| کد مطلب: ۱۰۲۴۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

هشداریک نماینده به وزیر کشور
نماینده نهبندان در مجلس در تذکری به وزیر کشور در خصوص عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر گفت: متأسفانه در سال جاری عایدات سوخت‌ مرزنشینان در این محدوده پرداخت نشده است در حالی که به واسطه شرایط کرونا، خشکسالی‌های بی‌سابقه، تورم و گرانی وحشتناک، آنها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند. مصطفی نخعی افزود: آقایان مرکزنشین باید مرزنشینان را دریابند که بخش زیادی از امنیت را مدیون حضور آنها هستند، درست نیست در شرایطی که به حمایت نیاز دارند از حداقل حق قانونی خود نیز بهره‌مند نشوند. از رئیس جمهور درخواست دارم تا افزایش شعاع برخورداری 20 کیلومتر به 50 کیلومتر که در سفر به این استان مصوب شده بود را هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی کند.
گفت‌وگوی
وزرای خارجه ایران و قطر
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوی تلفنی داشت. وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر رایزنی در خصوص توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ایران و قطر در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین برای توسعه تعاملات تجاری بخش‌های خصوصی تبادل نظر نمودند. مسائل و تحولات جاری در منطقه و حوزه خلیج فارس و تشریک مساعی در مسیر حفظ و تأمین بهتر صلح و ثبات و امنیت در خلیج فارس از دیگر موضوعات مورد مذاکره وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بود.
پرداخت سود سهامداران یک عضو
هیات رئیسه مجلس بر لزوم پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام (سامانه جامعه اطلاع رسانی مشتریان) تاکید کرد. محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:«وزیر قبلی اقتصاد در پاسخ به پیگیری‌هایم وعده داده بود همه شرکت‌های بورسی مکلف به پرداخت سود سهامداران از ‫سجام‬ شوند اما حالا خبر رسیده که شستا سود سهامداران را از شعب بانک رفاه می‌پردازد. در شرایط کرونا به چه دلیل مردم را به بانک‌ها پاس می‌دهید؟با عبدالمکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کردم ایشان نیز قبول داشت و قرار شد تقسیم سود شستا از طریق سجام انجام شود.
پاسخ وزارت کشور به میرسلیم
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: قانون فصل الخطاب است و از نماینده تهران درخواست دارم با مراجعه به قانون، از فضاسازی‌های منفی علیه مجموعه وزارت کشور اجتناب کند. محمدجواد کولیوند با اشاره به انتشار متن منسوب مصطفی میرسلیم نماینده تهران با یکی از رسانه‌ها که در آن متن ادعا شده است؛ وزارت کشور با توجه به اینکه مجری انتخابات بوده، نباید اجازه می‌داد تعدادی از افراد وارد شورا شوند؛ گفت: در طول فرایند انتخابات، وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور کلیه مصوبات قانونی، مکاتبات مراجع قانونی و دستورالعمل‌های انتخابات را به دقت رعایت کرده است و از جمله؛ دستورالعمل‌ها و مکاتبات هیأت مرکزی نظارت به صورت قانونی اجرا شده است.
ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران
محموله ۲۵ تنی از کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم قندهار ارسال شد. سفارت ایران در کابل در صفحه توییتر خود نوشت: در ادامه کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان، نهمین محموله از کمک‌ها به وزن ۲۵ تن شامل مواد غذایی، دارویی و اقلام بهداشتی از طریق مرز هوایی وارد قندهار شد. هم چنین تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی خون بار مسجد فاطمیه قندهار جهت مداوا به ایران منتقل شدند.
رایزنی رابرت مالی و فواد حسین
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اکنون در منطقه به سر می‌برد با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در ابوظبی دیدار و رایزنی کرد. بنا بر اعلام طرف عراقی، این دو درخصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین روابط ایران و آمریکا و راه‌های فعال کردن «گفت وگوهای مقدماتی که پیش از این انجام‌شده بود»، بحث و تبادل نظر کردند. فواد حسین در این دیدار بر اهمیت تقویت ثبات در منطقه و غنیمت شمردن فرصت‌ها تاکید کرد.وزیر خارجه عراق درخصوص انتخابات اخیر این کشور نیز با رابرت مالی رایزنی کرد. از سوی دیگر، رابرت مالی از نقش مهم عراق در منطقه و تلاش برای ایجاد پل‌های ارتباطی میان کشورهای منطقه برای حل اختلافات از طریق گفت وگو و راه‌های مسالمت آمیز تمجید کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار