| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

دو سال حبس برای نماینده افشاگر!

آرمان‌ملی- مطهره شفیعی: ظاهرا مطهری‌های مجلس همیشه خبرساز هستند، از علی مطهری که مواضعش سبب خشم دلواپسان و حمله به او می‌شد تا اردشیر مطهری در مجلس یازدهم که مانند علی مطهری صراحت دارد، به زندان محکوم و شایعه قاتل بودنش در فضای مجازی مطرح می‌شود که البته تکذیب شد. روز پنج‌شنبه برخی سایت‌های خبری خبر دادند: «اردشیر مطهری نماینده مجلس دوره یازدهم از حوزه انتخاباتی گرمسار، آرادان، ایوانکی، از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت تهران به اتهام نشر اکاذیب و تهمت و افترا به افراد عادی و راه‌اندازی کانال غیر قانونی و ضد انقلاب «حساب‌کشی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.» آمده است که« به دلیل جایگاه اجتماعی متهمان این پرونده ۱۵ ماه از ۲۴ ماه حبس آقای اردشیر مطهری به مدت سه سال معلق می‌شود تا در صورت عدم ارتکاب جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه و... محکومیت تعلیقی بلااثر گردد. گفتنی است این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.
ماجرا چه بود؟
ماجرا از این قرار است که خردادماه سال گذشته دادستان شهرستان گرمسار در نامه‌ای به حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نوشت: از حدود ۲ سال پیش یک کانال تلگرامی در سطح استان سمنان به‌ویژه شهرستان گرمسار شروع به فعالیت کرد که هدف خود را افشاگری برخی مفاسد اعلام کرده بود اما با گذشت زمان طرح مسائل غیرواقعی از جمله مسائل اخلاقی توسط این کانال، شیرازه و اساس بسیاری از خانواده‌ها را مورد آسیب جدی قرار داد که تاکنون بیش از ۳۰ فقره شکایت علیه این کانال به ثبت رسیده است. افشین داش محمدی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، ادمین و هدایت‌کننده اصلی این کانال، آقای… است و چون طبق تبصره ذیل ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، احضار نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا پایان انتخابات ممنوع است، به محض اتمام انتخابات احضار و در صورت لزوم، جلب این فرد در دستور کار جدی دادسرا خواهد بود. اشاره دادستان گرمسار به «اردشیر مطهری» نماینده انقلابی گرمسار در مجلس یازدهم است که از او به عنوان ادمین کانال «حساب کشی۲۱» نام برده می شود.
عبور از خط قرمز صیانت!
یک بام و دو هوا مصداق بارز بهارستان یازدهم در این ایام است. مجلسی که تمام هم‌وغم خود را در محدودیت تعریف کرده است، مانند طرح صیانت از کاربران فضای مجازی! طرحی که نارضایتی‌های زیادی در جامعه ایجاد کرده و کمپینی در فضای مجازی برای اعلام مخالفت با این طرح فعالیت می‌کند اما ظاهرا مجلس توجهی به این مخالفت‌ها ندارد چنانکه مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه درخصوص بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد، گفته است: «در یک روز ۱۲۰ هزار پیج علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج هم ساخته شد ما کار خودمان را خواهیم کرد. چراکه ما به راه خودمان یقین داریم، پای اعتقادات بایستیم کار فناورانه ما از همه کشورهای جهان بهتر خواهد بود. در صورتی که بهتر فکر کنیم، خیلی بیشتر از اینها می‌توانیم عمل کنیم، من هم در کمیسیون فرهنگی قول می‌دهم از فعالیت‌های شما حمایت می‌کنم.» اظهارات آقاتهرانی نمایانگر آن است که مجلس را خانه ملت نمی‌دانند و هر آنچه جمع محدود همفکران خودشان لازم بدانند را تصویب و اجرایی می‌کنند. اکنون هم یکی از نمایندگان مجلس که در همه جلسات با آقاتهرانی رخ‌به رخ می شود به اتهامی که مربوط به فضای مجازی است به دو سال حبس تعزیری محکوم می‌شود که نمایانگر عدم هماهنگی نمایندگان در محدودسازی فضای مجازی است. اردشیر مطهری بارها مخالفت خود را با محدوسازی‌های دلواپسان در مجلس مطرح کرده و چندی قبل در مخالفت با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «من با طرح انسداد کلیه پیام‌رسان‌های خارجی مخالفم. این طرح‌ها اولویت کشور نیست. معیشت بد فعلی را بدتر هم می‌کند. اولویت ‫مجلس انقلابی‬ بهبود اوضاع معیشتی و دوری از ‫حاشیه‬‌ است.‫»‬ ‬‬‬
شایعه همراه همیشگی مطهری
در خرداد سال گذشته مخالفان اردشیر مطهری سعی داشتند او را قاتل معرفی کنند. ماجرا چنین بود هنوز یک هفته از شروع کار مجلس یازدهم نگذشته بود که برخی رسانه‌ها با تیتر«جنجال یک نماینده مجلس یازدهم» خبر از قتل یک ستوان دوم وظیفه توسط اردشیر مطهری نماینده جدید مردم گرمسار و آردان در سال 1391 دادند. بنابر این ادعا اردشیر مطهری زمانی که فرمانده یگان ویژه تهران بوده، ستوان دوم وظیفه‌ای را به قتل رسانده و به همین دلیل از نیروی انتظامی اخراج شده است. دفتر مطهری در تکذیبیه این شایعه آورد: «در آغازین روزهای شروع به کار مجلس انقلابی برخی رسانه‌های معاند نظام و اشخصاصی که سابقه مشخصی در مخالفت با انقلاب و نیروهای انقلابی دارند و طاقت‌شان برای شروع تخریب مجلس تمام شده، اقدام به انتشار نامه‌ای جعلی علیه اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی کردند. این افراد جاعل و فریبکار نامه شماره ۹۱۲۸۱۲۲/۴۲۱۴/۱۱۵/۱۷۱۴ مورخه 23/۳/91 پلیس آگاهی ناجا به کانون سردفتران و دفتریاران را با همان شماره و تاریخ و امضا جعل کرده، مطلبی دروغ جای محتوای نامه اصلی گذاشته‌اند !این نامه در جست‌وجوی اینترنتی با عنوان « هشدار نیروی انتظامی درخصوص کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی» به راحتی پیدا می‌شود و امضای نامه نیز متعلق به رئیس وقت پلیس آگاهی ناجا سرتیپ دوم پاسدار سید‌حسن بتولی بوده است. جاعالان اما ضمن تغییر متن نامه، عنوان سردار بتولی را به رئیس بازرسی ناجا تغییر داده‌اند و به خودشان زحمت نداده‌اند که ببینند رئیس بازرسی ناجار در خرداد سال ۹۱ چه کسی بوده است؟!...»این در حالی است که اگر کین‌ ای نسبت به مجلس جدید نبود، می‌توانستند با یک جست‌و‌جوی ساده اینترنتی متوجه جعلی بودن نامه شوند. کافی بود اسم سردار بتولی را جست‌و‌جو کنند تا بفهمند در آن تاریخ سمت ایشان چه بوده است؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار