| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

وقتي در ديزي باز باشد...

آرمان ملی- یاسمــین طالقانی: می‌گویـــد به عنوان نماینده ایــران به نمایشگاه اکسپوری 2020 آمده اما هنوز سوالاتی مطرح است از جمله اینکه او چطور با داشتن پرونده قضایی توانسته به دبی برود. احمدی‌نژاد در برنامه‌ای که کمتر کسی از آن باخبر بود، با خودروهای تشریفات در اختیار رئیس جمهوری پیشین وارد پاویون ویژه مقام‌های ارشد در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران شد و در حالی که گفته می‌شد شاید ممنوع الخروج باشد، به آسان‌ترین شکل ممکن از گیت‌های حفاظت و بازرسی گذشت. او اندکی بعد با پروازی به مقصد امارات راهی دوبی شد تا از نزدیک در جریان داشته‌های پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ قرار بگیرد. برخی منابع خبری مدعی‌اند احمدی‌نژاد پس از روی کار آمدن سیدابراهیم رئیسی گذرنامه دیپلماتیک دریافت کرده و از این رو، برای سفرهای ویژه خارجی مشکل ندارد؛ فرصتی که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی با ندادن گذرنامه دیپلماتیک از او گرفته شده بود. این نخستین سفر خارجی احمدی‌نژاد از ۲۰۱۵ است. او آن سال به ترکیه رفته و با عبدا... گل، رئیس جمهوری پیشین دیدار کرده بود.
قبلا ممنوع الخروج بود
حجت الاسلام عباس امیری‌فر، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم که از یاران سابق محمود احمدی نژاد محسوب می‌شود درباره سفر امروز رئیس دولت دهم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده اطلاعی از این مطلب ندارم که چرا الان به آقای احمدی‌نژاد مجوز خروج از کشور را داده‌اند. ایشان در چند سفر قبلی که می‌خواستند از کشور خارج شوند ممنوع‌الخروج بودند و اجازه خروج از کشور را پیدا نکرده بودند اما اینکه امروز دوستان چرا استثنا قائل شدند و به آقای احمدی نژاد اجازه دادند تا از کشور خارج شود، بی‌اطلاعم. امیری‌فر اضافه کرد: البته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که آقای احمدی‌نژاد امکان دارد به کشور برنگردد. اما در خصوص این قضیه مسئولان ذی‌ربط باید به این سوال پاسخ دهند که چرا به ایشان اجازه خروج از کشور را دادند؟! چرا باید به کسی که مرتبا علیه نظام و مراکز رسمی کشور اظهارنظر می‌کند، مجوز خروج از کشور داده شود؟! امیری‌فر درباره علت سکوت نهادهای امنیتی در قبال اظهارات و انتقادهای احمدی‌نژاد نسبت به نظام، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه چرا دستگاه‌هایی که باید این اظهارات آقای احمدی نژاد را پیگیری کنند، سکوت کرده‌اند را نمی‌دانم باید از خودشان بپرسید.
پیامی از جانب ملت ایران؟!
محمود احمدی نژاد که برای بازدید از نمایشگاه اکسپوی 2020 به امارات سفر کرده است، پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است؛ نمایشگاه اکسپو، یک نمایشگاه مردمی و کشوری و ماهیت آن ماهیت فرهنگی است. معمولا وقتی نام نمایشگاه می‌آید، شرکت‌ها می‌آیند و کالاهای خودشان را عرضه می‌کنند و خرید و فروش می‌شود. نمایشگاه اکسپو، نمایشگاه ملل است یعنی همه کشورها می‌آیند و فرهنگ، داشته‌ها و توانمندی‌های خودشان را عرضه می‌کنند، یعنی در واقع یک ملت حضور پیدا می‌کند. اکسپو برای همبستگی جهانی و برای ساختار آینده است. شعار اکسپو و به‌خصوص امسال که در کشور همسایه و دوست ما، امارات برگزار می‌شود، همفکری برای ساختن آینده بهتر است، یعنی متعلق به همه است. آینده خوب هم فقط با خواست همگان محقق می شود. همه دست به دست هم بدهیم، مشارکت کنیم، بهترین‌هایمان را روی هم بگذاریم، اشتراک نظر پیدا کنیم، همفکری کنیم، مشترکاتمان را توسعه دهیم و آینده زیبا را بسازیم. این کاری است که باید اتفاق بیفتد. مرزهای پوشالی ساخته شده توسط شیطان، تحت نام‌های گوناگون اعم از مــرزهای جغرافیایـــی، نـــژادی، سیــــاسی و حتی مرزهای مذهبی، مانع همبستگی و پیشرفت ملت ها، مانع ساختن دنیایی پر از صلح و برادری برای همه است و این نمایشگاه کمک می‌کند که همه با داشته‌هایشان برای تعامل، همفکری، ساختن و همکاری بیایند. ملت بزرگ ایران سابقه طولانی و ذخـــایر فرهنــــگی عظیم انسانی و جهانی دارد. در واقع فرهنگ ملت ایران، فرهنگ جهانی است، فرهنگ تعامل و فرهنگ برادری، صلح و دوستی است، فرهنگ ساختن آینده‌ای بهتر برای همگان است، فرهنگ همکاری و همـــدلی اســـت. جـــا دارد که ملت و کشور ایران در این عرصه جهانی بخصــــوص در این نمایشگاه حضور پررنگ تر و اثرگذارتری داشته باشد. ما به نمایندگـی از ملت ایران آمدیم و به نوعی حضور پیدا کردیم. من سعی می‌کنم به بیشتر غرفه‌ها سر بزنم و پیام ملت ایران را که پیام صلح، دوستی و برادری بــرای همگان است، ان شاءا... به سایـــر ملت هــا ابلاغ کنم و سعی مـــی‌کنم بیشترین تعداد را بروم هم از نزدیک ببینم، تجربیات را دریافت کنم و هم اینکه پیام را ابلاغ کنم. برای همه ملت‌ها و ملت عزیز ایران و آحاد بشر، سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار