| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

طرح‌های نيمه تمام، تمام می‌شود

آرمان ملی: رئیـــس جمهـــور در راستای سفرهای استانی اخیر خود به استان فارس سفر کرد و در ادامه برنامه بازدیدهای سرزده خود در سفر به فارس در جمع مردم روستای کناره شهرستان مرودشت حضور یافت و در پاسخ به طرح مشکلات دامداران این منطقه، از آنها خواست با قوت در عرصه تولید فعالیت کنند، چراکه دولت در حال رفع مشکلات است. رئیس جمهور همچنین در تخت جمشید، شورای اداری استان و در نهایت کنفرانس خبری حضور یافت و به صحبت پرداخت. وی تاکید کرد: بنای ما در دولت بر این است که به جای توضیح وضع کشور، در عمل برای حل مشکلات تلاش کنیم و به مردم امید ببخشیم. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
تبیین طرح‌ها و اقدامات برای آن است که یک حس مشترک بین مسئولان استانی و مسئولان کشوری برای اجرای این طرح‌ها و حل مشکلات استان فارس ایجاد شود. دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های خود برای پیشرفت و آبادانی کشور ظرفیت کامل دولت و حتی نهادهای حاکمیتی را در نظر گرفته و اگر بخواهیم جامع‌تر بگوییم، ارائه گزارش مصوبات سفر استانی در جلسه شورای اداری برای ایجاد یک حس مشترک در همه مجموعه نظام است.
دولت سیـــزدهم روی مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم درباره برنامه‌ها و اقدامات خود با مردم صحبت و آنــان را با برنــامه‌ها و اهداف دولت همراه کنـــند. اولویت دولت در اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، نجات اقتصاد کشور در گرو رونق تولید است و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد آن اجرا شود، باید تولید رونق بگیرد و ظرفیت‌های معطل مانده، فعال شود.
استان فارس نشان داده در بخش تولید، حرف جدی برای گفتن دارد و از روسای بانک‌ها می‌خواهم اعطای تسهیلات بانکی را به سمت تولید هدایت کنند. نگرانی آنجاست که افزایش نقدینگی به سمت واسطه‌گری و دلالی برود، اما اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، افزایش آن هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد. استان فارس در زمینه‌های گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت جاذبه‌های فراوانی دارد که ضرورت دارد بیش از پیش فعال شود، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس در عرصه گردشگری بسیار ممتاز است و اگر فعال شود، می‌تواند تأثیر زیادی در رونق اقتصادی و آبادانی استان داشته باشند. ایرانیان داخل و خارج کشور بدانند که استان فارس یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری امن و تضمین شده است.
در دولت سیزدهم ترجیح دادیم به جای پرداختن به اینکه کشور را در چه وضعی تحویل گرفتیم، در عمل به حل مشکلات اقدام کنیم. هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم. در این دیدار با مقام معظم رهبری خدمت ایشان عرض کردم که هرچه از دوره مسئولیت بنده به عنوان رئیس جمهور می‌گذرد، نگاهم نسبت به آینده امیدوارتر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقا باور دارم.
فارس مهد تمدن و ادبیات فارسی است و آثار این مدنیت در جای جای استان فارس وجود دارد، از مردان و زنان فرهیخته تا فلاسفه و نام آوران و در راس همه اینها ۱۵ هزار شهید دفاع مقدس. بررسی‌های کارشناسی در خصوص مسائل استان فارس پیش از سفر انجام شد، در این بررسی‌ها نیازهای با اولویت استان احصا شد که یکی از محورها طرح‌های نیمه تمام در تمام حوزه‌ها بود که مقرر شد اجرای این طرح‌ها در اولویت باشد. بیش از ۱۰۰ طرح برای استان بررسی و نهایی شده که دستگاه‌ها باید اجرای آن را دنبال کنند، معاون اجرایی ریاست جمهوری این موارد را پیگیری می‌کند و در استان‌ها هم باید مصوبات سفر پیگیری شود.
استـان فارس بـــه عنوان قطـــب فرهنگی و تمدنی باید مورد توجه قرار بگیرد، باید این قطب فرهنگی در پرتو اهل بیت و فرهنگ غنی تمدنی به عصرها و نسل‌ها معرفی شود. گردشگری یکی از بخش‌های مهم استان فارس است که در این عرصه اقتصاد گردشگری باید فعال شود که گام‌هایی باید در این زمینه برداریم. نسبت به کشاورزی استان باید جدیت به خرج داد.۴۰ درصد ظرفیت صنعتی استان معطل است که در شورای اداری هم مطرح کردیم تا بانک‌ها بدانند اگر خلق نقدینگی به تولید برود، نه تورم دارد نه رکود، اما اگر غیر از این باشد هم تورم داریم و هم رکود بنابراین نقدینگی باید به سمت تولید برود و اولویت با تولید است.
تکمیل جاده‌های مواصلاتی ریلی و زمینی در استان باید دنبال شود همچنین در این زمینه وزیر راه هم توضیح داد که بیش از ۱۰۰ طرح که مصوب شده در استان فارس وجود دارد که باید سریع به سرانجام برسد. همه مدیران در ایجاد اشتغال در استان سهم دارند؛ رنج‌آور است جوانان تحصیل‌کرده بیکار باشند. برای رفع مشکلات فرهنگی و گردشگری بودجه و اعتباراتی در شورای اداری مطرح شد، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای فرهنگ و گردشگری در نظر گرفته شده تا هم مرمت مورد توجه قرار گیرد و هم به کمک آن آثار تمدنی کشور حفظ شود.
دامداران مایوس نشوند و در انتظار اقدام‌های دولت برای حل مشکلات بمانند. باید دست دلالان قطع شود و نهاده‌های دامی راحت و بدون واسطه به دست دامداران برسد. بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است. یک پیام بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران این است که ببینند سرنوشت کســـانی کـــه به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار