| کد مطلب: ۱۰۲۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

اختلاف تا ديروز بد بود؛ حالا شده خوب!

آرمان‌ملی - مطهره شفیعی: آواز دهل شنیدن از دور خوش است! برخی مسئولان اصولگرا را باید استاد توجیه و ماستمالی نامید. آنان تا زمانی که بر کرسی قدرت و مسئولیت حضور نداشتند، در رسانه‌هایشان از کاه مشکلات اصلاح‌طلبان کوه می‌ساختند و چنین وانمود می‌کردند که اصلاح‌طلبان توانایی مدیریت بخش‌های مختلف در کشور را ندارند یا به تحسین آنانی می‌پرداختند که در القای شکاف میان بخش‌های مختلف که اصلاح‌طلبان در آن حضور دارند، متبحر بودند. از جمله تلاش‌های دلواپسان در طول فعالیت شورای شهر پنجم، القای اختلاف میان آنها با شهردارانی بود که خودشان به آنها رای داده بودند. شاید این دلواپسان اصولگرا در آن مقطع تصور نمی‌کردند که به‌زودی سکان مدیریت شهری پایتخت به افرادی از اردوگاه اصولگرایی سپرده خواهد شد و به بررسی آنچه دلواپسان به شورا و شهرداری اصلاح‌طلب نسبت دادند با عملکرد شورا و شهردار اصولگرا پرداخته خواهد شد. از جمله آنچه دیروز زاکانی شهردار تهران بیان کرد!
رویکرد متضاد سایت منتسب به زاکانی
روز گذشته علیرضا زاکــانی که با رای اصولگرایان شورای شهر ششم بر مسند مدیریتی شهر تهران جلوس کرده، چنین مدعی شد: «برخی آرزوهای خودشان را به ما تحمیل می‌کنند و می‌گویند بین شورا و شهرداری اختلاف است. البته ناگفته نماند که اختلاف‌نظر مشکلی نیست و قاعده قرآنی هم محسوب می‌شود.» آنچه زاکانی بیان کرد عین حقیقت است اما با مرور آنچه سایت جهان‌نیوز منتشر کرده، خلاف ادعاهای زاکانی به اثبات می‌رسد. در ویکی پدیا آمده که سایت جهان‌نیوز یک وبگاه خبری اصولگرا وابسته به علیرضا زاکانی است اما خودش سال 89 در پاسخ به اين سوال كه آيا سايت خبري جهان‌نیوز متعلق به شماست، گفت: «جهان، سایت بسیار خوبی است که برای جریان ماست و برای بنده نیست. مديران سایت جهان نیوز، افراد معتقد و بصیری هستند. برادران و خواهران خوب ما هستند، اما اینکه این سایت و اداره آن با بنده باشد، جفای بزرگی است در حق دوستان سایت و بنده، دوستان سایت مستقل تلاش می‌کنند.» این سایت منتشرکننده اظهارات و مواضع زاکانی است و تکذیب نزدیکی این سایت به شهردار تهران کمی دشوار است.
مروری برای اثبات تناقض یک ادعا
زاکانی اکنون در مقــام شهردار تهران اختلاف میان شورای شهر و شهرداری را نه تنها عادی تلقی می‌کند بلکه آن را قاعده قرآنی هم می‌خواند اما سایت جهان‌نیوز و سایت‌های دیگر که حامی زاکانی هم هستند چنین باوری ندارند البته تا پیش از شهردار شدن زاکانی این اعتقاد را نداشتند! برخی تیترهای سایت جهان‌نیوز که از اختلاف میان شورای شهر اصلاح‌طلب و شهردار روایت می‌کرد چنین است: «تهدید شورای شهری‌ها به استیضاح حناچی» یا در برخی مواقع برای تخریب حناچی که شهردار بود از روحانی بهره می‌بردند مانند گزارشی با تیتر «وقتی میانه شکرآب روحانی و شهرداری کار دست تهران داد» البته سایت‌های همسو و همراه با زاکانی هم خلاف ادعاهای امروز او عمل می‌کنند از جمله تسنیم که گزارشی با تیتر« اختلاف شورای شهر تهران با شهردار بالا گرفت» منتشر کرد و در آن آورد: «اختلاف بین اعضای شورای شهر تهران و شهردار در طی هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است و اعضای شورا حناچی را تهدید به سؤال و برکناری کرده‌اند و شهردار نیز در این زمینه عنوان می‌کند که به هر حال این موضوع حق اعضای شورای شهر تهران است!» جالب آنجاست که سایت الف منتسب به احمد توکلی هم گزارشی با تیتر «بی‌توجهی‌های حناچی به شورای شهری‌ها/ اختلاف دوباره بالا گرفت» منتشر کرد. ادعای اختلاف میان شورای شهر اصلاح‌طلب و شهرداران به حناچی خلاصه نمی‌شود چنانکه به‌عنوان نمونه خبرگزاری دانشجو که دارای قرابت فکری با زاکانی است هم گزارشی نوشت که از تیتر « بالا گرفتن اختلاف شورای شهری‌ها با نجفی» استفاده کرد.
اختلافی بین شورا و زاکانی نیست؟!
آنچه زاکانی در روز گذشته بیان کرد با آنچه در روزهای اخیر رخ داده همخوانی ندارد به‌عنوان نمونه او از ارتباط خوب با شورای شهر صحبت کرده است در حالی که سایت فرارو که اصولگراست 27 مهر در غروب یک روز پنجشنبه یا ساعت‌های پایانی شب، زمان‌هایی است که معمولا احکام مدیران جدید زاکانی اعلام عمومی می‌شود؛ احکامی که برخی از اعضای شورای شهر تهران می‌گویند تا زمان انتشار در فضای مجازی اطلاعی از آنها نداشته‌اند. انتصاب‌هایی که برخی از آنها مورد انتقاد اعضای شورای شهر بوده و برخی هم خواستار شفافیت عملکرد و اعضای کمیته ارزیابی که این مدیران حاصل انتخاب‌های این کمیته است، بودند. حتی خبرهای غیررسمی حکایت از برخورد و درگیری میان یکی از اعضای شورای شهر و شهردار تهران درخصوص انتصاب‌ها داشت؛ خبری که در آن نامی از اینکه کدام عضو شورا با شهردار درگیر شده نبود اما ناصر امانی در توئیتی به این اخبار واکنش نشان داد و نوشت: «بعد از انتصاب شهردار محترم تهران هیچ جلسه خصوصی با ایشان نداشته‌ام. صرفا در دو جلسه هم‌اندیشی به اتفاق تمامی اعضای شورا میزبان ایشان بوده و هرگونه بحث و جدل و... که در فضای مجازی منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.» گزارشی آورده: «ناصر امانی یکی از منتقدان جدی برخی از انتصابات شهردار تهران است. او پیش از انتخابات شورای شهر، به بدنه شهرداری قول داده بود که برای انتصاب مدیران، بدنه شهرداری نادیده گرفته نشود.» این گزارش نمایانگر اختلافات جدی میان شورای شهر و شهرداری به نام علیرضا زاکانی است! یا همین دیروز ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: اگر شهرداری لایحه‌ای به شورا ارسال کرده و شورا تصویب می‌کند آیا شهرداری برای اجرا مختار است یا ملزم؟ این موضوع بحث حقوقی است نه بحث دو‌طرفه میان بنده و آقای زاکانی. اگر این باشد که شورا مصوبه داشته است و شهرداری اختیار داشته باشد که اجرا کند یا نکند که یعنی شورا کار عبثی انجام می‌دهد!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار