| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

میزبانی بدون تماشاگر یوزهای ایران

آرمان‌ملی: تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی از ساعت 17 امروز 20مهر، در هفته چهارم مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه آزادی، مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.
پیش بازی
تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی، 2 رقیب سنتی قاره آسیا، تاکنون در ۳۱ دیدار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ایران ۱۳ و سهم کره‌جنوبی ۹ پیروزی بوده است، ضمن اینکه ۹ دیدار دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. مصاف‌های دو تیم در کل پرگل بوده است؛ به‌طوری‌که در ۳۱ دیدار دو تیم ۶۶ گل به ثمر رسیده است که سهم هریک از دو تیم ۳۳ گل بوده است. در این بین ۲۴ بازی از ۳۱ جدال دو تیم رسمی بوده است که در این بازی‌ها نیز ایران با ۱۰ پیروزی در برابر ۶ پیروزی کره‌جنوبی عملکرد بهتری نسبت به این رقیب در دیدارهای رودررو دارد. در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی نیز ایران و کره‌جنوبی تاکنون ۹ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 3 بار ایران و تنها یکبار کره‌جنوبی به پیروزی رسیده‌اند. نکته جالب در مصاف‌های اخیر ایران و کره‌جنوبی اینکه ایران بیش از ۱۰ سال است برابر کره‌جنوبی شکست نخورده است. در واقع از آخرین شکست ایران برابر کره‌جنوبی که در جام‌ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ در قطر با نتیجه یک بر صفر رقم خورد، ۱۰ سال و هشت ماه و ۲۰ روز می‌گذرد تا ایران بیش از یکدهه برابر رقیب دیرینه خود شکست نخورده باشد. در این ۱۰ سال ۶ دیدار بین ایران و کره‌جنوبی برگزار شد که چهار دیدار با پیروزی ایران و ۲ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
صحبت «اسکو»
دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان و کره‌جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 اظهارداشت: بازی خیلی مهمی در پیش داریم. بعداز بازی با امارات انگیزه‌های زیادی داریم و حتی این انگیزه‌ها بیشتر هم شده است. برای تیم کره خیلی احترام قائل هستم چون آنها با سازماندهی خوبی در زمین ظاهر می‌شوند. وی افزود: خوشبختانه تمام بازیکنان آماده بازی هستند و مصدوم نداریم و همه چیز را برای دیدار با کره‌جنوبی فراهم کردیم. در این چند روز فضای خوبی در تیم حاکم شده و برای مسابقه پیش‌رو آماده خواهیم بود. سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه از سبک بازی تیم‌ملی انتقاداتی می ‌ود و او با وجود نتایج فوق‌العاده چه واکنشی به این انتقادات دارد؛ گفت: نمی‌دانم انتظار هواداران از تیم‌ملی چیست. ما مقابل امارات بازی خوبی در آن آب‌وهوا نشان دادیم و برنده شدیم. من فقط می‌توانم با پیروزی جواب صحبت‌ها را بدهم. دیگر نمی‌دانم با 10 پیروزی در مسابقات قبلی باید چکاری انجام بدهم؟ البته هدف مشترک همه ما این است که بازی‌های بهتری را به نمایش بگذاریم و نتایج خوبی را کسب کنیم.
نظر «بنتو»
پائولو بنتو؛ سرمربی تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ایران درباره اهمیت سه امتیاز بازی با ایران گفت: هر بازی در این مرحله سه امتیاز دارد و ما برای اینکه نتیجه بگیریم، باید به‌لحاظ تیمی خوب عمل کنیم. بازیکنان باتجربه‌ای برای این مرحله داریم، اما باید به‌لحاظ سازماندهی خوب باشیم و اگر به‌لحاظ تیمی و سازماندهی خوب عمل کنیم، می‌توانیم خوب نتیجه بگیریم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که ایران شرایط بهتری در بازی‌های رودررو داشته و کره در ورزشگاه آزادی پیروز نشده است، افزود: مسابقات گروه ما هر کدامش امتیاز خاص خودش را دارد. ما بازی متفاوتی با یک حریف قدرتمند داریم. البته درست است که بازی متفاوتی داریم، اما روش ما برای هر بازی این است که بهترین عملکرد را با روش خودمان داشته باشیم. سعی می‌کنیم در مقابل ایران نیز با سیستم و روش خودمان بهترین نتیجه را بگیریم. وی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های کره‌ای به طلسم پیروزنشدن کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی اشاره کرده‌اند و آیا او می‌تواند این طلسم را بشکند، گفت: این موضوع در گذشته بوده است و ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. تمام تمرکز ما روی بازی سه‌شنبه است. و برای این بازی باید حریف‌مان را آنالیز می‌کردیم که این کار انجام شده است و بهترین بازی را انجام می‌دهیم. اینکه در گذشته چه اتفاقی افتاده، برای گذشته است و به ما ارتباطی ندارد. می‌دانیم بازی سختی داریم، اما این یک تیم متفاوت و یک بازی متفاوت است و ایران هم می‌داند این یک بازی متفاوت خواهد بود.
گزارش کنفدراسیون آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی نوشت: «کره‌جنوبی تاکنون 7 بار به تهران آمده که دو تساوی در سال‌های 1977 و 2009، بهترین نتایج برای این تیم به‌شمار می‌روند. کره که از لحاظ تاریخی یکی از غول‌های آسیاست، در سه بازی قبلی‌اش در ورزشگاه مشهور آزادی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شده است. همچنین در شش مسابقه برگزارشده میان دو تیم در این 10 سال، کره‌جنوبی در شکست ایران ناتوان بوده است. حالا با سلاح‌های هجومی مانند سون‌.هیونگ.‌مین و هوانگ‌.هی.‌چان، بنتو و دستیارانش امیدوارند مهمانی آنها در پایتخت ایران در سال 2021 به ناکامی چند دهه آنها خاتمه دهد، اما رقیبی آماده و پُرستاره در پیش دارند. ایران با دو مهاجم ویرانگر خود یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی و کسب 10 پیروزی از زمان حضور اسکوچیچ، حتی اگر ورزشگاه آزادی خالی بماند هم ترسی ندارد. کسب سه پیروزی از 3 دیدار و بسته نگه‌داشتن دروازه خود در دور پایانی انتخابی جام‌جهانی، قدرت تیم‌ملی را در جلو و عقب زمین برجسته می‌کند. شکست کره‌جنوبی، ایران را در آستانه صعود زودهنگام به جام‌جهانی قرار می‌دهد و مسیر این تیم را برای سومین صعود متوالی به این مسابقات هموارتر می‌کند. تساوی یا شکست هم شاگردان اسکوچیچ را در راهیابی به جام‌جهانی منحرف نمی‌کند».
بدون تماشاگر
دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی بدون حضور تماشاگر در استادیوم آزادی تهران برگزار می‌شود. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌ملی فوتبال کشورمان برابر کره‌جنوبی از رقابت‌های مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، سه‌شنبه ۲۰ مهرماه، راس ساعت ۱۷ بدون حضورتماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار