| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

کیم.‌جونگ.‌اون به دادگاه احضار شد
گروهی از اتباع فراری کره‌شمالی در پایتخت ژاپن با شکایت به یک دادگاه به‌طور نمادین کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی را به دادگاه احضار کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شکایت غیرعادی هدفش مسئول دانستن پیونگ‌یانگ از بابت یک برنامه است که طی آن در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۴ بیش از ۹۰۰۰۰ نفر از ژاپن به کره‌شمالی منتقل شدند. هرچند هدف این برنامه عمدتا کره‌ای تبارها بودند اما بعضا همسران ژاپنی این اتباع نیز طی این برنامه فریفته یک پروپاگاندای پرزرق و برق که وعده بهشت روی زمین را به آنها می‌داد، قرار گرفتند. براساس این گزارش پنج نفر از قربانیان این دسیسه کره‌شمالی برای بازگردانی اتباع این کشور که بعدا توانستند از کره‌شمالی فرار کنند با شکایت نزد دادگاه منطقه توکیوی ژاپن خواستار دریافت غرامت به ارزش ۱۰۰ میلیون ین (معادل ۸۸۰۰۰۰ دلار) شده‌اند. آنها پیونگ‌یانگ را متهم به فریفتن شاکیان پرونده با طرح تبلیغاتی غلط در زمینه نقل انتقال به کره‌شمالی که در آن بهره‌بردن از حقوق بشر کلا غیرممکن است، کردند.
توافق پوتین و کیشیدا بر سر پیشبرد مذاکرات
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: گفت‌وگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشته و در این گفت‌وگو دو طرف بر سر پیشبرد مذاکرات درباره انعقاد معاهده صلح پس از جنگ جهانی دوم بین دو کشور توافق کردند. به گزارش پایگاه ژاپن تایمز، فومیو کیشیدا به خبرنگاران گفت که نسبت به توسعه روابط ژاپن-روسیه به شیوه‌ای سودمند برای دو طرف اظهار تمایل کرده و پوتین نیز گفت که خواستار تداوم گفت‌وگو بر سر طیفی از مسائل دو جانبه است. ژاپن و روسیه چندین دهه است بر سر یک مجمع الجزایر واقع در شمال شرق منطقه هوکایدو مناقشه ارضی دارند و این مناقشه اجازه نداده دو طرف از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون معاهده صلحی را امضا کنند.
«کلینتون» در بیمارستان بستری شد
پزشکان بیل کلینتون روز پنجشنبه خبر دادند که وی به‌دلیل عفونت مجاری ادراری که به جریان خونش هم سرایت کرده، در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا بستری شد. براساس بیانیه مشترک دکتر آلپش امین، رئیس مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا و دکتر لیزا باردک، پزشک شخصی کلینتون او برای بررسی دقیق در ICU بستری شده است. آنها گفتند که کلینتون برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی در ICU بود، نه به این دلیل که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. به گفته پزشکان و کارکنان بیمارستان، کلینتون روحیه خوبی دارد، با خانواده و کارکنان صحبت می‌کند و سرپا بوده و راه می‌رفته است. همچنین پزشکان اظهارداشتند که پس از دو روز درمان، تعداد گلبول‌های سفیدخون او رو به کاهش است و به‌خوبی به آنتی‌بیوتیک‌ها واکنش نشان داده و امیدواریم او به‌زودی به خانه برگردد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار