| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

44میلیون راننده در کشور داریم
ایسنا: مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا اعلام کرد:‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند. سرهنگ حسین الهی نژاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و برون شهری را بالا می‌برد گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است. در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم.
خودروهای شوتی، خط قرمز پلیس
آرمان ملی: جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه براساس مطالبه مردمی از هفته آینده طرح برخورد و مقابله با خودروهای شوتی اجرا می‌شود، اظهار کرد: خودروهای شوتی خط قرمز پلیس است‌، توجیه بی‌جا ممنوع، حریم‌شکنی و قاچاق و ایجاد رعب و وحشت در جاده شغل نیست و به شدت با قانون شکنان برخورد می‌کنیم. سردار قاسم رضایی عنوان کرد: بحث پایش هوشمند پلیس فرآیندهای تجارت گمرک افتتاح شد البته استقرار پلیس در گمرکات هدف نیست وسیله است، یعنی خلافی در تبادل تجاری صورت نگیرد.
داروهای غیرمجاز در یک بیمارستان
آرمان ملی: رئیس سازمان بازرسی گفت: در حوزه داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش، ۱۸ میلیارد تومان دارویی که قصد فروش آن را به بازار آزاد داشتند، کشف کردیم. حجت‌الاسلام حسن درویشیان افزود: در سند تحول یکی از ماموریت‌هایی که به سازمان بازرسی محول شده است ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تکالیف اجرایی است که رصد آن توسط سازمانی بازرسی است که تا خرداد ۱۴۰۱ یک بایستی این سامانه آماده شود.
تعلیقِ مجازات سربازان فراری
آرمان ملی: رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کشور از تخفیف و تعلیق مجازات سربازان فراری خبر داد. حجت الاسلام بهرامی، بیان کرد: در اجرای طرح بازگشت به سنگر، تاکنون ۴۰ هزار سرباز فراری از خدمت، خودشان را به سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور معرفی کرده‌اند. در این طرح، سربازان پس از مراجعه به سازمان‌های قضائی نیرو‌های مسلح و بازگشت به خدمت، در صورت رضایت یگان خدمتی، از معافیت کامل جریمه غیبت نیز بهره‌مند خواهند شد.
گواهینامه موتورسواری فقط آقایان
تسنیم: رئیس پلیس راهور کشور گفت: برای صدور گواهینامه موتورسواری بانوان منع قانونی داریم، ولی امکان اصلاح این قانون با بررسی‌های کارشناسی وجود دارد. سردار کمال هادیان‌فر در پاسخ به سؤالی درباره صدور گواهینامه رانندگی موتور برای بانوان گفت: برای صدور گواهینامه موتورسواری در این بخش به این دلیل که در متن قانون فقط کلمه آقایان آمده است، منع قانونی داریم. البته این موضوع را می‌توان با پیگیری فدراسیون موتورسواری و وزارت ورزش و ارائه پیشنهاد به دولت و بررسی آن در کمیسیون‌های کارشناسی مرتبط بررسی کرد و در صورت تأیید و اصلاح قانون، این امکان برای بانوان نیز فراهم شود.
پرونده نصب ماینر در بورس
آرمان ملی: سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده نصب ماینر در بورس گفت: هنوز کسی به عنوان متهم احضار نشده است. ذبیح ا... خداییان تصریح کرد: دادسرای تهران کارهای زیادی روی این پرونده جهت شناسایی افرادی که ممکن است در این پرونده دخالت داشته باشند انجام داده است. افرادی احضار و یا دعوت شدند اما هنوز کسی به عنوان متهم احضار نشده و به احتمال قوی در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.
محل جدید دفن اموات در تهران
فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مکان جدید دفن اموات در پایتخت اظهار کرد: معاونت خدمات شهری دو مکان جدید را برای دفن اموات در شرق تهران انتخاب شده و قرار است از این دو مکان یک مکان به عنوان فاز جدید بهشت زهرا(س) انتخاب و فرآیند آماده‌سازی آن آغاز شود. ناصر‌امانی ادامه داد: به‌زودی در قالب لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران به دو پیشنهاد مطرح شده رسیدگی و در نهایت محل احداث فاز جدید بهشت زهرا و یا محل جدید دفن اموات در پایتخت مشخص خواهد شد.
فعلا واکسیناسیون اختیاری است
آرمان ملی: مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام است و علاوه بر مراکز وزارت بهداشت، پایگاه‌های تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در مدارس نیز آماده تزریق واکسن دانش‌آموزان هستند. اعظم گودرزی افزود: ستاد ملی کرونا تصمیماتی در این باره می‌گیرد اما فعلاً واکسیناسیون اختیاری است؛ پایگاه‌های آموزش و پرورش تا ۲۲ مهرماه در استان‌ها فعال هستند که دانش‌آموزان می‌توانند برای تزریق واکسن به آنجا مراجعه کنند همچنین مراکز وزارت بهداشت نیز آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار