‌ها میان ایران و مصر
یک روزنامه سعودی به نقل از منبع مصری ادعا کرد که اخیرا تماس‌هایی میان تهران و قاهره انجام شده است. یک منبع آگاه مصری ادعا کرد: تماس‌های بدون‌ واسطه طی دو ماه گذشته میان ایران و مصر انجام شده، اما نمی‌توان گفت که این تماس‌ها سیاسی است، زیرا در سطح کارشناسان و متخصصان دو کشور بود. این تماس‌ها مقدماتی و همزمان با مذاکرات میان قاهره و آنکارا بود. میرمسعود حسینیان، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه تاکید کرد: تلاش‌ها برای بهبود روابط با مصر در حال انجام است گرچه این روند کند پیش می‌رود.
حذف صدای گزارشگر صداوسیما
در برنامه فوتبال برتر موقع پخش خلاصه بازی پرسپولیس و الهلال، تصاویر با یک گزارش انگلیسی پخش شد و خبری از پخش خلاصه بازی با صدای پیمان یوسفی نبود. این نکته موضوعی است که مدیران شبکه ۳ و مسئولان برنامه فوتبال برتر باید در موردش صحبت کنند. این اتفاق درحالی رخ داد که یوسفی توسط خود این برنامه برای گزارش انتخاب شده بود. عده‌ای از هواداران فوتبال از نحوه گزارش یوسفی انتقاد کرده بودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار