| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

ادامه صدرنشینی شاگردان «اسکوچیچ»

آرمان‌ملی: تیم‌ملی کشورمان روزگذشته در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی و در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی رفت. این دیدار در نهایت با تساوی یک‌بریک و ادامه صدرنشینی تیم‌ملی کشورمان به پایان رسید.
گزارش بازی
2 تیم نخست گروه A مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر ‌رفتند که کره‌جنوبی مهمان بود. این تیم در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز و در طول بازی بیشتر از میزبان خود موقعیت ایجاد کرد و بر بازی مسلط بود. با این وجود اما ایران که به نوعی در این دوره بیشتر به درخشش ستاره‌های خود به‌خصوص در بخش هجومی دل‌‌بسته است در اواخر نیمه نخست عملکرد بهتری داشت و با دو موقعیتی که توسط سردار و طارمی ایجاد کرد نشان داد آنچنان هم در این بازی دست‌وپا بسته نیست. با شروع نیمه دوم این «کره» بود که روی یک ضدحمله و فرار سون.‌هیون.‌مین به گل رسید و ایران مجبور بود بازی را هجومی دنبال کند و همه تلاش خود را برای زدن گل تساوی انجام دهد. با تعویض قلی‌زاده و نورافکن و رفتن جهانبخش به‌سمت راست آهنگ هجومی ایران بهتر شد و روی یکی از حملات پرتعداد ایران پس از گل «کره»، این جهانبخش بود که گل تساوی را روی ارسال سردار آزمون به ثمر رساند. پس از گل تساوی دو تیم موقعیت‌های خوبی برای زدن گل برتری داشتند اما تیر دروازه کره و مهارهای بیرانوند مانع برهم‌خوردن تساوی بین دو تیم پرقدرت گروه شد. بدین‌ترتیب در پایان روز چهارم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی تیم‌ملی ایران همچنان با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه است. آخرین دیدار تیم‌ملی ایران در دوررفت مسابقات ماه آینده برابر لبنان برگزار خواهد شد.
صحبت‌های اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران در نشست خبری پس از این دیدار اظهارکرد: در نیمه‌اول می‌دانستیم در میانه میدان مشکل داریم و سعی کردیم با تغییرات فاصله بین بازیکنان ایران و کره را کمتر کنیم. می‌دانستیم دوئل 3 به 3 در میانه میدان داریم. در نیمه‌دوم با اضافه‌شدن نورافکن نمایش بهتری داشتیم. در نیمه اول به این موضوع آگاه بودم که اگر دو مهاجم جلو بروند، تعادل به‌هم می‌خورد ولی آگاهانه این کار را کردم. او درباره افت سردار آزمون گفت: همه بازیکنان تلاششان را کردند. سردار یکی از مهم‌ترین مهره‌های ماست. گل او در مرحله قبل باعث شد که به این مرحله برسیم و رویاپردازی کنیم. سرمربی تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی‌ای برای ادامه مسیر تیمش در راه صعود به جام‌جهانی دارد، توضیح داد: من به نتیجه تساوی بسنده نمی‌کنم و راضی نیستم ولی باید بگویم که کره تیم فوق‌العاده‌ای بود و بازیکنان در سطح جهانی دارند. این بازی با رقیب مستقیم‌مان بود. ما با مثبت‌اندیشی جلو می‌رویم و حواسمان است که مشکلات تیم را حل کنیم و نمایش بهتری داشته باشیم. اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که آیا در نیمه‌نخست مقابل کره سورپرایز شده بود، بیان کرد: اگر به حرف‌هایم گوش می‌دادید متوجه می‌شدید که سورپرایز نشدیم. ما آگاهانه تصمیم گرفتیم که در خط‌حمله بازیکن بیشتری داشته باشیم و دلیلش این بود که بهتر حمله کنیم. ولی تا دیدیم تعادل تیم به‌هم خورده تاکتیک را تغییر دادیم. ما آماده اتفاقات دیگر بودیم. دوباره تکرار می‌کنم که آگاهانه تعداد بازیکنان میانه زمین را کم کردم و ریسکی بود که به‌عنوان سرمربی قبول کردم.
صحبت جهانبخش
علیرضا جهانبخش پس از تساوی یک- یک تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی در چهارمین بازی مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر، گفت: بازی بسیار سختی بود. برای اولین‌بار بود که در جریان بازی‌های عقب افتادیم و تجربه آن را نداشتیم. در نیمه‌دوم گل خوردیم، اما در همین نیمه توانستیم گل‌خورده را جبران کنیم. وی افزود: چیزی که اهمیت دارد، این است که ایران صدرجدول گروه را در اختیار دارد. باید تلاش کنیم تا در مسابقات بعدی نتیجه بگیریم و به‌عنوان تیم نخست به جام‌جهانی صعود کنیم.
تساوی عادلانه؟
پائولو.بنتو بعداز تساوی یک- یک تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی اظهارداشت: بازی خوبی بود، بین دو تیم خوب آسیایی. در نیمه اول بهتر از ایران بازی کردیم، ولی در نیمه‌دوم بعداز گلی که زدیم متاسفانه نتوانستیم از گل‌مان محافظت کنیم و دقایق سختی را پشت‌سر گذاشتیم. البته بعداز گل ایران هم یک موقعیت گل دیگر داشتیم، ولی در کل نتیجه تساوی عادلانه بود.
پنالتی برای ایران؟!
۲ کارشناس داوری فوتبال معتقدند داور دیدار ایران و کره‌جنوبی باید به نفع تیم‌ملی کشورمان اعلام پنالتی می‌کرد. نادر جعفری ‌ درباره قضاوت احمد.الکاف، داور عمانی دیدار ایران و کره‌جنوبی اظهارداشت: به‌طورکلی تیم داوری خیلی خوب قضاوت نکرد. در دقیقه 11 و 13 کمک‌داور در اعلام آفساید بی‌دقت بود. این در حالی است که کمک‌داور در این سطح باید با تمرکز خیلی بهتری تصمیم بگیرد. وی اضافه کرد: نکته‌ای که این بازی داشت، عدم یکنواختی قضاوت داور بود. این مساله در دقایق 35 و 29 به‌خوبی دیده می‌شود. در دقیقه 35 خطایی که روی مهدی طارمی در محوطه جریمه انجام شد، به تشخیص داور خطا نبود ولی مشابه همین صحنه در دقیقه 29 توسط سردار آزمون رخ داد که داور خطا اعلام کرد. این دو صحنه را مقایسه کنید تا عدم یکنواختی قضاوت داور مشخص شود. این کارشناس داوری درباره اینکه آیا داور باید در صحنه خطا روی طارمی برای ایران پنالتی می‌گرفت، عنوان کرد: این صحنه باید پنالتی اعلام می‌شد و اگر VAR بود داور می‌توانست تصمیمش را اصلاح کند. حیدر سلیمانی دیگر کارشناس داوری کشورمان در خصوص قضاوت داور عمانی دیدار ایران و کره گفت: داور سعی کرد در نیمه اول قضاوت مدیرانه‌ای را داشته باشد و می‌خواست بازی را با نشان‌دادن دست آرام نگه دارد تا در نیمه‌دوم کارش سخت نشود. در نیمه‌اول دو صحنه مشابه داشتیم که داور قضاوت همسانی نداشت. در نیمه‌دوم هم صحنه خاصی نبود و گل آفساید ایران به‌درستی مردود اعلام شد. دو اخطاری هم که به بازیکنان ایران یعنی امید نورافکن و سردار آزمون داده شد، کاملا صحیح بود. در کل در نیمه‌دوم عملکرد داور مطلوب بود و شاهد اشتباهی نبودیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار