| کد مطلب: ۱۰۲۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

خودسوزی یک ایثارگر
ایسنا: صبح دیروز (۲۷ مهر) در فضای مجازی تصویری مبنی بر خودسوزی یک نفر جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد. سید منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک نفر ایثارگر به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می‌کند که مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می‌رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد، گویا مشکلش بیکاری بوده است. همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می‌شود و می‌گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می‌دهیم راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود. نیم ساعت بعد برمی‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند.
موتورسواری بانوان، خلاف قانون
آرمان ملی: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بانوانی که اقدام به موتورسواری می‌کنند، کار خلاف قانون انجام می‌دهند، چون خانم‌ها گواهینامه ندارند. سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: در آیین نامه به صراحت قید شده که گواهینامه موتورسیکلت برای آقایان است. ولی در سایر گواهینامه‌ها مانند پایه سوم، دوم و یکم به غیر از موتورسیکلت، قید آقا و خانم وجود ندارد و همه می‌توانند مشمول دریافت گواهینامه شوند. این موضوع باید در قانون اصلاح شود و نیروی راهنمایی و رانندگی در این خصوص نمی‌تواند اقدامی انجام دهد؛ بانوانی که اقدام به موتورسواری می‌کنند، خلاف قانون است.
توزیع واکسن آنفلوآنزا
در داروخانه‌ها
آرمان ملی: مدیــرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غــذا و دارو گفت: امسال واکسن آنفلوآنزا در کشور چهار تولیدکننده دارد، یعنی دو تامین‌کننده وارداتی دارد و دو تامین‌کننده تولید داخل. حیدر محمدی افزود: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز از سوی معاونت بهداشت و به صورت رایگان، در طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های در معــرض خطر و با ریسک بالا مصرف می‌شود که شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۵۵ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر گروه‌هایی که طبق اعلام معاونت بهداشت به عنوان در معرض خطر بروز رسانی می‌شوند، هستند. سایر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل هم در داروخانه‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود.
ضرورت بازگشایی منطقی مدارس
ایسنا: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ترجیحا اولویت بازگشایی مدارس باید با استان‌هایی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند. قاسم جان‌بابایی افزود: مهمترین فاکتور، بار بیماری در هر منطقه است. به عنوان موثرترین مولفه میزان بار بیماری حتما باید لحاظ شود، نه اینکه یکباره کل جاهایی که قرمز و زرد و نارنجی است را باهم باز کنیم. مساله مهمتر این است که چه دروسی باید به صورت حضوری باشند و آن دروس که کارایی مجازی برایشان موثر نیست، حضوری شوند و حتما باید این ملاحظه در در نظر بگیریم.
دلیل کاهش مرگ در خاش؟
آرمان ملی: رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت مانند مراقبت مادران باردار، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا طی ۶ ماهه اول امسال، منجر به کاهش ۳۵ درصدی مرگ کودکان نسبت به مدت مشابه سال قبل شد. علی نقی زاده افزایش دو برابری مراقبت‌های پیش از بارداری در ۶ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بهبود ۱۰ درصدی سایر شاخص‌های مرتبط با مراقبت مادران باردار را نتیجه تلاش همکاران و همراهی و مشارکت بیشتر مردم به ویژه مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و مجموعه‌های تحت پوشش دانست و گفت: استمرار این وضعیت مسلما منجر به کاهش بیشتر موارد مرگ و میر مادران و کودکان طی ماه‌های آینده خواهد شد.
ماجرای تماس‌های خارجی
باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره تماس‌های خارجی که با شماره‌های ناشناس با هموطنان تماس گرفته می‌شود، گفت: تماس‌های از دست رفته خارجی یک شیوه کلاهبرداری است. علی محمد رجبی افزود: این تماس‌ها زمانی که با اپراتور خارجی برقرار می‌شود هزینه بسیار زیادی را به مشترک تحمیل می‌کند و در سمت مقابل هیچ گونه هک یا نفوذ به تلفن همراه توسط این تماس‌ها رخ نمی‌دهد.
کارمندانِ واکسن‌نزده، تست بدهند
آرمان ملی: معاون فنی مرکــز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: کارکنان دولتی، نهادهای مردمی و شرکت‌های خصوصی که کارت واکسن نداشته باشند باید برای حضــور در محل کار هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی‌سی‌آر بدهند. محسن فرهادی افزود:‌ تمامی این فرآیندها نیازمند افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور است و کارکنان موظف هستند کارت واکسن داشته باشند. اگرچه واکسن زدن اجباری نیست و در صورتی که فردی از کارکنان دولتی، نهادهای مردمی و شرکت‌های خصوصی کارت واکسن نداشته باشد باید هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی‌سی‌آر بدهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار