| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

خطر افزایش سل در کشور
ایسنا: رئیس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، پاندومی کرونا را عاملی برای اخلال در شناسایی موارد مبتلا به سل معرفی کرد. مهشید ناصحی افزود: کرونا سبب شده است ۲۸ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افت شناسایی موارد سل را در کشور داشته باشیم و این یعنی سل در سایه کرونا مغفول مانده است. در طول بیش از یکسال و نیم اخیر که درگیر پاندمی هستیم، هرکسی که علائم بیماری تنفسی، سرفه و تب داشت، در وهله اول هم مردم و هم پزشکان به بروز بیماری کرونا شک می‌کردند.
تولد از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله
آرمان ملی: مطابق با آمار اولیه شمار موالید امسال که از سوی سازمان ثبت احوال کشور منتشر شده است، از ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۰، تعداد ۷۹۱ کودک از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله متولد شده‌اند. در این میان، ۴۲۱ کودک از مجموع ۷۹۱ کودک متولد شده از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله، پسر و ۳۷۰ کودک نیز دختر هستند. تاکنون سیستان و بلوچستان با تولد ۱۲۷ پسر و ۱۲۱ دختر از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله طی سال ۱۴۰۰ در صدر این آمار قرار دارد. خوزستان با تولد ۴۸ پسر و ۴۴ دختر، خراسان رضوی با تولد ۳۶ پسر و ۲۹ دختر، گلستان با تولد ۲۵ پسر و ۲۱ دختر، کرمان با تولد ۲۳ پسر و ۲۲ دختر و آذربایجان شرقی با تولد ۲۵ پسر و ۱۰ دختر در صدر آمار کودکان متولد شده از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله قرار دارند.
سالانه 3 هزار پزشک مهاجرت می‌کنند
ایلنا‌: معاون فنــی و نظارت سازمــان نظام پزشکی گفت: آمار مهاجرت پزشــکان زنگ خطری برای مسئولان است تا با فراهــم کردن بسترهای لازم، بهبود شرایط و اصلاح نواقص آن را کاهش دهند. علی سالاریان افزود: متاسفانه شرایط کاری مطلوبی برای جامعه پزشکی فراهم نشده و وجود ندارد. باتوجه به استقبال بسیاری از کشورها از نیروی پزشک به ویژه در سال‌های اخیر که پاندمی کرونا در جهان شایع شده است، صنوف مختلف جامعه پزشکی ترجیح می‌دهند که مهاجرت کنند.
انتقال آب از طالقان به تهران
ایلنا: مدیــرعامــل شــرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: فعلا برای کمک به شهرداری تهران روان آب‌هایی که در فصل بارش ایجاد می‌شود را اجازه می‌دهیم وارد فاضلاب شود، اما واقعیت این است که این آب باید از فاضلاب تفکیک شود. محمدرضا بختیاری درباره انتقال آب طالقان به تهران و انتقادات زیست محیطی که به این انتقال بین حوزه‌ای وارد است، گفت: انتقال مشکلی ندارد و تونل جایگزین خط لوله می‌شود. او در واکنش به اینکــه انتقال آب بین حوزه‌ای پیامدهای زیست محیطی دارد، اظهار کرد: این اتفاق افتاده است و قرار نیست آب اضافه‌ای به تهران منتقل شود، همان میزان آب که با خط لوله منتقل می‌شده، قرار است با تونل منتقــل شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. هیچ مقــداری از ظرفیت طالقان کم نمی‌شود و صفر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار